Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

*poll* Link mellom ryddighet og kreativitet?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Sammenheng mellom ryddighet og kreativitet?
Jeg er kreativ og har det rotete rundt meg - men jeg har oversikt i rotet 58 31,52%
Jeg er kreativ og lever i et totalt kaos! 8 4,35%
Jeg er kreativ og har det ganske ryddig 37 20,11%
Jeg er kreativ og har det svært ryddig 12 6,52%
Jeg er ikke kreativ og har det rotete rundt meg - men jeg har oversikt i rotet 29 15,76%
Jeg er ikke kreativ og lever i et totalt kaos 8 4,35%
Jeg er ikke kreativ og har det ganske ryddig 22 11,96%
Jeg er ikke kreativ og har det svært ryddig 5 2,72%
Dustepoll/hopsideisi/annet (spesifiser gjerne) 5 2,72%
Deltakere: 184. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-09, 23:30   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: *poll* Link mellom ryddighet og kreativitet?

Jeg er ganske så kreativt anlagt, men elsker å ha det ryddig og rent rundt meg ...dog er jeg overhode IKKE noe husmoremne og det er nokså rotete her til tider; men da har jeg orden i kaoset om ikke annet!

Gammel 04-04-09, 18:37   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig ryddig, men jeg vil ikke si at jeg ikke kreativ, selv om jeg ikke er spesielt kreativ heller. Middels kreativ, vil jeg kanskje si. Det kommer an på hva det gjelder.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 13:17   #3
Skvetten
Passiv

Standard

Man har da kreativt kaos med orden. Det finnes alltid et sytem, bare vanskelig å se noen ganger.

Selvsagt: all of the last on the poll.

Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 13:22   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg savnet et alternativ for en mellomting mellom 1 og 2. Jeg lever ikke i fullstendig kaos, men har heller ikke full oversikt over rotet.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 21:37   #5
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Alternativ 1, kreativ og rotete, men med oversikt. Og jeg tror vi kanskje har sett samme dokumentar på NRK?

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 09:12   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Alternativ 1, kreativ og rotete, men med oversikt. Og jeg tror vi kanskje har sett samme dokumentar på NRK?

Nei, har ikke sett noen dokumentar - men kjenner at den vil jeg jo egentlig se.

Gammel 09-03-09, 19:25   #7
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er kreativ og rotete, men har et slags system i rotet. Har bunker med bøker, blader og papirhauger overalt. Og inni skapene er det enda verre, har aldri tid å brette sammen klærne, det er altfor kjedelig å bruke for mye tid på. I kjøkkenskapene står alt om hverandre, men jeg tror jeg vet hvor det meste er hvis jeg trenger noe.

Eneste plassen jeg ikke klarer rot er kjøkkenbenken. Må ha det rent og ryddig der jeg skal lage mat.

Gammel 08-03-09, 13:41   #8
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jeg er litt kreativ ( i hvert fall med ungene ) og jeg er svært ryddig.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 15:16   #9
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kreativ og ryddig.

Når jeg syr eller holder på med noe kan det bli rotete rundt meg, men jeg må ha det ryddig for å være kreativ. Dvs at arbeidsbordet må være ryddet og tingene mine må være på plassene sine.

Gammel 08-03-09, 15:38   #10
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er kreativ og ryddig.
Innbiller meg at jeg er født kreativ, men har måttet lære meg å være ryddig
- jeg var storesøster og hadde perfeksjonistisk mor

Gammel 08-03-09, 15:39   #11
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Svært mange rotete folk med oversikt, her da

Gammel 08-03-09, 18:38   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke kreativ og har det ganske ryddig.

Gammel 08-03-09, 19:00   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kreativ og kreativ, hva betyr nå det? Det som er sikkert, er i alle fall at jeg er rotete. Veldig. Jeg har imidlertid et slags system i kaoset (etv. god hukommelse), så jeg finner ting allikevel.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 19:17   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke kreativ, og har det ganske ryddig.

Jeg er ikke en kreativ sjel. Ikke når det kommer til å produsere ting iallefall. Sånn hobby og formingsting. Men jeg kan være en kreativ problemløser.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 19:24   #15
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke kreativ og har det svært ryddig. Mulig jeg skulle brukt noe av energien på ryddingen til noe kreativt. Hva nå det skulle vært.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 22:41   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, det varierer. I veldig kreative perioder kan jeg skape "kaos". Mange prosjekter på én gang, men likevel med god oversikt. Antagelig noe som er merkbart for omgivelsene.

Ellers trives jeg best med å ha det ryddig rundt med, men jeg har også innsett at det blir i en annen fase av livet. Jeg gleder meg til vi har flyttet, for da får jeg et eget rom til "prosjekter", og poden får loftstuen til lekene sine. Det vil hjelpe.

Gammel 08-03-09, 22:57   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er noenlunde kreativ, men liker å ha det ryddig. Det betyr ikke nødvendigvis at det faktisk ER ryddig her, av en eller annen grunn er det fire andre familiemedlemmer som trekker i motsatt retning.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 00:50   #18
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Jeg vil påstå at jeg er litt kreativ og litt rotete. Kan ikke skryte på meg av oversikt og system.

Gammel 09-03-09, 01:49   #19
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Jeg er kreativ på mange områder, og har det ganske ryddig på de aller fleste arenaer. Jeg kan hverken jobbe, skape, utrette eller tenke klart i rot.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 02:16   #20
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er kreativ og har det rotete rundt meg - men jeg har oversikt i rotet

Jeg tror kanskje ikke min bedre halvdel er heelt enig i den påstanden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.