Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Dermalogica age smart og graviditet

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-09, 19:25   #1
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Dermalogica age smart og graviditet

Disse produktene inneholder A-vitamin, står ikke noe om graviditet og bruk på pakningen og jeg har forhørt meg hos hudpleier uten å få sikkert svar. Noen som vet om dette kan være ugunstig under svangerskap?

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 19:25   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dermalogica age smart og graviditet

Om vitamin A er ugunstig under svangerskap?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 19:28   #3
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.053
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dermalogica age smart og graviditet

Kan ikke gå god for kilden, men noe info ihvertfall.

http://www.pure-beauty.co.uk/docs/37/pregnancy_advice/

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 19:33   #4
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.041
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dermalogica age smart og graviditet

a vitaminsyre skal man gå klar av. Jeg ville aldri risikert a vitamin under graviditet selv i dermalogicaprodukter. Det er ikke anbefalt.
Ved forskning har de funnet ut at det er høyere antall defekter på foster med kvinner som bruker a vitaminsyre enn dem som ikke. (leste nettop innholdsforpakningen til en a vitaminsyre krem).

Så jeg holder meg langt unna age smart og andre a vitaminprodukter de neste 8 mnd ihvertfall. En god skrubb og litt ansiktsmasker gjør nytten i denne perioden.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:51   #5
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dermalogica age smart og graviditet

Har ikke turt å bruke de jeg heller, får vel vente til september da. Selv om det ser ut til at det kun er et av de aktuelle produktene fra Dermalogica som jeg har i hus som ikke er anbefalt under graviditet.

Sliter med huden for tiden. Vanlig skrubb og fuktighetskrem (har hydrazone med serum fra Chanel) gjør ikke nytten. Er så innmari tørr og nesten litt tendens til eksem.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 11:20   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dermalogica age smart og graviditet

De sier så forskjellig, og mange bruker en syrekrem fra MD under graviditet.

Selv anbefalte jeg ALDRI den kremen, og ville aldri brukt syreprodukter på meg selv under graviditet.
Kanskje er det ikke farlig, men hvorfor risikere noe..

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 11:23   #7
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dermalogica age smart og graviditet

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

De sier så forskjellig, og mange bruker en syrekrem fra MD under graviditet.

Selv anbefalte jeg ALDRI den kremen, og ville aldri brukt syreprodukter på meg selv under graviditet.
Kanskje er det ikke farlig, men hvorfor risikere noe..

Du kan ikke anbefale en riktig god og rygg krem evt maske til meg vel? Er kjempetørr.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 11:29   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dermalogica age smart og graviditet

Opprinnelig lagt inn av morgana, her.

Du kan ikke anbefale en riktig god og rygg krem evt maske til meg vel? Er kjempetørr.

Har du noen dermalogica-produkter fra før?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 13:14   #9
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.046
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dermalogica age smart og graviditet

Du kan trygt bruke produkter med glykolsyre, for eksempel MD Formulations Continuous Renewal Serum/Cream. Disse virker bare på det øverste hudlaget, og kan ikke trenge inn og eventuelt påvirke fosteret.

Glykolsyreprodukter som disse brukes under en vanlig dagkrem, og med solfaktor over på kveldstid. A-vitaminsyre og vitamin A-derivater kan derimot være fosterskadelig.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 15:09   #10
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dermalogica age smart og graviditet

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Har du noen dermalogica-produkter fra før?

Bare age smart serien.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no