|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?
Hadde vel blitt et kjedlig mote iogmed at dere kommuniserer best screen2screen og ikke face2face. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oppfordrer deg til det samme! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Jeg haaaater det når jeg sender e-post til en kunde for å få forklart noe, og så ringer vedkommende tilbake "fordi det er enklere å forklare på telefonen". Nei, det er det ikke!
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Jeg kommuniserer bedre skriftlig enn muntlig, men jeg kan ikke si at jeg alltid foretrekker det ene fremfor det andre. Diskutere og forklare/lære bort gjør jeg mest og best skriftlig, annen form for kommunikasjon kan være greit å ta muntlig.
|
|
|
#5 |
|
Textrovert
|
Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Jeg fullfører ikke setningene mine. Mannen min har gjort meg pinlig oppmerksom på det.
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
|
|
|
#7 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Helt klart skriftlig. Jeg ringer stort sett aldri om muligheten til å bruke e-post er tilstede. (Med mindre det er noe som haster selvsagt.)
|
|
|
#8 |
|
Har tro på forbedring
|
Min signatur ™ Sist redigert av Che : 04-09-11 kl 22:58. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tåler regn
|
Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Når det gjelder venner og familie, så foretrekker jeg helt kalrt muntlig kommunikasjon. Ingen tvil om det. Jeg er selv en person som er glad i å snakke med mennesker. Gjelder det jobb, så foretrekker jeg en god miks. Har man tatt opp noe spesielt, så liker jeg og ha dette skriftlig. Og er det det, så sender jeg gjerne en mail til vedkommende hvor jeg refererer til hva som er tatt opp slik at det ikke skal være rom for misforståelser. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
intro
|
Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Når det gjelder å ta inn ting, er jeg forresten oppsiktsvekkende dårlig på det muntlige planet. Forelesninger og radio både kjeder meg og får meg til å føle meg dum - tror jeg nærmest er orddøv. Jeg må skrive det ned selv før jeg kan lære noe.
|
|
|
|
#11 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Jeg er helt klart flinkere til å snakke enn å skrive. Når jeg skal skrive kommer ikke ordene fort nok ut |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Åh, Divine, det hender jeg er en sånn kjip som ringer hvis noe er uklart i en mail. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Permakulturell
|
Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?I jobbsammenheng foretrekker jeg skriftlig kommunikasjon. Det blir enklere å spore evt. misforståelser og i det hele tatt.
|
|
|
#14 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Jeg er forholdsvis god på både skriftlig og muntlig kommunikasjon, men det er enklere å diskutere skriftlig.
|
|
|
#15 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Og jeg er ikke glad i å prate i telefonen. Hvis jeg skal snakke med noen foretrekker jeg å se ansiktet på vedkommende. Jeg burde hatt sånn videotelefon, eller hva det heter.
|
|
|
#16 |
|
Helt konge
|
Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Jeg skriver jo norsk som en full ku, så jeg er helt klart best i muntlig form. Jobben min består jo stort sett av å ha samtaler/diskutere med mennesker, så det er noe jeg både liker og kan. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Jeg føler meg mer som meg skriftlig enn muntlig. Jeg er flinkere skriftlig enn muntlig, så det er nå én ting. Og så er det, hm, noe "trygt" med å ha ord og skjerm og fysisk avstand å gjemme seg litt bak. Jeg trenger ikke å henge meg like mye opp i reaksjonen fra den/dem jeg snakker med, både fordi jeg ikke ser den, og fordi jeg vet at de har mer mulighet til å velge når de skal lese den og når, om og hvordan de skal svare på den. *introvert empat* Og så har jeg bedre tid på meg til å file formuleringene. Og så liker jeg å kunne gå tilbake senere og se på hva jeg (og andre) egentlig sa, både i jobbsammenheng og f.eks. på forum.
|
|
|
#18 |
|
Helt vanlig
|
Og her skiller vi vei. Jeg føler meg mye mer som meg muntlig, å formulere seg skriftlig føler jeg som en begrensning. Også føler jeg meg mye tryggere når jeg kan lese reaksjonene til mottakerene av det jeg sier, og ikke har en skjerm eller fysisk avstand som et hinder. Jeg er ikke så glad i telefoner heller som jeg er i direkte kontakt.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Amen! Som om jeg skulle sagt det selv. |
|
![]() |
|
|