Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-09, 13:45   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Noen ganger er jeg litt lei meg for at jobbpc'en ikke lar meg se youtubeklipp.

Never mind. Gikk ikke an å linke til den uansett.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 13:51   #2
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Nå kunne det vært veldig fristende å skrive at jeg er like god skriftlig som muntlig, men det er jo ukledelig ubeskjedenhet. Og med en viss risiko for at mange som bare kjenner meg herfra synes jeg skriver usedvanlig dårlig, og dermed antar at jeg er håpløs skriftlig (også).

Sånn ellers må jeg svare "litt avhengig av". I en del sammenhenger vil jeg gjerne ha ting dokumentert, og da er jo skriftlig kommunikasjon åpenbart det beste. Nå sitter jeg forøvrig i kontorlandskap, så jeg merker at jeg i større grad nå enn før skriver mail i stedet for å ringe, fordi jeg ikke vil forstyrre eller ikke gidder å flytte meg. Det liker jeg ikke, fordi ting nok kunne ha blitt løst raskere ved en telefon.

Oppsummering; jatakk, begge deler.

Anda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 14:07   #3
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg foretrekker helt klart skriftlig kommunikasjon. Jeg liker som Skilpadda å file formuleringene, og det er ikke få ganger jeg etter en muntlig samtale har tenkt "åh, det skulle jeg sagt i stedet".

Ulempen med skriftlig forumkommunikasjon er at jeg skriver så tregt at det kommer mange innlegg imellom før jeg får postet svaret mitt, og noen ganger blir det seende veldig teit ut.

Gammel 11-03-09, 14:08   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg morer meg litt med å se for meg FP-treff. Alle foretrekker skriftlig kommunikasjon.

Gammel 11-03-09, 14:17   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg morer meg litt med å se for meg FP-treff. Alle foretrekker skriftlig kommunikasjon.

Det skulle man strengt tatt ikke tro på FP-treff.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 14:15   #6
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er kommer mye bedre frem muntlig enn skriftlig. Jeg er veldig opptatt av kommunikasjon og synes selv at jeg er god på å snakke.
Jeg er ikke like flink til å formulere meg skriftlig, det blir for formelt, det blir for utydelig det blir ikke like humoristisk og jeg er generelt for lat til å gidde å sitte en evighet for å formulere skriftlige "gullkorn".

Når jeg snakker kommer det bare av seg selv

Gammel 11-03-09, 14:20   #7
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Holder en knapp på muntlig, men det avhenger en del av hva som skal kommuniseres og om jeg ønsker umiddelbare tilbakemeldinger. Synes ting går kjappere muntlig og da jeg er et ganske utålmodig menneske så funker denne metoden bra for meg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 14:22   #8
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Forresten foretrekker jeg ofte beskjeder skriftlig.

Gammel 11-03-09, 14:27   #9
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes egentlig kommunikasjon er slitsomt uansett. Men jeg foretrekker helt klart skriftlig.

Gammel 11-03-09, 18:44   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Muntlig face to face, eller skriftlig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 19:21   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker best skriftlig, og er glad når jeg kan henvende meg på mail og slike ting. Det er mye fordi jeg også ønsker å være konkret og litt gjennomtenkt, og det er lettere skriftlig enn muntlig synes jeg.
Dessuten er jeg ikke alt for glad i å prate i telefonen, og digger bruke sms.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 19:26   #12
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror de to er like. Er jeg konsentrert, kan jeg både snakke godt og skrive godt. Er jeg ikke så konsentrert, går det i ball både skriftlig og muntlig - men mest tøyst blir det nok muntlig.

Ofte velger jeg å sende en mail i stedet for å ringe, også i jobbsammenheng.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 19:36   #13
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler meg helt klart tryggere skriftlig. Muntlig frastår jeg veldig ulikt tror jeg. I noen situasjoner føler jeg meg utrygg og kan framstå som tause og ordknappe Birgitte. I andre situasjoner føler jeg meg trygg og babler i vei. Er mye mer usikker sosialt sett, mer jevn personlighet skriftlig tror jeg.

Gammel 11-03-09, 19:55   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer litt an på situasjonen. Jeg er sjenert og synes ofte det er enklere på ta kontakt med folk skriftlig enn muntlig. Tidligere følte jeg også at jeg var bedre til å uttrykke meg skriftlig enn muntlig rent generelt, men jeg tror det siste har endret seg i de senere årene.

Gammel 11-03-09, 20:25   #15
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er best på muntlig kommunikasjon. Min gode humor tar seg best ut i tale
Men jeg hater å prate i telefon.

Gammel 11-03-09, 20:37   #16
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MÅ jeg velge? *bergenser*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 20:42   #17
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kroppsspråk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 20:53   #18
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vel, jeg foretrekker nok skriftlig kommunikasjon og bruker det så mye jeg kan. I settinger med ukjente mennesker foretrekker jeg at ting foregår skriftlig og innser med det er jeg kanskje er en usikker person (?). Merkelig fenomen siden jeg er ganske skravlete og utadvendt med mennesker jeg kjenner og er trygge på, men lange muntlige samtaler gjør meg også "sliten".

Jeg er veldig glad jeg kan gjemme meg bak utelukkende mailkontakt med kundene på jobben. Dessuten kan man svare når man ønsker det selv..

Gammel 11-03-09, 20:57   #19
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Absolutt muntlig.

Gammel 11-03-09, 20:58   #20
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Skriftlig med "kunder", muntlig med andre. Liker å snakke med folk jeg slapper av med, men hvis jeg skal serve noen gjør jeg det aller helst skriftlig.

Telefon får jeg helt nugra av. Minst mulig. Jeg er ikke nervøs altså. Men det er så ufattelig kjedelig. Blir så trøtt av det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.