|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvem er Søsken Hjelpeløs i din familie? | |||
| Ingen som peker seg ut som det, i grunnen |
|
87 | 42,86% |
| Jeg er enebarn og er Hjelpeløs |
|
0 | 0% |
| Eldste er mest hjelpeløs |
|
22 | 10,84% |
| Yngste er mest hjelpeløs |
|
62 | 30,54% |
| Et sted i midten er mest hjelpeløs |
|
32 | 15,76% |
| Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Det er helt surrealistisk å lese, egentlig. Skummelt å se at man kan bli SÅ blinde som foreldre. Særlig disse med "h*n har sy mye, stakkars", fortalte rett i ansiktet til den som helt objektivt har MYE mer.
|
|
|
#2 |
|
Tatt på
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Vi er vel omtrent like sosete begge to. Han har vel fått litt mer hjelp av mamma og pappa siden han er flinkere til å spørre om det og at han faktisk bor på samme sted som har litt å si i hverdagen det også.
|
|
|
#3 |
|
superbruker
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)I min familie er det helt klart mellomste som er den med størst puter under armene. Jeg, som er eldst, og minstebroren min har alltid klart oss. Vi fikser alt og har alltid vært selvstendige. Til stor forskjell fra mellombror.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)I vår familie har alle greid seg fint med tanke på utdannelse osv, men den i midten ser på det som mye mer naturlig å få hjelp av foreldrene våre til alt mulig, selv i voksen alder enn hva vi andre har.
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)brodern. Helt klart. Han er minst, han er gutt og er slik du beskriver. Nå skal det sies at han har kommet seg veldig etterhvert, nå har jeg faktisk tro på at han kommer til å gjennomføre ingeniørstudiet at last. Og han har jo jobbet og gjort det bra, men dette med utdanning har han liksom ikke fått til. Har noe med å holde ut å gjøre tror jeg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Ingen av oss er hjelpesløse. Jeg er yngst da, så hos oss er det slik at jeg hele mitt voksne liv har måttet kjempe for å bli sett på som voksen. DET er irriterende det. Åååh, ja dere ungdommer sover jo så lenge om morgenen feks. Eh, for det første er det vel noen år siden jeg var å anse som ungdom, og jeg KAN sove til jeg våkner av meg selv i helgene fordi jeg har faktisk ikke barn som vekker meg. Dette var bare et lite eksempel da. Men jeg føler det litt som at jeg hele tiden må bevise noe. Og kjemper kanskje også litt for å få samme anerkjennelse som min bror som gjør det bra i alt han gjør, mens jeg er litt mer gjenomsnittlig når det gjelder både praktiske og teoretiske evner.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Interessant tråd, dette har jeg tenkt en del på. Jeg kunne skrevet en hel avhandling her, men tror jeg dropper det, det får være grenser for hvor mye en skal utlevere slekta på åpent forum. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Hverken jeg eller storebroren min er spesielt hjelpeløse, men skal man sammenligne, så er nok jeg mer "sosete", jobbmessig sett, og jeg har sannsynligvis lavere terskel enn han for å spørre om hjelp hjemmefra dersom det skulle være nødvendig (noe det hittil ikke har vært). Men vi er ganske selvstendige begge to, og jeg tror ingen av oss pleier å bli omtalt som "stakkar" av foreldrene våre.
|
|
|
#9 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Vi er selvstendige begge to.
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)
Nei, jeg tror gudsjelov ikke det er noen automatikk i at den yngste blir helt persilleblad. :fniser:
|
|
|
#11 |
|
Mother of Dragons
|
Eller blir med barnet til lege. Det gjelder spesielt unge menn i Oslo-området, som jeg har sagt før. Det er knapt noen menn under 25 år som kommer til spesialist uten at mor er med. :weird fact of life:
|
|
|
#12 |
|
Viser tenner
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Curlingkone
|
|
|
|
#14 |
|
Leser
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Jeg synes det blir vanskelig å svare på dette i åpent forum, men moren min har sin "favoritt" blant oss søsken. Det vil si det er ett av barna hun mener bør særbehandles fordi alt er ekstra vanskelig for vedkommende.
Jeg vil jo tro det er flere ting som gir seg utslag. En av de kan være at det faktisk har vært mer synd i det ene barnet og så har dette "klebet seg fast" slik at det er blitt permanent (slik er det for oss). En annen grunn kan være at det er forskjell på barnas væremåte slik at man lettere identifiserer seg med ett av barna og derved lettere tilrettelegger for det barnet. Og hvilket inntrykk barna gir. Det var en i denne tråden som sa at søsteren fikk mer hjelp fordi hun ba om mer hjelp. Personlig er jeg usikker på om det faktisk er urettferdig? Bør man ikke kunne forvente at voksne barn uttrykker hva de har behov for som andre voksne?
Hmmm ... Jeg har vært fristet til å være med mannen min til lege.
|
|
|
#15 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes ikke det er urettferdig. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Uten tvil lillebroren min. Han har alltid sullet rundt og gjort minst mulig, og det lille han gjør blir skrytt opp i skyene. Nå går han på en latterlig lage-dataspill og animasjoner-linje, og ikke mindre enn tre (!) ganger har mamma vist meg en and han har designet. En liten, gul and. Fantastisk. Da jeg var nygravid, kvalm og elendig, og hadde levert bacheloroppgaven min, gadd hun ikke engang å bla i den. "Åja" var responsen på at jeg for en gangs skyld var fornøyd med noe jeg hadde gjort. Jeg kjenner jeg blir litt barnslig sur av å tenke på det. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#19 |
|
Curlingkone
|
Dette har jeg og trodd helt til jeg møtte søsteren og moren til mannen.
|
|
|
#20 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fastlegen min, som har mange barn på pasientlista, hevder det samme. Guttene som kommer til henne sammen med mor blir av- og påkledd, dullet med og trøstet, mens jenter får beskjed om å klare seg selv, store og flinke som de er. Sist redigert av Mistral : 02-07-12 kl 18:44. |
|
|
|
![]() |
|
|