Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Må man betale toll når man kjøper sko fra utlandet?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-09, 16:03   #1
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Må man betale toll når man kjøper sko fra utlandet?

Ja, det lurer jeg på.

Vært inne på toll.no og ser det står at sko er tollfritt. Stemmer det? Jeg må spør her jeg før jeg tørr bestille.

Vurdere å bestille div crocs fra www.taylorshoes.com, for ungene bare elsker dem. Har dem som innesko i bhg og skole nå.
Og så har det jo kommet en del morsomme utgaver.

Feks disse:

Synes dem er stygg kule.

og disse:


som innesko i bhg til høsten.

Og disse:

de ville eldste mann ha.

Kommer på 650kr ink porto.
Så på et par vanlige crocs i byen i dag og dem skulle dem ha 299kr på tilbud, men 399kr full pris. Altså litt å spare. Om det ikke blir toll da.

Noen som vet?

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:07   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Må man betale toll når man kjøper sko fra utlandet?

Neida - ikke toll på sko. Men du må betale moms hvis du handler for over 200,-
Det betyr hvis de setter på pakken at prisen er mer enn 200,- :hviskestemme:

  Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:09   #3
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Må man betale toll når man kjøper sko fra utlandet?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Neida - ikke toll på sko. Men du må betale moms hvis du handler for over 200,-
Det betyr hvis de setter på pakken at prisen er mer enn 200,- :hviskestemme:

Takk for tipset.
Har du handlet fra dette stedet? Noen som evt vet om de setter prisen uten på pakken??

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:11   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man betale toll når man kjøper sko fra utlandet?

Hvis de ikke setter på pris, risikerer du at posten ber deg dokumentere varens verdi. Da må du legge frem fakturaen, og dermed er du like langt.

Jeg kjøpte forresten pelsforede Crocs til jentungen på XXL på onsdag. 100 kroner.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:12   #5
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Må man betale toll når man kjøper sko fra utlandet?

Ja ja, blir ikke så ille om dem tar moms da, da kommer de tre parene på ca 800kr.
Blir jo et par gratis da på en måte.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:13   #6
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Må man betale toll når man kjøper sko fra utlandet?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hvis de ikke setter på pris, risikerer du at posten ber deg dokumentere varens verdi. Da må du legge frem fakturaen, og dermed er du like langt.

Jeg kjøpte forresten pelsforede Crocs til jentungen på XXL på onsdag. 100 kroner.



Som de på bilde??

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:13   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man betale toll når man kjøper sko fra utlandet?

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

[/u]

Som de på bilde??

Nei, vanlige crocs, men samme type fôr.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:28   #8
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Må man betale toll når man kjøper sko fra utlandet?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Nei, vanlige crocs, men samme type fôr.

Ok, synes disse var litt kule jeg da. Noe annet liksom.
Selv om de har samme funksjon da.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:29   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Må man betale toll når man kjøper sko fra utlandet?

Nei, det blir ikke rundt 800. For de tar et gebyr for å ordne med momsen også - så det blir fort noen hundrelapper ekstra.

  Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:32   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må man betale toll når man kjøper sko fra utlandet?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det betyr hvis de setter på pakken at prisen er mer enn 200,- :hviskestemme:

Nja, ikkje alltid det fungerer. Eg måtte sende inn kvittering, så da slapp eg ikkje unna og var litt flau i tillegg

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:35   #11
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Må man betale toll når man kjøper sko fra utlandet?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nei, det blir ikke rundt 800. For de tar et gebyr for å ordne med momsen også - så det blir fort noen hundrelapper ekstra.

Ja stemmer det!
Skal sjekke om det lønner seg å sende som 3 pakker. Litt usikker på hvordan det blir i forhold til portoen, dem veiier jo ingen ting. Men siden det er fra andre siden av verden, så blir det sikkert ikke lønnsomt.
Men ville ikke tro jeg tapte noe på det, men kommer selvfølgelig ann på om man får tak i dem på salg osv.
De øverste tror jeg er nye modeller, så dem er det nok ikke salg på i år.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:36   #12
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man betale toll når man kjøper sko fra utlandet?

Man kan vel momsdeklarere selv, og slippe postens gebyr?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:58   #13
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Må man betale toll når man kjøper sko fra utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Man kan vel momsdeklarere selv, og slippe postens gebyr?

Nei, det koster like mye.

Ben "it's a scam either way" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 17:07   #14
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må man betale toll når man kjøper sko fra utlandet?

Ikke glem at du må betale moms på frakta også. Dvs. hvis varen har en verdi på > 200 kr.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 17:20   #15
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Må man betale toll når man kjøper sko fra utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Ikke glem at du må betale moms på frakta også. Dvs. hvis varen har en verdi på > 200 kr.

Dem har en info side som det står på norsk på taylorshoes, der oppdaget jeg en kode som gjør at man får 10% på handlen.
Totalt kommer det da på 85 dollar ink porto= 599 Norske kr.
Så var inne på tollsiden der har dem kalkulator, la inn sko, 599kr og da blei det 749kr. Så kommer da det gebyret på 1-200kr som dem skal ha for å gjøre jobben. Altså maks på 950kr. Er det så ille det da??
Var jo litt kule??
Og helt ordinære crocs som da ikke er på tilbud, av den vanlige typen til barn koster da i utgangspunktet 399kr her i byen. Og salget kan man jo ikke rå over, så er jo tildels fullpris man må gå ut i fra.

Får se hva kvelden bringer, er veldig fristet.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 17:25   #16
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må man betale toll når man kjøper sko fra utlandet?

Ofte er varene så unike/stilige/morsomme - take your pick - at de er verd de ekstrautgiftene som ligger i moms, frakt og gebyrer.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no