|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Huset lukter sigarettsneip ...Vi bor i et stort gammelt hus på landet. Huset ble bygget i 1920 og er i tidens løp gradvis blitt bygget om og på. Akkurat nå holder Dibmannen på med å legge isolering på loftet (rockwool). Vi har aldri røyket eller hatt røykende folk herinne (har bodd her i 5 år) og tidligere eiere var også ikke-rygere. Huset luktet ikke røyk verken på visningen eller da vi overtok, eller i det hele tatt inntil nå... Især fra kjøkkenet kommer det lukt av kalt skitten askebeger. Det virker som om det især kommer fra bak kjøkkenskapene (gamle kjøkkenskaper som ble malt om). Jeg har ryddet og vasket og sniffet rundt, men kan altså ikke finne ut av, hvorfor vi har denne lukten. Den er etterhvert så ille at jeg og eldstemann ihvertfall bemerker den hver gang vi kommer inn i huset.
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Huset lukter sigarettsneip...Sikkert noen døde mus eller noe deilig noe som har kommet seg inn et sted.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Huset lukter sigarettsneip...Står sola på den veggen? Og er dette første våren der bor der - m.a.o. at dere ikke merket det hvis dere var der i fjor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Huset lukter sigarettsneip...Dere har nok et røykende spøkelse i huset |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Huset lukter sigarettsneip...Støtter meg til teorien om spøkelse
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Huset lukter sigarettsneip...Haunted house, ja. |
![]() |
![]() |
#9 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Huset lukter sigarettsneip ...Altså, døde mus røyker ikke. Det er levende mus som tar seg en festrøyk tipper jeg.
![]() |
#10 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Huset lukter sigarettsneip ...Du smugrøyker så klart, i søvne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Huset lukter sigarettsneip ...Vi hadde samme problemet i huset der vi bodde før. I ett hjørne på soverommet kunne jeg ofte kjenne røyklukt. Ikke sigarettsneip egentlig - mer slik som det luktet av morfar da jeg var mindre. Han luktet aldri sur tobakk eller gamle sneiper, så det var ingen vond lukt, men den kunne dukke opp nårsomhelst. Gjerne midtvinters også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Huset lukter sigarettsneip ...Så det er, m.a.o., prisen for å bo i et sjarmerende gammelt hus - uforklarlige rare lukter må man regne med ?
![]() |
#13 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Huset lukter sigarettsneip ...Et lite tips som visstnok skal fjerne røyklukt er litt eddikvann i en bolle stående over natten. Det er kanskje verdt et forsøk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Huset lukter sigarettsneip ...Eddikkvann tar røykelukt som regel, om det ikke er for sterk lukt. I stuen vår kommer det en grusom lukt (jeg er en sporhund), når solen steker på terrassedøren. Det er en merkelig lukt som oppstår fra treverk/maling eller noe sånt.
![]() |
#15 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Huset lukter sigarettsneip ...Du får kjøpt maling som dekker over all gammel lukt. Rommet til minsten luktet skikkelig godt og innsauset røyk, og vips var det borte med maling. Husker ikke hva malingen heter, men den er beregnet for å dekke over lukt.
![]() |
|
|