Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Shagma

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-09, 17:01   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Shagma

Har sett denne (usigelig kjedelige) serien på nytt nå, og stusser litt over hvorfor vi var så forgapt i den som barn. Musikken var litt fin ja, men ellers må dette ha vært en ikke overpåkosta sak. En del av de stedene og folkene de møter på sin reise kan forresten minne om kulturer, personligheter og regimer i verden. Noen som vet om det lå en skjult agenda i denne serien?

Noem som husker serien og har et forhold til den? Flere som har sett den på nytt?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 17:30   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shagma

Jeg husker den, men ble aldri helt grepet. - Likte sangene - og egentlig tror jeg at jeg likte historien også - problemet mitt var at de snakket fransk.

Gammel 24-04-09, 17:49   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri hørt om. Kanskje jeg er for gammel?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 18:24   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Kilde: youtube.com)

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Gammel 24-04-09, 18:26   #5
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsket den, og spesielt musikken.

Den befinner seg nesten på høyde med "Det var en gang et menneske".

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 19:54   #6
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Har du sett den igjen som voksen?

Gammel 24-04-09, 19:59   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

"Det var en gang et menneske" har storebror sett i barnehagen. Ikke hele, men deler iallefall. Han liker den han - enda han bare er 4 år.

Gammel 26-04-09, 21:36   #8
Starlight
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2009
Starlight har et hav av muligheter foran seg
Standard

Husker den serien ja, husker jeg syns den var litt skummel også. Men elsket sangen.

Starlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 21:38   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, den der har jeg defintivt IKKE sett. Når gikk denne? "Det var en gang et menneske" derimot, den har jeg sett og har prakket den på storebror.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 21:41   #10
Dronningen
Pauset

Standard

Det gikk vel rundt 85-86 tipper jeg. Eller senere.

Sist redigert av Dronningen : 07-05-09 kl 23:11.
Gammel 26-04-09, 22:25   #11
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Åh minner. Jeg kunne sangen enda, med masse feil selvsagt.

Jeg hadde helt glemt det bort, men det kom tilbake når jeg så introen her.
Hvor får man tak i den Electronica? Jeg kunne godt tenke meg å se den igjen tror jeg.

Gammel 26-04-09, 22:26   #12
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Det gikk vel rundt 85-86 tipper jeg.

Jeg så den i 88-eller 89 på nrk, var ganske fortapt da... Jeg har ikke sett den som voksen, men kan huske at det var noe med sciencefiction-opplrggrt dom gjorde at jeg ble grepet. Tviler på at jeg vil se dn som voksen, da har jeg heller lyst å se Det var en gang et menneske og Chocky.

Gammel 26-04-09, 22:27   #13
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sangen, ja. Men resten var ultradøllt. (Og for en tittel ... Kunne likegodt vært en erotisk kultserie ...)

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:30   #14
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror jeg var grepet av serien fordi det ikke var noe annet å se på.
Det var en gang et menneske var derimot en favoritt, den hadde jeg nok sett på om jeg hadde hatt mer enn en kanal å velge mellom også.

Gammel 26-04-09, 23:45   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsket denne som liten, det er en av de seriene som er mest kjære fra hele barndommen min. Jeg kunne hele sangen på fransk som femåring, mormor var helt imponert da jeg satt i baksetet i bilen deres og sang den.

Den er jo selvsagt ikke like spennende i dag, men sangen er nydelig og det er kjekt å mimre litt.

Gammel 27-04-09, 00:01   #16
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Vi har alle episodene på DVD, og selv om jeg ikke synes det er like fengslende i dag som den gang, så synes jeg den er fin. Sangene er jo legendariske.

"Det var en gang ett mennske" synes jeg fortsatt er veldig, veldig bra

Gammel 27-04-09, 09:34   #17
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er jo ment for barn, ikke for voksne, da. Så jeg syns ikke det er så rart at man ikke blir like grepet som det man ble som barn. Jeg syns jo "Det var en gang et menneske" er ganske banalt nå, men det forhindrer jo ikke barna fra å like serien.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:28   #18
Dronningen
Pauset

Standard

Jeg så den sammen med eldste nå, og jeg leste det som ble sagt. Ungene syntes den var veldig langtekkelig, og at "de kommer jo aldri dit de skal". Grafikken var også veldig enkel. Hver episode var bygget rundt samme lest, og det var lite hold i storyen. I dag har man nok bedre produksjoner å sammenligne med. Jeg tror nok musikken og håpet på at de skulle redde sola gjorde at man orket å følge med, samt at det var lite annet å velge i da. Vi hadde ikke kabel-tv, og vi så nå det som gikk.

Gammel 03-05-09, 09:23   #19
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg har ikke hørt om den serien en gang. Men så skal det sies at jeg kanskje gjorde andre ting i -86.

Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 13:30   #20
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Åh minner. Jeg kunne sangen enda, med masse feil selvsagt.

Jeg hadde helt glemt det bort, men det kom tilbake når jeg så introen her.
Hvor får man tak i den Electronica? Jeg kunne godt tenke meg å se den igjen tror jeg.

Jeg så en DVD-boks (tror i alle fall det var mange episoder) ganske nylig. Det var enten på Platekompaniet eller på Elkjøp.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.