|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Tar dere E.Coli-forholdsregler nå?Unnskyld, jeg skal skrive hele setningen:
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Tar dere E.Coli-forholdsregler nå?
Ja. Spekemat er ikke varmebehandlet. I Dagsavisen i dag ber de folk være flinke til å vaske seg på hendene etter dobesøk og kontakt med dyr. I tillegg bør man gjennomsteke kjøtt, spesielt oppmalt kjøtt og være forsiktig med spekemat, ikke skjære kjøtt først, og deretter grønnsaker f. eks.
Hvorfor det? mattilsynet ber folk gjøre nettopp det.
Sist redigert av Tallulah : 05-05-09 kl 12:33. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar dere E.Coli-forholdsregler nå?
|
|
|
#4 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar dere E.Coli-forholdsregler nå?Hva skal en spesielt være obs på da? Utenom salami?
|
|
|
#6 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Tar dere E. Coli-forholdsregler nå?
|
|
|
#8 |
|
Ute på tur
|
Jeg mener også å huske at det var kjøtt sist, dvs en spekepølse.
|
|
|
#9 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Tar dere E. Coli-forholdsregler nå?Nja, ikke egentlig.
|
|
|
#10 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Tar dere E. Coli-forholdsregler nå?Vi endrer ikke så mye. Spekemat er det kun jeg som spiser. Vi skjærer aldri kjøtt og grønnsaker med samme kniv/fjøl uten å vaske først, og farsematen er alltid gjennomstekt.
|
|
|
#11 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Sv: Tar dere E. Coli-forholdsregler nå?Her spiser vi nesten ikke kjøttpålegg annet enn at Ruskesara er glad i kokt skinke. Den vil jeg tro er ganske safe.
|
|
|
#12 |
|
Steiketakkehatar
![]() |
Sv: Tar dere E. Coli-forholdsregler nå?Jeg lurer på hvilke forholdsregeler det evt. skulle ha vært?
|
|
|
#13 |
|
ctrl+z
|
Vi kan jo.
|
|
|
#16 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Det er vel egentlig bare å komme i gang med grønnsakshagen min nå da og skaffe høns og ei ku slik at jeg kan stå for alt vi spiser selv. Alternativt intravenøst selvsagt.
|
|
|
#17 |
|
lykkelig
|
Kommer ikke denne smitten fra dyr? Er det sikkert? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Steiketakkehatar
![]() |
Iflg de undersøkelser som er gjort tyder det ikke på at denne kilden kommer fra et dyr denne gangen.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Tar dere E. Coli-forholdsregler nå?Jeg har ikke andre forholdsregler nå enn jeg pleier å ha. Jeg utviklet nemlig mer eller mindre tvangstanker rundt dette under forrige utbrudd da en eller annen sa at i fremtiden må folk ta større del av mathyienen selv. |
|
|
|
#20 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar dere E. Coli-forholdsregler nå?Er det riktig det jeg har hørt, at voksne kan være E.Colismittet uten å vite det, og derved smitte sine barn ved feks dårlig håndhygiene? Voksne med normalt imunforsvar trenger vel ikke bli særlig dårlig av dette i det hele tatt? |
|
|
|
![]() |
|
|