Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vaniljekake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-08, 22:04   #141
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaniljekake

Du burde absolutt prøve den! Kaka er knallgod! Jentungen bakte den for noen uker siden og har tenkt å bake den igjen til bestemorens bursdag senere i september. Hun gleder seg veldig til å overraske henne med ei kjempegod kake, som hun aldri har smakt før.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 22:47   #142
Cron
Heklestudent
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 84
Cron har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vaniljekake

Denne er nå laget og fortært i heimen min.Laget den som eplekake og hadde is og vaniljesaus til....mmmmmmmm det var deilig og himla mettende

Jeg stekte den i 55 min da var den litt rå i bunnen...meeen absolutt spisende

__________________
Mirakelbollen-00 og Bonusdatter-95
Cron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 15:01   #143
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Cron, her.

Denne er nå laget og fortært i heimen min.Laget den som eplekake og hadde is og vaniljesaus til....mmmmmmmm det var deilig og himla mettende

Jeg stekte den i 55 min da var den litt rå i bunnen...meeen absolutt spisende

Også sendte du ikke en bit kake med Cathrine i morges?

Jeg GLEDER meg til søndag!!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 21:33   #144
Cron
Heklestudent
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 84
Cron har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vaniljekake

uuuuuuuuuuups det glemte jeg,men kasta rett og slett alle rester rett i frysen...for å unngå katastrofe i dag...katastrofe som at jeg hadde spist opp alt i dag til frokost...

Men det blir både denne og ostebrownies til helgen

__________________
Mirakelbollen-00 og Bonusdatter-95
Cron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 09:59   #145
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Cron, her.

uuuuuuuuuuups det glemte jeg,men kasta rett og slett alle rester rett i frysen...for å unngå katastrofe i dag...katastrofe som at jeg hadde spist opp alt i dag til frokost...

Men det blir både denne og ostebrownies til helgen

Det hadde nok vært like katastrofe å sendt det ut til meg ja.

Gleder meg til søndag!!!!
Jeg kan ikke love at jeg får bakt noe, men jeg skal prøve. :likeråbidra:

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 11:04   #146
Cron
Heklestudent
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 84
Cron har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Det hadde nok vært like katastrofe å sendt det ut til meg ja.

Gleder meg til søndag!!!!
Jeg kan ikke love at jeg får bakt noe, men jeg skal prøve. :likeråbidra:

Nei kjære deg da,du trenger ikke å bake.Du skal bli frisk du slik at du klarer å sy til vi skal på messer Så slappoff frem til søndag,og kom heller å fortær alle kakene slik at det ikke blir rester ...

__________________
Mirakelbollen-00 og Bonusdatter-95
Cron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 19:23   #147
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.698
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Drar opp denne igjen. Kaka høres jo kjempegod ut. Hvordan gjør man dette til en festkake? Kan den lages som kremkake?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 21:09   #148
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Da vi fikk besøk i helgen serverte vi denne kaka men servert i muffinsforkledning, gedigne saftige amerikanske muffins med eplebiter og kanel. Og Hennig Olsen vaniljeis. Dæsken, det var godt. Jeg kastet en pose med muffins i søpla, i redsel for å ikke klare å holde fingrene fra fatet når ukedagene kom.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 21:17   #149
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Interference serverte denne kaken nylig, med en glasur laget av 1 boks Nugatti Air blandet med 1 pakke ferdig vaniljekrem. HÅHÅHÅHÅ det var godt. Fryktelig søtt og kvalmende, men snadder!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 15:55   #150
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Å lage den som muffins var en kjempeide Irma

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 00:00   #151
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Interference serverte denne kaken nylig, med en glasur laget av 1 boks Nugatti Air blandet med 1 pakke ferdig vaniljekrem. HÅHÅHÅHÅ det var godt. Fryktelig søtt og kvalmende, men snadder!

Ja den glasuren var goooooood! I alle fall til formålet den skulle tjene. Ettårsdager skal være søte og kvalmende.

Irma: Det var lurt å servere den som muffins! Jeg lurer på om jeg ikke skal prøve det med litt bær i.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 00:18   #152
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaniljekake

Hvor mange muffins blir det av en slik oppskrift? Og hvor lenge stekes de?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:51   #153
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Hvor mange muffins blir det av en slik oppskrift? Og hvor lenge stekes de?

De ble stekt omtrent 25 minutter på 210 grader. Hos oss ble det 20-22 store amerikanske muffins, som vel er minst dobbelt så store som små muffins. Men så hadde vi et par epleskiver oppi hver muffins i tillegg da, det tar litt plass. Neste gang vi lager disse så kommer vi nok til å halvere oppskriften.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:53   #154
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Hvis man skal ha eplebiter oppi er det greit å la de være litt små siden muffins stekes i kortere tid en kake. Blir eplebitene for store blir de litt harde.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:56   #155
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Nå spammer jeg her, men jeg lurer litt på dette med at noen får rå kake. Kan det være en forskjell på om man bruker romtemperert eller kald vaniljesaus? Vi brukte iallefall kald saus og det var ikke antydning til at kaka var rå.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 12:32   #156
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nå spammer jeg her, men jeg lurer litt på dette med at noen får rå kake. Kan det være en forskjell på om man bruker romtemperert eller kald vaniljesaus? Vi brukte iallefall kald saus og det var ikke antydning til at kaka var rå.

Jeg bruker alltid romtemperert vaniljesaus og har aldri fått rå kake,

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 15:15   #157
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Jeg har heller aldri fått rå kake, tror jeg bruker temperert kake.
Svigerinna mi og pappa får det hver gang. Skjønner ikke hvorfor, kanskje det er vaniljesausen.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 15:57   #158
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Kan det ha noe med størrelsen på langpanna da? Jeg hadde en sjokolade jeg alltid fikk til i den gamle stekeovnen, i den nye (og mye bedre) stekeovnen blir den ofte flat og rå.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 16:03   #159
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Nugatti Air blandet med vaniljekrem...?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 16:18   #160
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Kan det ha noe med størrelsen på langpanna da? Jeg hadde en sjokolade jeg alltid fikk til i den gamle stekeovnen, i den nye (og mye bedre) stekeovnen blir den ofte flat og rå.

Kan være.
Bruker du varmluft?
Jeg bruker ikke det på kaker og min er fin, svigerinnen min brukte det og da var den rå.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no