Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Har du oppskrift på en god pai?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-09, 18:14   #1
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har du oppskrift på en god pai?

Gjerne enkel å lage... Er takknemlig for oppskrifter både på kjøtt- og vegetarpaier. Har prøvd et par fra oppskrifter fra noe ukeblader, men har aldri fått noe dreis på det.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 18:21   #2
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du oppskrift på en god pai?

Bunn:
2dl grovt sammalt mel
2dl hvetemel
2ts bakepulver
50g smør (smuldres i)
1,5dl melk.

blandes, trykk deigen ut i formen.

fyll:
Blomkål
broccoli
gulrot
mais
løk/purre
En boks kylling (samme som skinkeboks, bare kylling) eller skinkeboks
Bacon

Stek dette sammen i panna, fordel utover bunnen.

Rasp ost og legg over.

Bland 2 dl melk og 3 egg sammen med pepper og muskat og hell over paien. Stekes på 200 grader midt i ovnen i ca 30 min.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 18:23   #3
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du oppskrift på en god pai?

Du kan sjekke ut denne tråden.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 18:24   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du oppskrift på en god pai?

Mins middagspai er suveren. Den ligger i denne tråden. http://foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=66395

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 18:26   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du oppskrift på en god pai?

Mims Middagspai:

ca 3 dl hvetemel
1 dl sammalt hvetemel
en real smørklatt
+ kesam til fast deig
havsalt

arbeid sammen deigen, ta den rett i paiformen, og sett formen i frysen mens du setter ovnen på 200, og lager fyllet. Etter 10 min i frysen setter du paien i ovnen og blindsteker i 15 min. Etter tips fra et hefte om Kesam penslet jeg paiskallet med litt eggehvite (skill ett av eggene, før du mikser alt sammen igjen til eggeblandingen). Da holder bunnen seg sprø.

Fyll:
1 pk skogsbacon i biter/evt to kyllingfileter i biter
1 liten rødløk i strimler
1/2 pakke ferske aspargestopper
noen små brokkolitopper
Stekes i panne uten fett

Hadde dette i paiskallet, i tillegg til en liten pakke apetina fetaost med hvitløk og oliven. litt revet ost, 4 sammenvispede egg, litt matfløte, salt og pepper, en neve halve cherrytomater, 20 min i ovnen.

Salat av hjertesalt, tomater, agurk i biter og dressing av litt olivenolje, skall av en revet sitron, sitronsaft, salt og pepper.

Paien kan lages dagen før og lunes mens du lager salat dagen etter.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 18:44   #6
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du oppskrift på en god pai?

Supert - tusen takk! Jeg vet jeg høres ut som en komplett idiot, men de forrige paiene mine har blitt "sausete", har det noe å si hvor langt opp i forma fyllet går? Jeg har paiformer i 3 forskjellige størrelser, er det en standardstørrelse dere bruker?

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 18:46   #7
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du oppskrift på en god pai?

Da vil jeg tro du ikke har stekt den lenge nok eller at du har noe med mye væske i fyllet.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no