|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: DødshjelpJeg har ikke kommet over at man gir dødshjelp til levende barn med ryggmargsbrokk, men det finnes kanskje mer alvorlige varianter av dette enn jeg ser for meg?
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dødshjelp
Det finnes ryggmargsbrokk som er uforenelig med liv (et familiemedlem døde kort tid etter fødsel), så jeg antar det også finnes ryggmargsbrokk som er ganske ille. Kan bla. opptre i sterk kombinasjon med vannhode og mentale skader, skadeomfanget er også avhengig av hvor på ryggmargen brokken befinner seg.
|
|
|
#3 |
|
Unik
Sv: DødshjelpJeg har ikke helt tatt stilling til om jeg synes det bør være tillatt på barn (selv om jeg er for på voksne som bestemmer selv).
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: DødshjelpOk, Pelle, da knuger jeg meg til troen på at disse barna var skadet i så stor grad at de ville dødd kort tid etter, med store smerter. Jeg tror ikke jeg er FOR det heller, men det er litt mindre uhyrlig enn tanken på å ta livet av et barn som ser frem til et liv som (sterkt) utviklingshemmet.
|
|
|
#5 |
|
Stiv
|
Sv: DødshjelpDet var også noen artikler i Bergens Tidende (som selvfølgelig heller ikke finnes på nett
|
|
|
|
#6 |
|
Unik
Sv: DødshjelpOK.
|
|
|
#7 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: DødshjelpJeg er for aktiv dødshjelp, når en person alikevel vil dø ganske så snart.
|
|
|
#8 |
|
This is normal!
|
Så du er altså for aktiv dødshjelp for å minske ubehaget for pårørende?
|
|
|
|
#9 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvis du hadde sitert hele innlegget til Mams tror jeg du hadde sett at pas lukter vondt som følge av forråtnelse i magen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
This is normal!
|
Men i følge Mams var dette en person som fikk god smertelindring. Hva skulle da være grunnen til aktiv dødshjelp annet enn belastningen for de pårørende? Slik jeg leser Mams, mener hun det ville være best for barna/faren å slippe og oppleve henne som bare lå der og sov og luktet vondt, og at aktiv dødshjelp er løsningen.
|
|
|
|
#11 |
|
Ringskrømt
|
Sv: DødshjelpJeg synes innlegget til Mams beskriver dette med usikkerhet ifm grenser veldig bra. Det er så naivt å tro at retningslinjer ala "når en person alikevel vil dø ganske så snart" holder. Sist redigert av Skremmern : 09-06-09 kl 09:39. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: DødshjelpIngen vet om den personen fikk god smertelindring, men det så ut til at hun fikk det.
|
|
|
#13 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DødshjelpJeg er for aktiv dødshjelp, men hver eneste sak vil være så unik.
|
|
![]() |
|
|