Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kvinner: Har du "furtebu" (type hobbyrom o.l.)?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Har du furtebu?
Ja, men jeg er mann... 1 0,90%
Ja, jeg har et eget rom som bare er mitt (spesifiser gjerne i tråd) 11 9,91%
Ja, men jeg deler det med mannen/andre (treningrom, verksted etc) 7 6,31%
Nei, jeg har ikke, men skulle gjerne hatt! (spesifiser gjerne i tråd) 44 39,64%
Nei, hva i all verden skulle jeg med det? 33 29,73%
Kjøkkenet/vaskerommet er min furtebu 15 13,51%
Deltakere: 111. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-09, 09:31   #1
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Kvinner: Har du "furtebu" (type hobbyrom o.l.)?

Ja, har du? Og hvis ikke, savner du det - og hva slags rom skulle det vært?

Mange menn har et verksted, studio, garasje eller lignende der de trekker seg tilbake og utøver hobby eller fritidsaktiviteter. Mitt inntrykk er at de fleste damer ikke har noe tilsvarende - så nå lurer jeg på om det stemmer.

Jeg har pr i dag ingen furtebu, men drømmer om en skrivestue eller et eget kontor - med utsikt... Treningsrom hadde heller ikke vært å forakte.

Poll kommer.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 09:33   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du furtebu?

Jeg har kontor/syrom, og det har jeg også tenkt å ha i nyhuset.

Gammel 05-06-09, 09:33   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har syrom.

Gammel 05-06-09, 09:34   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har ikke foreløpig. Når vi får bedre plass (= at vi flytter, eller et eller flere av barna flytter ut), så skal jeg ha bibliotek. Banna bein. Nå har jeg alenetid ved å stå på badet med radio på og døra lukket mens jeg bretter klær eller sorterer klesvask. Det gjør ikke helt samme susen som rødvin og bøker.

Gammel 05-06-09, 09:34   #5
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sydd I Sinne.

Gammel 05-06-09, 09:37   #6
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nei, jeg har ikke foreløpig. Når vi får bedre plass (= at vi flytter, eller et eller flere av barna flytter ut), så skal jeg ha bibliotek. Banna bein. Nå har jeg alenetid ved å stå på badet med radio på og døra lukket mens jeg bretter klær eller sorterer klesvask. Det gjør ikke helt samme susen som rødvin og bøker.

Ååå, min drøm også!
Følte meg litt som 50-talls husmor da jeg svarte på pollen, kjøkkenet/vaskerommet da gitt.

Gammel 05-06-09, 09:37   #7
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nope, men jeg skal ha treningsrom/dataspillerom som bare er mitt en gang... Problemet er at mannen og vil ha et slikt rom...

Gammel 05-06-09, 09:42   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner: Har du furtebu?

Jeg furter over hele huset.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 09:42   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Furtebu?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 09:43   #10
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Furterom? Hva skal man med det?
Er det der en går når en er sint eller lei og furter?
Hvordan er det å furte? Hva utløser det?

Forstår ikke helt dette med å furte eller å være langsint (jeg er mer den hissige typen).

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 09:45   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg furter så godt som aldri og bruker hele huset til hva det måtte være. (Stua er min sykrok, malekrok, datarom...)

Gammel 05-06-09, 09:45   #12
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Altså, jeg hadde ikke tenkt å (bare!) furte i skrivestua mi, men furtebu er da et allment kjent begrep som beskriver et sted der man kan være for seg selv - sur eller blid. Ikke?

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 09:49   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hørt "furtebu" før. Jeg skjønte likevel at det var en "festlig" betegnelse på et hobbyrom e.l.

Gammel 05-06-09, 09:50   #14
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker best å furte der jeg blir observert, slik at alle kan se hvordan jeg lider. Jeg er ikke fullt så ille som 4 åringen som kan finne på å følge etter meg og faren for å legge seg på gulvet forran oss og skrike. Jeg er mer subtil, men prinsippet er det samme.

Hvis jeg bare kunne ønsket meg en furtebu tror jeg at jeg hadde gått for denne:

Gammel 05-06-09, 09:50   #15
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller ikke hørt "furtebu", men farmors hus har et "furterom".

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 09:51   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller ikke hørt om furtebu før. Forøvrig så synes jeg selv at jeg er dårlig selskap for meg selv, så jeg vil helst sitte der det er andre mennesker. *svært ekstrovert*

Gammel 05-06-09, 09:54   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle gjerne hatt mitt eget rom, hvis det er det som menes. :65 kvadrat:

Gammel 05-06-09, 10:03   #18
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke akkurat "furtebu", men et rom som var bare mitt hadde vært fint.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 10:03   #19
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle gjerne hatt et sted som var mitt domene ja, der unger og mannfolk kunne lempes ut når jeg trengte det. Det hender jo.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 10:04   #20
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg liker best å furte der jeg blir observert, slik at alle kan se hvordan jeg lider. Jeg er ikke fullt så ille som 4 åringen som kan finne på å følge etter meg og faren for å legge seg på gulvet forran oss og skrike. Jeg er mer subtil, men prinsippet er det samme.

Hvis jeg bare kunne ønsket meg en furtebu tror jeg at jeg hadde gått for denne:

Jeg har et syrom, men der furter jeg ikke.
Jeg vil heller gå for Hims løsning; du furter på flybridgen og jeg furter ved roret.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.