Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Heklespørsmål

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-09, 00:55   #1
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.405
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Heklespørsmål

Jeg har begynt å hekle en blomst som skal være pynt på en genser. Egentlig kan jeg ikke hekle noe særlig... Men prøver meg fram med instruksjon jeg har fra Nøstebarn på staver osv., og det virker som jeg husker noe av det farmor lærte meg en gang.

Men - hva har jeg gjort galt når sentrum av blomsten krøller seg oppover. Den blir kanskje for stram? Har jeg satt i gang med for tynn heklenål? Jeg startet med en ring av 5 luftmasker som jeg satte sammen, så tre nye luftmasker og så 19 staver rundt det hele. Men det krøller seg mot meg. Og ser ikke ut som på bildet i strikkeoppskriften... Hjelp!

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 01:38   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Heklespørsmål

Har du forsøkt å hekle oppskriften videre i fra 19 staver? Jeg har opplevd at det kan krølle seg helt til å begynne med - men jevne seg ut når jeg får på et par runder.

Legg gjerne inn bilde - lettere å se da. (Og evt oppskrift så langt som du har kommet)

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 02:23   #3
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Heklespørsmål

Det kan være at det retter seg på neste runde. Hvis ikke har du kanskje heklet litt stramt?
Ofte er det en luftmaske mellom stavene. Prøv det hvis det fortsetter å krølle seg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 10:32   #4
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.405
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Heklespørsmål

Jeg er så selvdisiplinert at jeg skal bruke finværsdagen til frivillig jobbing, men i kveld skal jeg prøve litt til. Tipset med en luftmaske mellom hver stav var jo smart, da vil jo ikke stavene dra seg sånn sammen liksom. Skal gjøre ferdig de 19 stavene og se om det ser ut til at jeg kan presse det flatt da, jeg må jo dampe det før jeg fester det til genseren uansett tror jeg.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no