Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du kjøpt raketter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du kjøpt raketter?
Ja! 32 30,77%
Nei! 72 69,23%
Deltakere: 104. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-06, 02:59   #1
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kjøpt raketter?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Ja, det lurer jeg på?

Selvsagt har jeg ikke det. Jeg bruker ikke penger på noe så tåpelig som potensielt farlige greier som forurenser. Makan.

Gammel 31-12-06, 08:18   #2
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Niks.

Gammel 31-12-06, 09:10   #3
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, jeg kjøpte en "familiepakke", i tillegg til fakler og stjerneskudd.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 09:22   #4
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Vi kjøper aldri raketter.
Siden vi bor i blokk i et tett befolket område, er fyrverkeri uunngåelig (det har smelt og knitret utenfor her i flere dager allerede). Vi kan bare gå ut på balkongen og se fyrverkeri fra hele byen, hvis vi er interessert. Som regel er vi ikke så veldig ivrig på det heller.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 11:34   #5
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi har kjøpt raketter. Eller rettere sagt slike kasser med x antall raketter i, som man kun trenger å tenne på èn gang. Og så har vi flust med stjerneskudd.

Har fryktelig respekt for raketter, men siden vi feirer med barna, vi ikke er fulle og mannen tenner på mens vi står trygt i bakgrunnen, gleder jeg meg til å se gleden over smell og lysende farger i ungenes øyne.

Gammel 31-12-06, 11:36   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi har kjøpt noen få, siden tenåringsguttene er hjemme på nyttårsaften og gjerne vil ha det. Jeg er ikke glad i fyrverkeri, men skjønner at de syns det er gøy. Mannen min er ute nå og bygger et stativ så det skal være mest mulig trygt å skyte opp rakettene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 10:33   #7
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi har kjøpt en liten pakke, så får været avgjøre om de blir fyrt opp...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 10:36   #8
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, synes raketter er meningsløst - på alle måter. Det er en vanvittig sløsing med penger, som kunne vært brukt på mye mer viktige ting. Og så er det jo farlig, mange blir skadet hvert år, og er det verdt det?

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 10:44   #9
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg gidder ikke tenne på pengene mine.
Redd dem er jeg og, etter å ha sett flere bli skadet.
Ikke en gang et stjerneskudd i hus. De er forresten også temmelig skumle.

Vi skal nøye oss med utsikten, og skulle mye heller sett at kommunen betalte for litt fyrverkeri og at det var ulovlig for privatpersoner.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 11:13   #10
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg håper på et forbud for privatpersoner fort som fy. At hvermannsen skal få håndtere sprengstoff (og da på en dag hvor svært mange også drikker) synes jeg er helt uhørt.

Slik jeg har forstått det følges reglementet rundt fyrverkeri lite opp. (Unntatt rundt salgssituasjonen/brannfaren.) Hvor er politiet/brannvesenet? Jeg har aldri noen sinne lest eller hørt om noen som er straffet i forbindelse med brudd på regler rundt fyrverkeriopptenning. Rundt her jeg bor flyr småunger og fyrer opp hele døgnet i uka før nyttårsaften. Man kan faktisk risikere opp til tre måneders fengsel dersom man gir raketter til barn! På nyttårsaften er det vel omtrent 98% som er alkoholpåvirket i forbindelse med bruk av fyrverkeri. Når man ser på konsekvensene av fyrverkeri (personskader, brann, forurensing, redde mennesker og dyr) synes jeg ikke det veier opp for det estetisk flotte.

For de som er interessert finnes en del statistikk/info/regler rundt fyrverkeri her: http://www.dbe.no/infogroup.asp?info...mework=normalt

Gammel 31-12-06, 11:25   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stemte feil!

NEI har ikke kjøpt raketter - men trykket ja

Har ikke kjøpt stjerneskudd en gang. Orker faktisk ikke. Er jo ikke snø en gang heller... Kjøpte ikke raketter i fjor heller vi.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 11:27   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leste i Stjørdalens Blad at det sendes opp raketter for 2,5 mill kun i Trøndelag!!! *sjokkert*

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 14:00   #13
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Leste i Stjørdalens Blad at det sendes opp raketter for 2,5 mill kun i Trøndelag!!! *sjokkert*

Ja i tillegg til alle farene rundt det , så synes jeg det hele er forkastelig !!
Å svi av penger på denne måten er kvalmende.
Synes jeg da.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 15:54   #14
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Ja i tillegg til alle farene rundt det , så synes jeg det hele er forkastelig !!
Å svi av penger på denne måten er kvalmende.
Synes jeg da.

Dette var det jeg mente. *Rydder opp i evt. misforståelser*
Men det var gjerne ikke meg du siktet til? Jeg kan ikke se hvem du sikter til ser du.

Gammel 31-12-06, 16:49   #15
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Dette var det jeg mente. *Rydder opp i evt. misforståelser*
Men det var gjerne ikke meg du siktet til? Jeg kan ikke se hvem du sikter til ser du.

Jeg siktet ikke til noen spesielle.

Men jeg lurer på en ting. Hvorfor plager det deg hva andre mennesker bruker pengene sine til?

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 17:17   #16
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg siktet ikke til noen spesielle.

Men jeg lurer på en ting. Hvorfor plager det deg hva andre mennesker bruker pengene sine til?

Jo jeg tenker sånn at det er mange her i verden som kanskje kunne hatt litt av de pengene. Derfor synes jeg det er kvalmt at vi i verdens rikeste land svir av så mye penger på en kveld. Hadde kanskje vært bedre å hatt fellesoppskytninger, slik at vi unngikk skader og den enorme summen penger som går med på dette.

Gammel 31-12-06, 11:56   #17
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har ikke kjøpt raketter. Etter en heller skummel opplevelse i fjor, der jeg følte at vi ble beskutt på vei hjem med Snupp i vogn er jeg blitt tilhenger av felles oppskyting. Fulle mennesker har ingenting i nærheten av raketter å gjøre...

Som barn syns jeg det var veldig stas. Foreldrene mine og deres vennekrets er avholds, så da skjedde oppskytingen alltid i ordnede former. Og da er det jo bare gøy!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 12:45   #18
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Ja, har kjøpt en liten familiepakke, og litt sånn spinner greier til gutta, eller for gutta. (De får ikke fyre på selv så klart).

Og stjerneskudd da, dette kom på 159;
Fikk igjen 50; av søs, vi spleiser på familiepakka.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 13:22   #19
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Nope..
Vi skal "snylte" på alle andre og bare nyte den flotte utsikten vi har over hele byen ,fra verandaen dit vi skal i kveld

Gammel 31-12-06, 15:27   #20
TBM
Passiv

Standard

Nei, raketter synes jeg er en helt unødvendig bruk av penger. Vi kjøper litt stjerneskudd og det får holde.

For mange år siden feiret vi nyttårsaften på et helt øde sted og hadde tatt med oss en rakett som ble avfyrt på slaget midnatt. DET gav mening - og hvis en slik anledning skulle oppstå igjen vil jeg kunne strekke meg til å kjøpe en rakett igjen...

Når man snakker om alle geitene som ble gitt bort til jul - tenk om alle pengene på raketter ble kanalisert til hjelpearbeid isteden...

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.