Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er verdens beste rødvinsglass?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 09:04   #21
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Selv har vi rødvinsglasset i Odyssé-serien til Hadeland, men de fleste syns det blir for stort.

Disse har vi og jeg digger å drikke av de.
Og det høres ganske bra ut å si jeg tok meg ett glass rødvin. Ingen behøver å vite at de rommer 6 dl

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 11:20   #22
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?

Vi har Iittala Essence vinglass. Relativt rimelige. Fungerer svært bra til vårt formål!


__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 11:29   #23
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?

I følge vinekspert jeg var på vinkurs hos forrige vår skulle det perfekte vinglass ha tulipanform. Altså gå litt ut øverst.
Da var det jaggu godt jeg alt hadde slike.

Idéelle fra Holmegaard

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 11:30   #24
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Vi har samme type som Veronal. Veldig fornøyde med de. De er store og det er bra!

Svoger med familie har Fontaine fra Holmegaard. De er vakre.

Jeg har Fontaine-glass, og synes de er fiine!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 13:24   #25
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?

Vi har vinglass fra Orrefors - Difference-serien.
De har ikke et glass for hver drue, men det er ikke langt i fra.


(Dette er Difference Mature; for god gammel rødvin. )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 13:35   #26
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Åh, det var ikke verre? Takk!

Takk for at du fikset det denne gang, og så kan jeg jo kommentere at jeg liker de store rødvinsglassene best.

Line finnes i XL glass for rødvin og hvitvin som har en helt annen fasong enn de andre glassene i serien. Hvitvinsglasset er på 30cl og rødvinsglasset på 50cl.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 13:49   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.946
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?

Jeg vet det, Robyn, men jeg synes de som går rett opp er de peneste.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 14:14   #28
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.467
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?

Riedel tilpasset druesort er vel absolutt argeste sort. Men i den virkelige verden bør det vel holde at vinglasset er tulipanformet, dvs gå inn øverst for å samle aroma, er gjennomsiktig uten dilldall slik at man kan sjekke farge og kant på vinen, og være av relativt tynt glass.

Vi har litt forskjellig, noe Rosendahl Grand Cru og noe Chiantiglass i Riedel vinumserien. IKEA sine vinglass er forresten slett ikke dumme til hverdags. De har fin form og passer i oppvaskmaskinen.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 10:44   #29
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg har glass fra Riedel sin Vinum-serie, som bare er dyr, men ikke horribelt dyr som Sommelier-serien (som vel er håndlagde?). Vinum-serien har også forskjellige glass for de forskjellige typene. Jeg har 416/15-glasset som er Chianti/Zinfandel-glasset, men som også er et veldig bra allround-glass:


Også har jeg nylig kjøpt meg to stk. av Bordeaux-glasset i samme serie:


(Begge disse glassene er forresten på tilbud i en kampanje hos Kitchn til og med i morgen.)

Riedel har jeg vært borti på et vinsmakerkurs. Glasset skal jo være designet perfekt for vintypen de er ment for (og det er nok det beste i forhold til formål) men det hadde gjerne fått være mer "spennede" i utforming.

Synes det Robyn la ut fra Hadeland var veldig fint, og det Lille Ru har fra Orrefors.

Opprinnelig lagt inn av valborg, her.

Vi har Iittala Essence vinglass. Relativt rimelige. Fungerer svært bra til vårt formål!


Disse liker jeg veldig godt, vi har champagne-glass i den serien...og jeg hadde gjerne hatt rødvinsglass også, men de har jo absolutt ikke klassisk vin-glass fasong; mister man mye av vinens aroma, mån tro? (Har smakt Amarone i disse, men da er kanskje vinen så god i utgangspunktet at glasset ikke greier å dempe noe? For det smakte jo fantastisk! )

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 10:46   #30
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har disse:

Jeg elsker dem.

Hva "heter" de?

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 11:09   #31
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Disse liker jeg veldig godt, vi har champagne-glass i den serien...og jeg hadde gjerne hatt rødvinsglass også, men de har jo absolutt ikke klassisk vin-glass fasong; mister man mye av vinens aroma, mån tro? (Har smakt Amarone i disse, men da er kanskje vinen så god i utgangspunktet at glasset ikke greier å dempe noe? For det smakte jo fantastisk! )

(Argh, hvordan får jeg med sitat i sitatet?)
Du henviser til Essence fra Iittala som jeg la ut og som vi har. Ser poenget med formen, men kan egentlig ikke svare. Vi syns vinen vi drikker av disse glassene er aldeles nydelig! Men så har ikke vi spesielt mye peiling på druer og slikt, er bare veldig glad i vin. Mye mulig at samme vin ville smakt enda bedre i et annet glass. Men det både lukter og smakker i disse også!

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 11:46   #32
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?

Jeg har forøvrig hele denne serien glass også (absolutt alle glass til 12 og 18), de er jo greie nok med unntak av vinglassene, men absolutt ikke noe jeg ville valgt i dag. (Og dermed står de mest i skapet.)

Det er ikke alltid det lønner seg å begynne å spare i sin pure ungdom.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 15:41   #33
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?

Essence fra Ittala skal det være kampanje på på Illum House of Oslo fra torsdag av, stod det på en kampanjemail jeg fikk. 89,- kr glasset uansett type.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 15:47   #34
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?

Jeg har også Fontaine-glassene. Synes de er veldig flotte, men de brukes ikke så veldig ofte, for jeg må vaske dem for hånd, synes jeg.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 15:48   #35
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.792
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

I følge vinekspert jeg var på vinkurs hos forrige vår skulle det perfekte vinglass ha tulipanform. Altså gå litt ut øverst.
Da var det jaggu godt jeg alt hadde slike.

Idéelle fra Holmegaard

De har vi også.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 16:36   #36
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?

Opprinnelig lagt inn av valborg, her.

Vi har Iittala Essence vinglass. Relativt rimelige. Fungerer svært bra til vårt formål!


Disse har vi også! Hele serien. Jeg vet ikke om de er spesiellt gode vinglass, men så har ikke vi så veldig peiling på vin heller da. Kjøpte dem vel først og fremst fordi de var pene å se på

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no