|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Jeg synes dette beskrivet EtAnnetForum veldig godt, er ikke enig i at det er sånn på FP. (Klart, i noen tråder er det bare ikke mulig å være annet enn sjokkert, men også disse trådene har vært oppe til debatt (-poenget med tråder om drepte unger med 100 påfølgende "grusomt |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Det er vel påvist en klar overvekt av Frp'ere blant fotballsupportere?
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Skal si man trekker dette langt, hvorfor man kommer med mobbekortet skjønner jeg ærlig talt ikke. Det er ingen form for mobbing vel? Her har det vært snakk om uthenging av en gruppe mennesker. Veldig mange kommentarer og referanser til et partis velgermasse som har generalisert denne til virkelig lite empatiske mennesker. Synes ikke det er sammenlignbart med barn som blir mobbet i skolegården. Dette er mer en hersketeknikk i mine øyne og en lettvint vei ut av det å personifisere handlinger man tar avstand fra. Det å latterliggjøre mennesker som gruppe synes jeg er uetisk, selv har jeg laget et blogginnlegg om fotballidioter, selv o jeg går på fotballkamp og den det er referet til i innlegget leste det før det ble publisert: http://skvettens-univers.blogspot.co...allidioti.html Så kanskje jeg til syvende og sist burde brukt hardere skyts i denne, for om det er helt ok å generalisere slik at en hel gruppe får meget lite sjarmerende egenskaper utan at det er galt er det jo fritt frem. Da kan vi alle være stygge med andre sånn bare for å ha det gjort. |
|
|
|
#7 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Håkkei.
|
|
|
|
#8 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?jeg tror at om en Krf-politiker var blitt tatt etter å ha kjørt i fylla, så hadde denne blitt svært uthengt. På samme måte som Krf politikeren som kjørte for fort ble hengt ut i enkelte media. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Bønna: som sagt, et alle-jobber-for-seg-samfunn fungerer utmerket for de ressurssterke og/eller heldige. For mange kan det fungerer mye bedre enn et velferdssamfunn, fordi de slipper å dele av det de selv skaper med de som skaper mindre. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Deltidsmamma
|
Jeg tror heller ikke det jeg heller, og jeg tror heller ikke at Frp mener det? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Metallica!!
|
Forøvrig så er det venstre som er for helt flat skatt, Frp er for en flatere beskatning. Bare sånn for å korrigere bittelitt.
|
|
|
#15 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Jag skjønner ikke helt hvorfor du tror at å dikte opp dette styrker argumentene dine, men du om det. Den mest slående forskjellen på Venstres og FrPs presentasjon av skattepolitikken sin på de respektive partiers nettsider er, at FrP, som alltid, har hovedfokus på syting og sutring og harme over at ikke alt er perfekt slik det vil blir hvis FrP får bestemme og vektlegging av at det offentlige tar fra deg dine penger, mens Venstre fokuserer på det positive i finansiering av nødvendige offentlige oppgaver. Begge partier ønsker en flatere, og sannsynligivs lavere, beskatning av lønnsinntekt, men forskjellen i tilnærmingen til skatt of avgifter er ganske stor, og tilnærmingen til bruk av skatt og avgifter i miljøpolitikken er svært forskjellig. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Metallica!!
|
Jeg dikter ikke opp noe som helst.
Sist redigert av Interference : 20-06-09 kl 03:52. Årsak: Det ble for dumt å senke seg ned til det nivået. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
-
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Siden jeg ble beskyldt for å ha politisk sympatier som helte mot FrP i en tidligere tråd (om overgangsstønad), har jeg faktisk lest hele (!) tråden, rubbel og bit...
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 20-06-09 kl 08:46. Årsak: Hjelp, flisepikkingsmateriale... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg er ganske imponert over hvor lett andre avskrives som idioter osv. Jeg tror forskjellen med politisk ståsted ikke handler om at noen er snille/ kloke og andre slemme/ dumme. Jeg tror de fleste som engasjerer seg i politikk ønsker et bedre samfunn. Men det er metoden en er uenig i. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Og det er heller ikke sagt eller ment - og akkurat det er presisert ganske mange ganger nå tror jeg. |
|
![]() |
|
|