Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 09:34   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Nenne: Er det egentlig mange som gjør det? Jeg skjønner hva du mener, for jeg har jo sett det samme, men det er ikke gjengs for FP, vil jeg påstå. De fleste brukerne her skriver ikke sånt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 09:38   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er ikke enig i at man er frp-velger om man gjør/mener/sier noe dumt altså. Det har jeg aldri sagt. Jeg har sagt at jeg mener at urovekkende mange av de som velger å stemme på frp ikke forstår (jeg håper de ikke forstår, for det er for ille om de rett og slett gir beng) i hvilke konsekvenser en politikk fra frp får for de aller svakeste i samfunnet vårt.

For meg er et av de aller, aller viktigste utsagnene som er sagt om verdien av et samfunn dette med at man skal dømme et samfunn ut fra hvordan det tar vare på sine svakeste.

Det å ignorere disses behov for å få billig bensin er i min verden kvalifiserende til å bli fortalt rett ut at man er i total skjæring med de verdiene jeg mener alle deltagere i et samfunn bør sette høyest.

Og for ordens skyld - jeg vet at det finnes de som stemmer på frp som gjør dette ut fra en forståelse av hva de stemmer på og fordi de mener dette er riktig. Jeg vil ikke betegne disse heller som sympatiske, men de skal få slippe å omtales som dumme.

En som stemmer på noe han overhodet ikke vet hva er etter så tydelig beskjed som er gitt om akkurat frp er så uansvarlig i dette at jeg ikke skjemmes for å si at jeg har lite sansen.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 09:42   #3
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Én viktig forskjell på FrP-velgere og f.eks. homofile eller minoritetsgrupper i befolkningen er at man velger å være FrP'er, mens man ikke velger å være homofil (sannsynligvis), eller å være fra Afghanistan eller Pakistan eller Somalia. :har ikke lest tråden i detalj:

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 09:56   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Pippi - det er gjort undersøkelser på hva folk har fått med seg av politikken til partiene de velger å stemme på. Frp sin velgermasse vant ikke helt opp for å si det sånn. Men jeg husker ikke hvor jeg leste det - skal se om jeg finner det igjen.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:06   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Pippimamma - mener du seriøst at sv og dagens regjering gjør en dårlig jobb med helse, barn, familie og likestilling? Og at dette vil bli bedre ivaretatt med frp?

Også føler jeg vel at det blir feil å si at man henger ut enkeltgrupper om man peker på dem som stemmer frp. Det blir som å si at man henger ut enkeltgrupper om man snakker om menn. Det er nesten 30 % av befolkningen - det er ikke en liten minoritetsgruppe som henges ut for sin annerledeshet som ikke er selvvalgt akkurat.

At du har fått rødprikker og beskjed om å ikke kritisere SV fordi mange her stemmer det hørtes jo litt i overkant ut, men jeg vet ikke hvilken tråd og hva som har stått i evt prikker da.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:39   #6
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Pippimamma - mener du seriøst at sv og dagens regjering gjør en dårlig jobb med helse, barn, familie og likestilling? Og at dette vil bli bedre ivaretatt med frp?

Også føler jeg vel at det blir feil å si at man henger ut enkeltgrupper om man peker på dem som stemmer frp. Det blir som å si at man henger ut enkeltgrupper om man snakker om menn. Det er nesten 30 % av befolkningen - det er ikke en liten minoritetsgruppe som henges ut for sin annerledeshet som ikke er selvvalgt akkurat.

At du har fått rødprikker og beskjed om å ikke kritisere SV fordi mange her stemmer det hørtes jo litt i overkant ut, men jeg vet ikke hvilken tråd og hva som har stått i evt prikker da.

Jeg sier ikke at jeg mener frp vil gjøre en bedre jobb på de områdene enn dagens regjering. Da måtte vi først hatt en frp-regjering. Dagens regjering har bevist at de gjør en for slett jobb på mange områder. Mulig det er fordi de tross alt er ulike? Jeg har vært alvorlig syk siden forrige regjering og har sett og opplevd hvordan et godt helsetilbud gradvis har blitt dårligere med dagens regjering.

Når det gjelder barn, familie og likestilling så er det et av de områdene den rødgrønne regjeringen virkelig skulle satse, iallefall slik jeg forstod det (for ikke å snakke om de eldre). Da går det ikke an, mens de sitter med makten å snakke mest om hva som skjer hvis frp kommer til makta og vise til mindre egen handling.

Det var dagens regjering skulle vise oss hva de står for og få frem sin egen politikk. Jeg kan ikke si at jeg er skuffet engang, for de har aldri hatt min støtte (jeg er blå). Men jeg blir inderlig lei av at i alle sammenhenger så skal alt dreie seg om frp (som aldri har vært i regjering).

Sånn situasjonen er nå, så tror jeg neppe frp får gjort ting verre enn det dagens regjering har fått til. Jeg kan ikke skjønne at ikke de som stemmer et at de partiene kan klare å innrømme at dagens regjeringssammarbeid var uheldig. Jeg sa vel også i et innlegg at jeg vurderte å stemme frp frem til makt bare for å gi de muligheten til å vise alle hva de stod for. Da hørtes det ut på enkelte som om jeg var klar for å bli tvangsinnlagt.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:42   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Opplys meg gjerne, for jeg har bitt meg merke i dette med FrP-velgere som den generelle gruppen man kan hetse med de flotte karakteristika.

Det kan du gjøre selv, jeg har ikke tid. Men i en av trådene du henviste til så blir SV-velgere kalt for sosiale tapere, for eksempel. Det er massevis av mennesker som er dypt uenig med SV her inne, og de argumenterer både godt og dårlig for det, og med og uten hersketeknikker.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:45   #8
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det kan du gjøre selv, jeg har ikke tid. Men i en av trådene du henviste til så blir SV-velgere kalt for sosiale tapere, for eksempel. Det er massevis av mennesker som er dypt uenig med SV her inne, og de argumenterer både godt og dårlig for det, og med og uten hersketeknikker.

Det kan så være men som regel later det til at det er FrP-velgere som er det som klinger best og som vi kan meske oss i fordommer mot. Som om det er blanko på å gjøre det og komme unna med det i dette forumet. Dersom man hadde valgt andre grupper å stigmatisere hadde man fått pes. Må si at jeg skjønner at FrP-velgere og FrP-politikere som er her inne går veldig stille i dørene.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:48   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det kan så være men som regel later det til at det er FrP-velgere som er det som klinger best og som vi kan meske oss i fordommer mot. Som om det er blanko på å gjøre det og komme unna med det i dette forumet. Dersom man hadde valgt andre grupper å stigmatisere hadde man fått pes. Må si at jeg skjønner at FrP-velgere og FrP-politikere som er her inne går veldig stille i dørene.

På andre fora med sterk overvekt av Frp-ere kan jeg garantere at hetsen går andre veien. Ikke det det gjør det mer greit. Men som noen nevnte her tidligere, hvis en Frp-er faktisk argumenterte for valgene sine her inne, så ville vedkommende bli møtt med en skikkelig diskusjon, ikke hetsing. Å gå stille i dørene her inne er et eget valg, ikke noe som er pålagt Frp-ere.

Gammel 18-06-09, 10:51   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Forskjellen er selvsagt at det ikke er noen mangel på SV-ere med kunnskap, formuleringsevne og diskusjonsvilje nok på FP til at slike påstander får stå uimotsagt lenge.

Det er derimot svært sjelden at FrP-erne står frem med bedre argumenter enn at det er dårlig gjort å henge ut FrP-ere, og at siden FrP-ere utgjør 30 % av velgermassen burde de bli behandlet bedre.

Jeg skal ikke påta meg å spekulere i hvorfor det er slik.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:53   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Forskjellen er selvsagt at det ikke er noen mangel på SV-ere med kunnskap, formuleringsevne og diskusjonsvilje nok på FP til at slike påstander ikke blir stående uimotsagt lenge.

Det er derimot svært sjelden at FrP-erne står frem med bedre argumenter enn at det er dårlig gjort å henge ut FrP-ere, og at siden FrP-ere utgjør 30 % av velgermassen burde de bli behandlet bedre.

Stilfullt.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:57   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Forskjellen er selvsagt at det ikke er noen mangel på SV-ere med kunnskap, formuleringsevne og diskusjonsvilje nok på FP til at slike påstander får stå uimotsagt lenge.

Sånn er det jo med alle grupper som ikke argumenterer for standpunktene sine her inne.

Gammel 18-06-09, 11:04   #13
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er i utgangspunktet i mot å henge ut grupper på den måten som beskrives her. Jeg mener også at FrP-ere er den eneste gruppen som det på FP er både stuereint og PK å "mobbe".

Hovedårsaken er sikkert at FrP-ere ikke er i flertall her. Flere politiske tråder har vist at det blåser en rød vind på FP. FP-ere er ikke representative for det norske folk. SV har f.eks. uforholdsmessig mange sympatisører her hvis man sammenligner med befolkningen forøvrig.

Når man da er tilstrekkeilg mange med røde sympatier så er det lett å hakke løs på de andre. I tillegg vil jeg påstå at SV-ere vet at de sitter i glasshus, med partiet i regjering, og hvor prinsipper og kjepphester rir hverandre i alle retninger. Og fordi de vet at de sitter i glasshus, så styrer man fokuset bort fra egne svakheter og over til erkefienden.

"SV har kanskje glemt Soria Moria-erklæringen, bla, bla, men FRP ER FÆLE DE! TENK AT JEG HØRTE AT EN FRP-ER SKJØT SIN EGEN MOR BARE FORDI MOREN IKKE VILLE VÆRE RASIST, ASSÅ, HELT SANT, HØRTE DET AV MOREN TIL NABOEN TIL BROREN TIL VENNINNA MI, OG HUN VEIT SÅNT!"

He, he, så fikk jeg hetset SV-ere litt også!

Fra spøk til alvor, en ytre fiende er god å ha. Som i slanking av barn-tråden. Når man roter seg inn i diskusjoner hvor noen har sterke prinsipper, noen har sterke følelser, noen har begge deler og noen har ingen av delene, så blir det ampert. Og da er en ytre fiende god å ha, som noe man kan enes om.

Det er forøvrig helt normalt. Se på en hvilken som helst arbeidsplass, nabolag, forening eller hva som helst, man har sine interne "koder". Når det blir små-ampert og folk skuler på hverandre, så vet alle intuitivt hvilke temaer som er gode å gripe fatt i. En stående spøk, kritikk av de naboene i gata på oversiden, ett eller annet som vi vet forener.

Men av prinsipp har jeg lite sansen for det. Jeg syns at når man "går løs på" grupper av befolkningen så er det like ille om man hetser FrP-ere som om man hetser homofile, muslimer eller samer.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 11:13   #14
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns ikke det er spesielt merkelig, når man vet at flertallet på nettstedet har et politisk ståsted som ligger langt utenfor ens eget, at man da ikke gidder ta opp "kampen" støtt og stadig.

Det blir som å si at på møtene til Jehovas vitner er det jo ingen som har gode argumenter i mot, ergo er de ikke-troende idioter som ikke kan formulere seg. Du går ikke dit hvis du ikke er enig. Og på FP så holder du deg unna politiske diskusjoner hvis du stemmer FrP og ikke er spesielt glad i å bli kalt idiot, egoist, selvsentrert, lite empatisk - og generelt bli stilt til ansvar for ALLE utsagn som noen som sa de stemte FrP noen gang har sagt til noen, ja selv etter å ha vært gjennom flere ledd, forventes det at en FrP-sympatisør kan forsvare og forklare ethvert utsagn.

Jeg er av dem som viser til at FrP har en tredjedel av velgerne bak seg, og at man derfor skal ta partiet på alvor. Jeg stemmer Høyre, men sympatiserer en del med FrP-politikk også. Men jeg vet at å diskutere FrP-politikk med SV-skaren på FP er like meningsløst som å gå på Jehovas Vitner-møter og diskutere Islam.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:07   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

(Frp velgerne er nesten 30 % altså - jeg har fått med meg at menn er omtrent halvparten. )

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 16:36   #16
Skvetten
Passiv

Standard

Sitat:

Frp er et parti for sosiale tapere

Er det morsomt at Frp-medlemmer voldtar og dreper?

det er desverre en overvekt av FRP`ere som driver med voldtekter/utnytting av mindreårige/drap osv osv.

Er kanskje en del her inne som burde vært Frp'ere hvis dere virkelig er så fordomsfulle... Lenge leve dobbeltmoralen

er bare til glede for oss som synes at FrP er noen tullinger allerede

Ikke rart dere gikk, sikkert FrP-folk

Jeg har ikke sagt at alle som stemmer FrP er rasister. Jeg mener bare det er større sjanse for at en som sier slike utsagn er FrP-velger.

Nå vet jeg ikke helt hva du mener med politisk rasist, men fordommer mot FrP-velgere, ja det har jeg, men jeg gir vel FrP-folk en sjanse på lik linje med alle andre

Om man skulle begi seg ut på prosjekt avskaffe FrP fordommer, da sliter man. De blir rett og slett bekreftet for ofte.

Ja, selvsagt FrP. Kunne jo ikke vært noen andre. No way!

Noen sitater, samtlige fra FP. Det er dette jeg snakker om ikke opplysningen som du snakker om, det er stor forskjell på å debattere politikk og komme ned på dette nivået som er vist ovenfor. Det er ikke opplysning, det kan kalles uthenging, det er i allefall hva vi ville kalt det dersom det gjaldt en annen gruppe mennesker.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:10   #17
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns heller ikke noe særlig om generalisering og tåpelig karakterisering, men kan nok ha lettere for å overse det (både som ikke legge merke til eller bry seg om) når det handler om FrP-velgere, siden det ikke handler om meg og mitt. :innrømmer:

Men jeg blir sittende litt i stuss nå – snakker vi om en eller flere tråder fra de siste to ukene, eller er det bare et personlig inntrykk? Jeg kjøper ikke helt påstandene i HI om at det er helt PK her inne «å hetse en gruppe mennesker», og skulle veldig gjerne sett at det refereres til konkrete eksempler som innlegg eller tråder. (For eksempel så gir søk på «imbesile» gir helt andre treff og «idioter grilldress» gir bare denne tråden.) Hets er såpass konkret at det burde kunne gjengis, tenker jeg.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:16   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er jeg som hetser.

Og jeg har ikke tatt grilldress i bruk i det hele tatt. Det er tråden om slanking av barn (nei, jeg tuller ikke) vi snakker om.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:24   #19
Skvetten
Passiv

Standard

Har tittet litt gjennom noen tråder for å se om det bare er et inntrykk jeg har. Det er nemlig slik at jeg vet at det er FrP politikere her inne og jeg må si at jeg selv reagerer på at det er mulig for en meget oppegående brukermasse å stigmatisere mennesker på grunn av partitilhørighet.

Søket og den korte jakten brakte følgende:
Hvor mye galt kan en FrP-regjering gjøre?
http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=68141&highlight=fremskrittspartie t%2C

http://www.foreldreportalen.no/forum...ittspartiet%2C

Sitat:

Om man skulle begi seg ut på prosjekt avskaffe FrP fordommer, da sliter man. De blir rett og slett bekreftet for ofte.

Ja, selvsagt FrP. Kunne jo ikke vært noen andre. No way!

FrP, et parti fullt av bad guys?
http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=10607&highlight=fremskrittspartie t%2C

Sitat:

Frp er et parti for sosiale tapere
Er det morsomt at Frp-medlemmer voldtar og dreper?
det er desverre en overvekt av FRP`ere som driver med voldtekter/utnytting av mindreårige/drap osv osv.
Er kanskje en del her inne som burde vært Frp'ere hvis dere virkelig er så fordomsfulle... Lenge leve dobbeltmoralen
er bare til glede for oss som synes at FrP er noen tullinger allerede

Sjokkert (rasisme foran unger)
http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=39650&highlight=fremskrittspartie t%2C

Sitat:

Ikke rart dere gikk, sikkert FrP-folk
Jeg har ikke sagt at alle som stemmer FrP er rasister. Jeg mener bare det er større sjanse for at en som sier slike utsagn er FrP-velger.
Nå vet jeg ikke helt hva du mener med politisk rasist, men fordommer mot FrP-velgere, ja det har jeg, men jeg gir vel FrP-folk en sjanse på lik linje med alle andre

Sist redigert av Skvetten : 18-06-09 kl 10:36. Årsak: Tatt bort sitat som desverre hadde kommet med og som var feil for konteksten.
  Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:31   #20
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg henger ikke ut enkelte grupper (tror jeg), men ber til høyere makter om at FrP ikke kommer i regjering

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.