|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Nenne: Er det egentlig mange som gjør det? Jeg skjønner hva du mener, for jeg har jo sett det samme, men det er ikke gjengs for FP, vil jeg påstå. De fleste brukerne her skriver ikke sånt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg er ikke enig i at man er frp-velger om man gjør/mener/sier noe dumt altså. Det har jeg aldri sagt. Jeg har sagt at jeg mener at urovekkende mange av de som velger å stemme på frp ikke forstår (jeg håper de ikke forstår, for det er for ille om de rett og slett gir beng) i hvilke konsekvenser en politikk fra frp får for de aller svakeste i samfunnet vårt. |
|
|
|
#3 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Én viktig forskjell på FrP-velgere og f.eks. homofile eller minoritetsgrupper i befolkningen er at man velger å være FrP'er, mens man ikke velger å være homofil (sannsynligvis), eller å være fra Afghanistan eller Pakistan eller Somalia. :har ikke lest tråden i detalj: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Pippi - det er gjort undersøkelser på hva folk har fått med seg av politikken til partiene de velger å stemme på. Frp sin velgermasse vant ikke helt opp for å si det sånn. Men jeg husker ikke hvor jeg leste det - skal se om jeg finner det igjen. |
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Pippimamma - mener du seriøst at sv og dagens regjering gjør en dårlig jobb med helse, barn, familie og likestilling? Og at dette vil bli bedre ivaretatt med frp? |
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Jeg sier ikke at jeg mener frp vil gjøre en bedre jobb på de områdene enn dagens regjering. Da måtte vi først hatt en frp-regjering. Dagens regjering har bevist at de gjør en for slett jobb på mange områder. Mulig det er fordi de tross alt er ulike? Jeg har vært alvorlig syk siden forrige regjering og har sett og opplevd hvordan et godt helsetilbud gradvis har blitt dårligere med dagens regjering. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Det kan du gjøre selv, jeg har ikke tid. Men i en av trådene du henviste til så blir SV-velgere kalt for sosiale tapere, for eksempel. Det er massevis av mennesker som er dypt uenig med SV her inne, og de argumenterer både godt og dårlig for det, og med og uten hersketeknikker.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Det kan så være men som regel later det til at det er FrP-velgere som er det som klinger best og som vi kan meske oss i fordommer mot. Som om det er blanko på å gjøre det og komme unna med det i dette forumet. Dersom man hadde valgt andre grupper å stigmatisere hadde man fått pes. Må si at jeg skjønner at FrP-velgere og FrP-politikere som er her inne går veldig stille i dørene. |
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
På andre fora med sterk overvekt av Frp-ere kan jeg garantere at hetsen går andre veien. Ikke det det gjør det mer greit. Men som noen nevnte her tidligere, hvis en Frp-er faktisk argumenterte for valgene sine her inne, så ville vedkommende bli møtt med en skikkelig diskusjon, ikke hetsing. Å gå stille i dørene her inne er et eget valg, ikke noe som er pålagt Frp-ere.
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Forskjellen er selvsagt at det ikke er noen mangel på SV-ere med kunnskap, formuleringsevne og diskusjonsvilje nok på FP til at slike påstander får stå uimotsagt lenge. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Stilfullt. |
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sånn er det jo med alle grupper som ikke argumenterer for standpunktene sine her inne.
|
|
|
#13 |
|
Ustabil
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg er i utgangspunktet i mot å henge ut grupper på den måten som beskrives her. Jeg mener også at FrP-ere er den eneste gruppen som det på FP er både stuereint og PK å "mobbe". |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ustabil
|
Jeg syns ikke det er spesielt merkelig, når man vet at flertallet på nettstedet har et politisk ståsted som ligger langt utenfor ens eget, at man da ikke gidder ta opp "kampen" støtt og stadig. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?(Frp velgerne er nesten 30 % altså - jeg har fått med meg at menn er omtrent halvparten. |
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Noen sitater, samtlige fra FP. Det er dette jeg snakker om ikke opplysningen som du snakker om, det er stor forskjell på å debattere politikk og komme ned på dette nivået som er vist ovenfor. Det er ikke opplysning, det kan kalles uthenging, det er i allefall hva vi ville kalt det dersom det gjaldt en annen gruppe mennesker. |
|
|
|
#17 |
|
<*(((<
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg syns heller ikke noe særlig om generalisering og tåpelig karakterisering, men kan nok ha lettere for å overse det (både som ikke legge merke til eller bry seg om) når det handler om FrP-velgere, siden det ikke handler om meg og mitt. :innrømmer: |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Det er jeg som hetser. |
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Har tittet litt gjennom noen tråder for å se om det bare er et inntrykk jeg har. Det er nemlig slik at jeg vet at det er FrP politikere her inne og jeg må si at jeg selv reagerer på at det er mulig for en meget oppegående brukermasse å stigmatisere mennesker på grunn av partitilhørighet.
Sjokkert (rasisme foran unger)
Sist redigert av Skvetten : 18-06-09 kl 10:36. Årsak: Tatt bort sitat som desverre hadde kommet med og som var feil for konteksten. |
|
|
|
#20 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg henger ikke ut enkelte grupper (tror jeg), men ber til høyere makter om at FrP ikke kommer i regjering
|
![]() |
|
|