|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Det lille jeg leser av innlegg i trådene du legger til her gjør meg rett og slett kvalm. Greit at det er ytringsfrihet her i landet, men det er lov å skjønne at vinklingen i pressen ofte er laget av folk som vet hva de driver med og ikke nødvendigvis viser sannheten. Nå syns jeg faktisk flere av medlemmene her inne som stemmer andre partier enn frp, viser en side som de beskylder frp og deres medlemmer for å ha. Mye av dette syns jeg kan likestilles med mobbing og er det noe jeg misliker dypt og inderlig så er det nettopp mobbing og mobbere. Enkelte bør skjerpe seg. Det blir ingen saklige diskusjoner ut av å drive en hatkampanje. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Da er det vel kanskje like greit at det ikke er en like stor representasjon av Frp-velgere her som i den jevne populasjonen da. For om det var slik ville jo FP være et forum for mennesker vi ikke setter så veldig stor pris på. Dersom noen skulle ønske å argumentere mot de lavmåls kommentarene som kommer om deres partitilhørighet sier det seg selv at det ville bli meget vanskelig.
Ikke i samme nedsettende ordelag, Smilefjes. For her inne er vi såpass pk at vi vokter oss for det, Frp-ere derimot er fritt villt fordi de tilhører en gruppe mennesker det er pk å se ned på.
Må si meg veldig enig. Det forundrer meg at det er slik på akkurat dette forumet. Vel er det nok slik andre steder i forumverdenen men FP har jo en litt annen form enn de fleste andre forum. Ikke minst når det gjelder kunnskapsnivå og formuelringsevne. Da blir det så underlig at brukere velger å ordlegge seg slik og dermed hetse en gruppe mennesker i samlet flokk. |
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Dette er fra en tråd hvor folk glatt innrømmer at det er fordommer, så det synes jeg er greit.
Denne var usaklig og fordomsfull, det er jeg helt enig i, men det kom det kommentarer om i tråden også. Ikke ensidig eller godtatt hetsing som jeg ser det.
Og det er jo faktisk helt korrekt og realistisk. Det er vanskelig å argumentere for at det ikke finnes flere fremmedfiendtlige blant Frp-velgere enn i andre partier altså. Det er jo et av hovedtemaene for Frp.
Dette er en personlig mening og heller ikke hetsing, ikke noe verre enn at en Frp-er sier at SV-ere er naive.
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona. Sist redigert av Esme : 18-06-09 kl 21:31. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg har tidligere lett innrømmet at jeg har fordommer mot Frp-velgere.
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Wow. Den var drøy. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Søren den hang seg på. Fikser. |
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Ok. Det er visst ikke jeg som hetser likevel. |
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg vil også si at det er riktig at frp fokuserer på alkohol og bensin og bompenger forresten. Det er jo faktisk en av de tingene de er sterkest på og også drar flest velgere på såvidt meg bekjent. |
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Desverre ikke.
Opplys meg gjerne, for jeg har bitt meg merke i dette med FrP-velgere som den generelle gruppen man kan hetse med de flotte karakteristika. |
|
|
|
#11 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Frp'ere er som folk flest (de er folk flest nå om dagen). For eksempel vil de gjerne fly F-16, og blir like skuffet som andre når de får nei.
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Pippimamma, da tror jeg bare vi rett og slett har helt ulik følelse for dette. Jeg mener at den regjeringen vi har nå har gjort en ganske god jobb. Ikke perfekt, det er mye som mangler osv - men jeg synes mye har blitt vesentlig bedre enn under forrige regjering fra borgerlig side. Og at de tingene du nevner er blant de som den sittende regjering er vesentlig bedre på enn de blå alternativene. |
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Men altså - om en frp-topp tas for fyllekjøring - er det da hetsing å kommentere at han er frp-er? Det er jo et poeng at han er fra et parti som er opptatt av at folk skal få billig sprit og billig bensin - muligens for å kunne kombinere? Jeg leste ikke hele tråden det ble linket til. Men dette er da en helt grei sak å si noe om. |
|
|
|
#15 |
|
Ustabil
|
Det er greit å si at han er FrP-er så lenge han er en partitopp. Men det er ikke greit derav å slutte at alle Frp-ere er slik eller sånn. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Det som videre hevdes i tråden er jo at FrP-ere er kriminelle i større grad enn andre mennesker, de voldtar og dreper langt oftere. For ikke å glemme at de er rasister. Det andre som er overraskende i den tråden er at ingen er forundret over at denne partitoppen var fra FrP, som om det ligger en forventning om at det er partitopper i dette partiet som gjør slike ting. |
|
|
|
#17 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Men det kommer jo mye rare ting fra FrP i så måte, gjør det ikke? Eller er det fordi media forer en forventning om at det er sånn?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Selvsagt kommer det mye rart fra FrP, noe annet har jeg ikke hevdet heller. Det er en del politikere fra partiet som kommer med en del utspill som får en til å rynke brynene kraftig sammen. |
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Det er de jo ikke heller. Men når en av toppene dummer seg innmari ut midt i partiets to kjerneområder så er det lov å godte seg litt for en som ikke er med i gruppen. Fordi det jo ikke er for eksempel en gruppe av svakerestilte dette - dette er en helt frivillig gruppe. |
|
|
|
#20 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg ser hva du mener, Skvetten. Og jeg har lurt litt på det samme.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
![]() |
|
|