|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Mitt syn på FrP er ikke formet av pressens snedige vinkling - jeg har lest FrPs partiprogrammer og de taler for seg selv.
|
|
|
#2 |
|
By the Sea
|
Nei, det vil jeg ikke tro stemmer. Bildet er sikkert mer sammensatt enn dette.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har ikke BLITT slik. Det har ALLTID vært slik her.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Oi, der var to av mine jo, Skvetten. Tatt litt ut av sin sammenheng, I might add. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Er dette utsagnet å henge ut eller stigmatisere noen?
Hvis det er det - er det ikke da den som leser som legger noe i Frp i utgangspunktet som ikke er bra? |
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Joda, Smilefjes men igjen se på enkelte av de utsagnene. Politikk er en ting å karakterisere en gruppe mennesker ut fra hva ens egen oppfatning av en sånn eller slik velger er kan oppfattes som stigmatisering av disse. |
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg synes faktisk ikke de utsagnene er så ille jeg. Med det forbehold om at de henger på greip og at det stemmer med de statistiske faktaene osv så er det greit for meg at noen sier høyt både at det er sånn og hva man mener om det. |
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Jeg synes de er usmaklige og det hadde de vært uansett hvem de ble brukt mot. De projiserer holdninger som jeg synes er gufne. |
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Hvis du synes det som skrives her inne er guffent, trenger du å ta en tur innom vgd for en reality check. Den harmløse latterliggjøringen Frp-velgere utsettes for her, er omtrent like alvorlig som når danske journalister kaller nordmenn for fjellaper. Man kan velge å bli forferdet, eller bite i seg sarkasmen. |
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Jeg er godt bevandret i det virkelige livet Nebbia, frykt ikke for det. Synes faktisk at når journalister skriver slikt er det såpass lavmåls at jeg ikke gidder å lese resten. Ingen tilhenger av kozemoze-Kardemommeby jeg heller men ei heller av en kultur som preges av holdninger som virker nedsettende ovenfor andre menneker. |
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Nei, det er ikke nødvendigvis alternativet, men det er den andre ytterligheten. Det å hevde at sarkastiske kommentarer om Frp-velgere er et tegn på gufne holdninger, vitner om akutt hårsårhet. |
|
|
|
#12 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men er det tilfelle i særlig grad i denne sammenhengen da? Jeg syns ikke de fleste eksemplene her – som forøvrig ikke alltid underbygger utgangspuntket for sytingen så veldig godt hvis man leser dem i sammenheng – peker i retning av at interessante debatter på FP har blitt kvalt av at FrP har blitt latterliggjort. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Ok, nå har jeg lest mange nok sider til å si følgende om FrP-hetsing på FP:
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg har lest gjennom tråden og er jo med på at FRP-velgere er en gruppe som får mye pes på dette forumet. Men er det så ille da? Politisk standpunkt er noe man velger og bør kunne stå for. Et og annet utsagn har helt sikkert vært over kanten, men slik blir det når vi er mange brukere på dette forumet, og ikke alle alltid formulerer seg like elegant. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Protonterapeut
|
Nettopp. Og når man da tar et (veloverveid eller ei) standpunkt som er et stykke fra røkla, så må man tåle at det stilles spørsmål.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg vet en ting til som vi hetser. Og der går vi lenger enn ved frp-ere. |
|
|
|
#19 |
|
This is normal!
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg synes det er bra å ta denne diskusjonen, men jeg synes du setter deg på en litt vel høy hest, Skvetten, når du kritiserer at noen hetser FrP. Du synes altså at det er greit å le av menn som du mener har for lite penis for ditt bruk eller kvinner som ikke har en gjennomsnitlig vagina (hva nå det er), men å gjøre narr av andres politiske standpunkt er over grensen? Den henger ikke helt på greip altså.
Ditt "engasjement" i de to andre trådene setter dette utsagnet i et litt merkelig lys, synes jeg.
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Nå var det nok ikke snakk om å henge ut andres vaginaer da, heller en applaus til at det kom en tråd i og med at den andre varianten eksisterte. Når det er sagt så står jeg faktisk for det som jeg skrev i den famøse penistråden. Det er ikke referert til personens egenskaper som menneske men at det ikke er noe jeg ønsker å leve med helt enkelt. Hadde jeg rakket ned på vedkommendes egenskaper som menneske ville det sett litt annerledes ut. |
|
![]() |
|
|