|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Jackos minnestund på TVJeg trodde faktisk at b-genet etterhvert ble "visket bort", sett at de kommende generasjonene var afroamerikanske. Klarer ikke helt å forklare det. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Jackos minnestund på TV
Jeg tror det er en ganske vanlig oppfatning altså, sånn før folk setter seg og tenker seg om. Man hører jo at folk sier at "dersom det blir for mye innvandring her, så kommer det ikke til å finnes blåøyde mennesker mer". Og det er jo feil, genene går videre nedover slektene, de forsvinner jo ikke. Om 1000 blåøyde får barn med 1000 brunøyde så kommer "antall" blå gener til å være det samme, selv om det blir færre blåøyde.
|
|
|
#3 |
|
Ringskrømt
|
Det har aldri bekymret meg nevneverdig.
Jeg kom faktisk frem til at det var 75 % sjanse for at ungene mine skulle få blå øyne. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Jackos minnestund på TVDer jeg bodde i USA kjente jeg mange afroamerikanere med blå øyne. Dette var i sørstatene og det var mange hvite plantasjeeiere bakover i slekta til de fleste, svarte som hvite.
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Det er to lag i iris hvor det kan ligge pigment (melanin), alle (bortsett fra albinoer) har pigment i det bakerste laget. De som har blå øyne har ikke pigment i det ytterste laget, og selv om melanin er mørkebrunt/svart så ser øynene blå ut. De som har brune øyne har pigment også i det forreste laget.
|
|
|
#7 |
|
saftig
|
Veldig interessant!
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
Sv: Jackos minnestund på TVJeg vet ikke om det er slemt/plumpt/dumt å spørre om det, men ble det noen gang avklart hvorfor Michael Jackson skiftet hudfarge? Så vidt jeg husker sa han at det var en sykdom?
|
|
|
#9 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Han hadde visstnok hudsykdommen Vitiligo:
|
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
MJ sa vel at han hadde bleket huden fordi han hadde vitiligoflekker og at det var derfor han var så hvit. Nå er jo det en helt merkelig ting å gjøre, all den tid det er lett å sminke bort og pigmenteringen ofte kommer tilbake, spesielt i ansikt og på hender.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jackos minnestund på TVJeg har en venninne som er fra India. Hun har 3 barn hvor 2 av de har knallblå øyne. Alle 3 barna er veldig mørke i huden men kun 1 av dem har brune øyne. Michael Jacksons barn er veldig like på ham syns jeg.
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jackos minnestund på TVBarna er vel like mye hans om de ikke er biologiske, og jeg synes ikke de er så veldig hvite heller.
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Er de? Det er jo menneskehandel i så fall, for foreldrene til de unga er et eller annet par fra den hvite underklassen som har fått valu |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig! Biologiske eller ikke har ingenting å si, barna til MJ er det uansett. Men hvite er de vel.. i hvert fall ikke veldig mørke....
|
|
|
#16 |
|
![]() ![]() ![]() |
Da har han vel kjøpt dem av de hvite foreldrene da? Det var vel et ledd i prosjektet hans om å bli hvit? Kjipt med så masse strev for å bli blek og så blir kidsa like dønn svarte. Syk mann som har fått holde på med sin sinnsyke tilværelse pga penger og status. Eneste jeg får ut av det. Enhver vanlig mann i gata ville blitt tvangsinnlagt på et tidligere stadium... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Se der, nå tipper du over i idiotien igjen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
![]() ![]() ![]() |
Ja, det der siste hakket i plata ble litt heftig. Jeg tar jakka nå, fra dette orskiftet ihvertfall... |
|
|
|
![]() |
|
|