Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-06, 14:50   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom gjennom Ulysses. Men det er nok mest fordi jeg var ung og sta.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 21:49   #2
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange bøker.
Forføreren, blant annet. Jeg begynte å bli rimelig lei av herr Kjærstads behov for å putte inn alle tenkelige detaljer inn i historien, bare for å briljere med all sin kunnskap (min mening).

Forbrytelse og straff er en annen bok jeg (utrolig nok) ikke leste ferdig.
Jeg leste store deler av den da jeg satt ved sykesenga til mannen min sommeren 2001, boka fenget meg, men da han kom seg orket jeg aldri å fortsette med boka. Handler mest om en psykologisk greie, tror jeg.

Sofies verden fullførte jeg heller ikke. Det ble en for merkelig sak for meg. Da var det bedre å lese Tenkningens historie 1 og 2.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 22:02   #3
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg er stort sett altetende, men "fakta om Finland" av Erlend Loe har jeg begynt på 5-6 ganger uten å fullføre...... Den treffer meg tydeligvis ikke i det hele tatt.
Ellers brukte jeg de siste måneden av graviditeten til å lese Jan Kjærstads "Forføreren", "Erobreren" og "Oppdageren" og synes de var bra

Fra de to årene på Ingeniørhøgskolen har jeg endel bøker som jeg ikke kom så skrekkelig langt i........

Gammel 01-10-06, 23:06   #4
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

"Ulysses" av James Joyce og Doris Lessings "Memoirs of a survivor" ble jeg aldri ferdig med da jeg var student.

Gammel 24-10-06, 15:21   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ulysses har jeg bare lest utdag av som pensum, og jeg har ingen planer om å lese hele boka.
Samme med Kafka. Jeg har lest en del noveller av ham (pensum det også) men ingen får meg til å lese en hel roman.

Jeg holder for øyeblikket på å slite meg gjennom Tore Renbergs Kompani Orheim. Jeg FATTER egentlig ikke hvorfor. Den fenger ikke, men det burde den. Miljøet han skildrer er mitt nærmiljø, det er her jeg bor! Jeg kjenner noen av personene (eller vet hvem er) som er skildret. (Noen av dem er ikke fiktive, selv om handlingen er det).

Jeg digget Mannen som elsket Yngve. Jeg fatter altså ikke hvorfor jeg ikke kommer meg gjennom denne boka. Det er et ork å ta den fram, og jeg leser i grunnen bare bøker som jeg ikke greier å løsrive meg fra.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 16:09   #6
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ulysses av James Joyce. Nå har jeg offisielt gitt opp. Den handler om Dublin, liksom :snork:

Ellers er det svært sjelden jeg gir opp, men det hender at jeg ergrer meg på siste side på at jeg kastet bort verdifulle timer på dustebøker. DaVinci-koden og Alkymisten er eksempler på det siste (men de gikk i det minste kjapt )

Ellers har jeg vanskelig for å skjønne at ikke alle blir like oppslukt av Vindens skygge som meg Den var jo superdeilig OG lettlest, liksom :misjonerer:

HÆÆÆ? Alkymisten er da ikke en dustebok!?!

Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 16:11   #7
TBM
Passiv

Standard

Brødrene Karamasov (rett navn?)

- uti andre boka begynte det rett og slett å bli for mye elendighet.

Hamsunbiografiene - igjen ga jeg meg uti andre boka...

Ulysses har jeg aldri startet på.

Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 09:46   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fermat's last theorem.

Jeg har kapitulert!

Gammel 26-09-06, 09:50   #9
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Jeg begynte på "Enke for et år" av John Irving sommeren 2005, og den er fortsatt bare halvlest. Synes den var veldig bra i starten, men så ble den så rar.
Jeg bør nok bli ferdig med den snart, har nemlig lånt den av en svigerinne.

Gammel 26-09-06, 21:22   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hermine, her.

Jeg begynte på "Enke for et år" av John Irving sommeren 2005, og den er fortsatt bare halvlest. Synes den var veldig bra i starten, men så ble den så rar.
Jeg bør nok bli ferdig med den snart, har nemlig lånt den av en svigerinne.

Den stoppa jeg opp med og Uten helt å vite hvorfor..

Og så Parfymen av Patrick Suskind...

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 11:19   #11
Tittei
Borte bø!

Tittei sin avatar

Tittei har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Fermat's last theorem.

Jeg har kapitulert!

Den slukte jeg!
Og Dostojevskij.

Den jeg aldri har klart er Ringenes Herre. Skrukk og gre så kjedelig.

Tittei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 11:13   #12
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sofies VErden.

Gammel 26-09-06, 11:26   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Sofies VErden.

Den kom jeg gjennom - på engelsk.
Den norske har jeg fortsatt ikke prøvd meg på.

Den j*vla Theorem-boken er ikke noe å anbefale for gravide. Sitte med bomullshjerne og lese den - niks.
Er man god i matte og skjønner litt sånne ting, så værsågod.

Gammel 26-09-06, 19:37   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sofies VErden.

Sofies Verden hadde jeg helt fortrengt. Jeg pælma den i veggen og bestemte meg for å aldri lese mer av den pretensiøse dusten.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:36   #15
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Sofies Verden hadde jeg helt fortrengt. Jeg pælma den i veggen og bestemte meg for å aldri lese mer av den pretensiøse dusten.

Sånn skal det lyde.
Kan det være Norges (og muligens verdens) mest oppskrytte bok?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:47   #16
Sparky
Mean Milk Machine

Sparky sin avatar

Sparky er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Kan det være Norges mest oppskrytte bok?

Det kan det!

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 13:47   #17
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sofies VErden.

her og - den var bare så utrooolig kjedelig at jeg ikke orket å fortsette. Det er ikke riktig å grue seg til å lese videre på en skjønnlitterær bok!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 21:36   #18
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Bøker jeg ikke har kommet meg igjennom er mange..
Men den siste var Vindens Skygge (arg... trodde virkelig at dette var noe for meg - mulig den må gjennopptas).

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 11:16   #19
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg kom gjennom Ulysses. Men det er så mange år siden at jeg husker ikke et pøkk av hva den handlet om.
Så da har den nok ikke gjort all verdens inntrykk heller.

Gammel 26-09-06, 11:16   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, en til jeg kom på. T. Singer av Dag Solstad. Utrooooooooooooolig kjedelig.

Har faktisk droppet alt av Dag'n etterpå, klok av skade. :sovesyke:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.