|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Quiet, please
|
Nei, nei, nei! Du må gi han en sjanse til. Prøv Forsøk på å Beskrive det Ugjennomtrengelige.
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg husker forøvrig den første boken jeg la fra meg. Forfatteren er glemt, men den slående tittelen var:
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Emine Sevgi Özdamar heter forfatteren, eller noe sånt. Jeg tror kanskje jeg begynte på den jeg også en gang.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Ga opp Sofies Verden jeg også. |
|
|
|
#6 |
|
One of These Days
|
Ringenes herre. Jeg hater å si at jeg ikke kommer igjennom bøker, men den har jeg strengt tatt holdt på med siden 1992, så nå få jeg vel kaste inn håndkleet. Har utgaven med alle tre bøkene i en stor bok, og er på s.748, men ikke snakk om jeg orker å lese ut hele. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
:iik:
|
|
|
#9 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er nok noen, men den siste var "Modellen" av Lars Saabye Christensen. Den var dyster og kjedelig og hadde aldri noe høydepunkt (iallefall ikke dit jeg var kommet). Da en kollega av meg sa at den aldri fikk det heller gav jeg opp. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fru Jacobsen
Jeg er en lesehest av dimensjoner, og den eneste boka jeg ikke har lest ferdig er "Rosens navn". |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sære lille meg - jeg elsket "Tenkningens Historie," jeg...
|
|
|
#12 |
|
Fru Jacobsen
Den Mao-biografien vurderte jeg, men skjønte at det ble for heftig for meg, selv om jeg er veldig glad i Kinesisk literatur
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror jeg ville hatt større glede av de bøkene nå. Den gang var det jo bare noe jeg måtte gjøre før jeg kunne begynne med det jeg virkelig ville. Satt og drømte om maskinene på Ifi. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Oslojente i eksil
![]() |
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Toni Morrisons "Elskede", synes den var så fæl og merkelig. Klarte ikke å bli ferdig fordi jeg avskydde det jeg leste. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Oslojente i eksil
![]() |
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?En novelle jeg nylig har lest heter "Bundet til et tre..." av Kari Sveen. Den gjør deg sint den. Les den. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?
Den har jeg lest for mange år siden. Den er fæl.
|
|
|
#19 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?En bok jeg ikke klarer å fullføre er "Broen over Drina" av Ivo Andric (ja det skal være en tøddel over c-en.) |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bare sær
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Har jeg først begynt på en bok, nekter jeg som regel å gi opp.
|
![]() |
|
|