Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-06, 16:24   #1
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Å, en til jeg kom på. T. Singer av Dag Solstad. Utrooooooooooooolig kjedelig.

Har faktisk droppet alt av Dag'n etterpå, klok av skade. :sovesyke:

Nei, nei, nei! Du må gi han en sjanse til. Prøv Forsøk på å Beskrive det Ugjennomtrengelige.

Gammel 26-09-06, 11:21   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg har prøvd meg på The Hobbit en gang (på engelsk) :urk:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 12:48   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker forøvrig den første boken jeg la fra meg. Forfatteren er glemt, men den slående tittelen var:
Livet er et karavaneserai. Har to dører. Gjennom den ene kom jeg inn. Gjennom den andre gikk jeg ut.

Den var egentlig litt morsom, men mest rar, og forsvant da eksamenstiden kom.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 14:44   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg husker forøvrig den første boken jeg la fra meg. Forfatteren er glemt, men den slående tittelen var:
Livet er et karavaneserai. Har to dører. Gjennom den ene kom jeg inn. Gjennom den andre gikk jeg ut.

Emine Sevgi Özdamar heter forfatteren, eller noe sånt. Jeg tror kanskje jeg begynte på den jeg også en gang.

Gammel 26-09-06, 14:06   #5
Tullerusk
Passiv

Standard

Ga opp Sofies Verden jeg også.

Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 15:11   #6
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ringenes herre. Jeg hater å si at jeg ikke kommer igjennom bøker, men den har jeg strengt tatt holdt på med siden 1992, så nå få jeg vel kaste inn håndkleet. Har utgaven med alle tre bøkene i en stor bok, og er på s.748, men ikke snakk om jeg orker å lese ut hele.

Jan Kjærstad sine bøker slukte jeg. Don Quijote er morsom. Ulysses har jeg heller ikke kommet meg igjennom, men det er kanskje fordi jeg ikke har begynt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 16:52   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ringenes Herre var aldri noe problem, slet litt mer med Silmarillion. Men etter å ha lest den ut første gangen, har jeg lest den et par ganger til.

Ellers kom jeg meg aldri gjennom "Dannelse".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 16:57   #8
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ellers kom jeg meg aldri gjennom "Dannelse".

:iik:

"Dannelse" var helt fæl. For ikke å eksplodere av kjedsomhet, ga jeg meg lov til å slutte etter del 1. Men det tok mange, mange måneder å komme dit. Absolutt grufullt kjedelig og altfor lite relevant for ikke-tyskere.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 17:11   #9
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Det er nok noen, men den siste var "Modellen" av Lars Saabye Christensen. Den var dyster og kjedelig og hadde aldri noe høydepunkt (iallefall ikke dit jeg var kommet). Da en kollega av meg sa at den aldri fikk det heller gav jeg opp.

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 17:25   #10
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg er en lesehest av dimensjoner, og den eneste boka jeg ikke har lest ferdig er "Rosens navn".
Filmen er jo en av mine favoritter, så jeg synes det er virkelig pinlig at jeg ikke klarte å lese den ferdig. (Kom ikke lenger enn de første 5-6 sidene, og forsto absolutt ingenting. De tar for seg hvem som er med,og hvordan klosteret er, og jeg klarte ikke å konsentrere meg Kom altså aldri så langt at noe som helst begynte å skje......) Så så jeg filmen, og da orket jeg ikke å lese boka i etterhånd. Liker å gjøre det i motsatt rekkefølge *sær*

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 22:02   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sære lille meg - jeg elsket "Tenkningens Historie," jeg...
(Elsket i det heletatt hele ExPhil - så lita og rar er jeg... )

Anyway - bøker jeg offesielt har gitt opp:

"Ulysses" - ikke snakk om - prøvde og prøvde, men nei...

Og den derre biografien som kom ut om Mao -
nei - den var blytung, trist og kjedelig!

Merkelig hvordan forfatteren klarer å gjøre noe som er så interessant i utgangspunktet
til en nitrist bok det er skvett umulig å lese.

Gammel 26-09-06, 23:54   #12
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Den Mao-biografien vurderte jeg, men skjønte at det ble for heftig for meg, selv om jeg er veldig glad i Kinesisk literatur Skjønner nå at jeg tenkte riktig...

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Og den derre biografien som kom ut om Mao -
nei - den var blytung, trist og kjedelig!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 00:08   #13
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Sære lille meg - jeg elsket "Tenkningens Historie," jeg...
(Elsket i det heletatt hele ExPhil - så lita og rar er jeg... )

Jeg tror jeg ville hatt større glede av de bøkene nå. Den gang var det jo bare noe jeg måtte gjøre før jeg kunne begynne med det jeg virkelig ville. Satt og drømte om maskinene på Ifi.

Jeg har i ettertid leste flere fagbøker for andre rettninger på fritiden som koselitteratur.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 22:51   #14
Nasse Nøff
Oslojente i eksil

Nasse Nøff sin avatar

Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Toni Morrisons "Elskede", synes den var så fæl og merkelig. Klarte ikke å bli ferdig fordi jeg avskydde det jeg leste.

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 22:52   #15
Nasse Nøff
Oslojente i eksil

Nasse Nøff sin avatar

Nasse Nøff er litt kul
Standard

En novelle jeg nylig har lest heter "Bundet til et tre..." av Kari Sveen. Den gjør deg sint den. Les den.

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 01:40   #16
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse Nøff, her.

En novelle jeg nylig har lest heter "Bundet til et tre..." av Kari Sveen. Den gjør deg sint den. Les den.

Den har jeg lest for mange år siden. Den er fæl.

Gammel 02-10-06, 14:15   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har prøvd meg på Silmarillion 3 ganger, men aldri kommet meg gjennom.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 14:31   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sataniske vers også. Helt håpløs.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 15:17   #19
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

En bok jeg ikke klarer å fullføre er "Broen over Drina" av Ivo Andric (ja det skal være en tøddel over c-en.)
Fikk den til jul et år, leste en god del første natta, da jeg våkna for å fortsette var boka borte. Mamma (giveren) hadde lånt den, og jeg fikk den ikke tilbake før hun var ferdig med den.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 15:22   #20
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har jeg først begynt på en bok, nekter jeg som regel å gi opp.

Men i forrige uke gav jeg opp Adelheid Seyfarths "Fars hus". Det gikk så trått så trått, og så skulle nestemann i lesesirkelen ha den.

"Foucaults pendel" er en favorittbok. Når det gjelder Jonas Wergeland-bøkene, så har jeg forståelse for dem som gav seg, jeg leste den første og gadd ikke begynne på de neste. "Det store eventyret", av samme forfatter, er derimot også en favoritt.

Og så har jeg ikke offisielt gitt opp "Gødel, Escher, Bach" enda. Men det er lenge siden sist jeg leste i den.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.