|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#5 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Sofies verden, ikke fordi den var så tung. Men det er mange år siden jeg forsøkte, og det stoppet bare opp etterhvert. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?
Jeg leste den ferdig, men rørte ikke såkalte klassikere på flere år etter det. Jeg som før startet på en bok uten den minste respekt, fikk fullstendig angst for høytravende høyhestryttere. Prosessen var GRUSOM. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
lissom sjarmør
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt det ikke bare er meg. Den er jo ikke så stor, men du verden som jeg slet med å komme gjennom. Forferdelig bok, spør du meg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Ari Behn sin "Bakgård" klarte jeg aldri å lese ferdig.
|
|
|
#10 |
|
drømmende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Jeg har ikke klart å fullføre Prosessen og Silmarillon, men jeg har ikke gitt de opp helt ennå. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Åsne Seierstads bok om bokhandleren.... |
|
|
|
|
|
#12 |
|
https://www.giblod.no/
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Frost av Roy Jacobsen er den siste jeg aldri ble ferdig med. Har ligget på badet i snart to år. Jeg hadde høye forventinger, men så ble den bare kjedelig. Skikkelig skuffende. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Jeg klarte aldri å komme meg gjennom "Sofies verden " av Jostein Gaarder. Hadde skyhøye forventninger, men ble veldig glad for at jeg ikke skulle studere på universitetet (altså ex.phil).
|
|
|
|
#14 |
|
Sånn passe snill
Hvor: Ved siden av kvadrat
![]() |
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Sofies verden og Ulysses. Grusomme bøker!
|
|
|
#15 |
|
Undrande
![]() |
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Kjem ikkje på ei einaste bok eg har byrja på utan å lesa ho ferdig. Sleit litt med ei eller anna biografi som innehaldt utallige brev til og frå Amalie Skram, men kom meg gjennom til slutt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Frost ligger faktisk på hold hos meg også, når jeg tenker meg om …
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Ja, det var ikke vanskelig å se at boken var strålende. Den følelsen du beskriver tar jo tak i deg nesten fra første side.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Får vel tyn for dette, men "Halvbroren" har jeg prøvd meg på 2 ganger og kommer meg bare ikke gjennom.
|
|
|
#19 |
|
er grønn og fin.
|
Jeg kom meg gjennom "Halvbroren", men det var pga viljestyrke, ikke noe annet. Men jeg brukte veeeeldig lang tid på den.
|
|
|
#20 |
|
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Har stor forståelse for de som ikke gadd å tvinge seg gjennom hele. |
|
|
|
![]() |
|
|