Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-06, 23:04   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Jeg melder meg inn i "gav opp Kjærstad" klubben. Sirkusbarn gikk på andre forsøk .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:04   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Har jeg først begynt på en bok, nekter jeg som regel å gi opp.

Du och jag, Allium, du och jag.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:09   #3
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser stort sett ferdig bøker, men Generalen i hans labyrint av Marquez klarer jeg bare ikke.

LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:11   #4
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den gyldne notatbok fikk jeg aldri lest noe særlig i.

Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 10:49   #5
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sofies verden, ikke fordi den var så tung. Men det er mange år siden jeg forsøkte, og det stoppet bare opp etterhvert.

Jeg er veldig glad i å lese bøker, men jeg legger ingen prestisje i å legge vekk en bok som rett og slett er for uengasjerende.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 22:35   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prosessen av Kafka....

UTROLIG beskjemmet....

Gammel 06-10-06, 16:21   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Prosessen av Kafka....

UTROLIG beskjemmet....

Jeg leste den ferdig, men rørte ikke såkalte klassikere på flere år etter det. Jeg som før startet på en bok uten den minste respekt, fikk fullstendig angst for høytravende høyhestryttere. Prosessen var GRUSOM.

LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 16:33   #8
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Prosessen var GRUSOM.

Godt det ikke bare er meg. Den er jo ikke så stor, men du verden som jeg slet med å komme gjennom. Forferdelig bok, spør du meg.

Den eneste boka jeg kan huske å ha gitt opp er Don Quixote. Har sikkert prøvd 10 ganger, men har aldri klart å komme lenger enn 100 sider eller noe. Nå gidder jeg ikke prøve lenger.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 13:16   #9
Svaggen
Aktiv

Svaggen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Svaggen er litt kul
Standard

Ari Behn sin "Bakgård" klarte jeg aldri å lese ferdig.
"Mammutjegerne" av Jean M. Auel kom jeg heller aldri i gjennom. Leste de to første i serien (slet litt med "Hestenes dal"), men med bok tre så stoppet det fullstendig opp.
"Ringenes herre" var heller ingen suksess. Da filmen kom så oppdaget jeg dessuten at jeg ikke var noen fan av dette i det hele tatt....

Gammel 17-10-06, 15:40   #10
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke klart å fullføre Prosessen og Silmarillon, men jeg har ikke gitt de opp helt ennå.
Kristin Lavransdatter derimot leste jeg bare første bok av.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:59   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Åsne Seierstads bok om bokhandleren....
Fytti katta, den syntes jeg var dårlig altså, men jeg ga den sjanse på sjanse fordi alle jeg snakket med om bøker den gangen anbefalte den. Så jeg begynte om igjen og om igjen og om igjen, og til slutt så den så naturlig slitt ut at jeg ga den bort til en kollega.

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 02:20   #12
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Frost av Roy Jacobsen er den siste jeg aldri ble ferdig med. Har ligget på badet i snart to år. Jeg hadde høye forventinger, men så ble den bare kjedelig. Skikkelig skuffende.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:28   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarte aldri å komme meg gjennom "Sofies verden " av Jostein Gaarder. Hadde skyhøye forventninger, men ble veldig glad for at jeg ikke skulle studere på universitetet (altså ex.phil).

Leste den helt i slutten av tenårene, og synes det var litt pinlig at jeg ikke kom meg gjennom en barnebok.

Gammel 17-10-06, 10:26   #14
Mille
Sånn passe snill

Mille sin avatar

Hvor: Ved siden av kvadrat
Mille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sofies verden og Ulysses. Grusomme bøker!

Jeg pleier normalt sett ikke å legge fra meg bøker, men disse to ble for mye for meg!

Gammel 17-10-06, 12:12   #15
Torinn
Undrande

Torinn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kjem ikkje på ei einaste bok eg har byrja på utan å lesa ho ferdig. Sleit litt med ei eller anna biografi som innehaldt utallige brev til og frå Amalie Skram, men kom meg gjennom til slutt.

Ulysses fekk eg sperra opp for utan å lesa ei einaste side. Pappa sendte meg tilbake til sengs med den boka kvar gong eg ikkje fekk sova. Sjølv om det er ulike meiningar om andre bøker i denne tråden er det visst ingen som har god erfaring med den boka... (Eg likar forresten Kjærstad svært godt, Vindens Skygge var fin og Den fjerde regelen lesbar utan at eg blei veldig begeistra.)

Torinn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 19:44   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frost ligger faktisk på hold hos meg også, når jeg tenker meg om …

Prosessen synes jeg ærlig talt var en kjempegod bok. Det er mange mange år siden jeg leste den, men stemningen henger fremdeles i. Den totale paranoide maktesløsheten mot et ugjennomtrengelig byråkrati – strålende. :grøss:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 10:48   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Frost ligger faktisk på hold hos meg også, når jeg tenker meg om …

Prosessen synes jeg ærlig talt var en kjempegod bok. Det er mange mange år siden jeg leste den, men stemningen henger fremdeles i. Den totale paranoide maktesløsheten mot et ugjennomtrengelig byråkrati – strålende. :grøss:

Ja, det var ikke vanskelig å se at boken var strålende. Den følelsen du beskriver tar jo tak i deg nesten fra første side.

Det var det jeg ikke orket.

Gammel 23-10-06, 00:58   #18
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Får vel tyn for dette, men "Halvbroren" har jeg prøvd meg på 2 ganger og kommer meg bare ikke gjennom. ....
også jeg som er så glad i Lars S.C. ????

Og "Wonderboy" av en eller annen . *Skrekk-og-gru*

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 01:34   #19
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Får vel tyn for dette, men "Halvbroren" har jeg prøvd meg på 2 ganger og kommer meg bare ikke gjennom. ....
også jeg som er så glad i Lars S.C. ????

Og "Wonderboy" av en eller annen . *Skrekk-og-gru*

Jeg kom meg gjennom "Halvbroren", men det var pga viljestyrke, ikke noe annet. Men jeg brukte veeeeldig lang tid på den.

Gammel 23-10-06, 09:04   #20
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg kom meg gjennom "Halvbroren", men det var pga viljestyrke, ikke noe annet. Men jeg brukte veeeeldig lang tid på den.

Samme her. Har stor forståelse for de som ikke gadd å tvinge seg gjennom hele.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.