Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-06, 20:07   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Det er lite originalt, ser jeg, men Sofies verden kom jeg meg ikke halvveis gjennom engang. Jeg kjedet virkelig ryggen av meg. Halvbroren presset jeg meg gjennom fordi alle sa den var fantastisk, og jeg trodde det var meg det var noe galt med da jeg ikke fikk fot av den. Men jeg ser jeg har mange forbundsfeller her inne.

Videre kjedet jeg meg stort gjennom hele Forføreren, men falt først av lasset da jeg (utrolig nok) gjøv løs på oppfølgeren om Jonas Wergeland. Erobreren var vel det.

Og så må jeg nesten nevne Alkymisten. Jeg hadde glede av å hånle av den en stund, men så ble jeg lei. Det er det mest pompøse sludder jeg har lest i mitt liv.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 12:25   #2
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste hele- men syntes ikke den var noe særlig...
Beatles var jo genial, men denne synes jeg bare var oppskrytt.

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Får vel tyn for dette, men "Halvbroren" har jeg prøvd meg på 2 ganger og kommer meg bare ikke gjennom. ....
også jeg som er så glad i Lars S.C. ????

Og "Wonderboy" av en eller annen . *Skrekk-og-gru*

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 21:36   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til og med jeg likte halvbroren.

Gammel 25-10-06, 21:37   #4
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Til og med jeg likte halvbroren.

Til og med du?

Gammel 25-10-06, 21:38   #5
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Til og med du?

Ja, jeg er ikke kjent for å hangle meg gjennom vanskelige bøker. Sliter som et esel med Middlesex.

Gammel 25-10-06, 21:41   #6
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Åja... Lykke til, får jeg vel nesten si da.

Gammel 27-10-06, 21:38   #7
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Ja, jeg er ikke kjent for å hangle meg gjennom vanskelige bøker. Sliter som et esel med Middlesex.

Jeg har også hanglet meg gjennom en del "vanskelige" bøker jeg da, men de skal fenge meg også.. og det gjør ikke Middelsex foreløbig. Mulig det blir en bok jeg aldri blir ferdig med.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 22:03   #8
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange bøker jeg aldri er blitt ferdig med .

Jeg låner stort sett bøker på biblioteket og siden jeg låner mange og leser mange samtidig så skjer det relativt regelmessig at bøker jeg ikke er kommet så langt i forfaller. Ofte leverer jeg dem, kanskje med den tanken at jeg skal låne dem igjen, men så kommer jeg aldri så langt. Da regner jeg med at det ikke var så farlig med den boken om den ikke fenget meg mer.

Den boken jeg kan huske at jeg aktivt ikke har lest ferdig er Dracula. Jeg leste den på gymnaset, la meg til å sove etter å ha lest ca halvparten og hadde et forferdelig mareritt. Jeg har aldri turd å lese den ferdig .

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 11:56   #9
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Halvbroren. Fenga ikkje i det heile tatt. Ellers, bøker av typen "fattige familiar som strevar seg gjennom incest og det som verre er, medan regnet høljar ned gjennom heile boka og arvesynda gjer at det aldri vil bli betre".

Fantasy er heller ikkje mi greie. Det meste anna går ned på høgkant.

Forresten; Boka "Informasjonsteknologi" (trur eg den heitte) på fagengelsk måtte eg innsjå at eg ikkje klarte. Etter å ha slått opp annakvart ord i første kapittel, somna eg... Eksamen gjekk heilt fint. Praktisk oppgåveløysing var tingen.

Sist redigert av Olvina : 13-11-06 kl 12:06.
Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 20:10   #10
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Halvbroren. Fenga ikkje i det heile tatt.

Det samme her!

Gammel 14-11-06, 20:14   #11
kadabra
Aktiv

kadabra har et hav av muligheter foran seg
Standard

..piken med perleøredobb.Litt for stillestående for meg,gitt

kadabra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 20:15   #12
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sofies verden. Gørrkjedelig bok, syns jeg.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 15:05   #13
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kadabra, her.

..piken med perleøredobb.Litt for stillestående for meg,gitt

Den har jeg og liggende. Tror jeg fremdeles er i første kapittel.

Gammel 19-11-06, 16:36   #14
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Skjønner jeg godt...Har nettop sett filmen, og den var rimelig stillestående den også.....

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Den har jeg og liggende. Tror jeg fremdeles er i første kapittel.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 13:36   #15
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sofies Verden var bra
Prosessen var sånn middels
Da Vinci Koden var kjempebra
Den fjerde regelen var kjempebra
Engler og demoner var kjempebra

Men "til vi møtes igjen" med John Irving var noe av det merkeligste jeg noen gang har lest. Så der sluttet jeg bare, selv om den ikke var direkte kjedelig. Syns den bare var ekkel!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 13:55   #16
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Etter at jeg så den første Ringenes Herre-filmen lånte jeg boka av en kamerat ettersom jeg var fullstendig fascinert av filmen. Men, jeg kom ikke særlig langt og orka aldri fullføre den.

Akkurat nå er jeg midt i Arsenikktårnet av Ragde og jeg lurer på om jeg kommer til å lese den ferdig. Jeg hater å ikke lese ferdig bøker og kjeder meg heller gjennom boka enn å legge den fra meg. Men, denne boka fenger meg ikke i det hele tatt. Jeg begynte på en ny i steden så jeg får se om jeg kommer til å lese den ferdig noen gang.

Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 11:31   #17
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Halvbroren. La den fra meg da jeg innså at livet hadde viktigere ting å by på enn å lese om fiktive menneskers uendelige tragedier.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 21:12   #18
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Don deLillos Underworld. Har prøvd tre ganger.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 19:28   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sjelden jeg ikke fullfører bøker, men "Fakta om Finland" av Loe klarte jeg aldri å lese ferdig.

Gammel 09-12-06, 19:52   #20
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Slottet av Kafka. Elsket prosessen men denne kommer jeg bare til side 37 på.

Også en Rusdi bok. Ikke sataniske vers men den han skrev før. Grøss så kjedelig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.