|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: 5-åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?Vi tok med pålegg på vår sydentur også. Ikke fordi vi ikke liker "sydenmat", men fordi det er greit å ha noe kjent & kjært på brødet innimellom. Vi hadde kjøleskap i leiligheten, og los supermarkados rundt hvert et hjørne. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
Sv: 5-åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?Er nok ikke synsk, sier bare hva jeg syns det høres ut som.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: 5-åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?
Her er jeg uenig. Det betyr ikke at det å ikke ville spise ikke har elementer av trass i seg, men det er ikke nødvendigvis så gjennomgående som du fremstiller det. Jeg ser at du i en annen tråd sier at du har et altetende barn, så det kan hende du har litt begrenset erfaring med barn som er kresne eller ikke vil spise?
|
|
|
#4 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
Jeg har erfaring med barn som er "kresne", selv om min er altetende.
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Og andre foreldre gjør akkurat det samme men ender like fullt opp med barn som helst vil spise brød og fiskepinner til hvert eneste måltid.
|
|
|
#6 |
|
superbruker
|
Så hvordan skal man da forklare at jeg har et altetende barn, et som er liker det meste men ikke alt og et som har store spisevansker? Alle tre har fått lov til å være med å lage mat og velge hva vi skal ha til mat en gang i blandt. Mine barn har fått lov til å delta og jeg har ikke laget noe styr rundt maten heller. Likevel har jeg et barn en ende av skalen, et på motsatt side og et sånn ca i midten. Det er ikke så enkelt.
|
|
|
#8 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: 5-åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?guttemamma, jeg henger meg litt opp i denne matintoleransen hans jeg. (Jeg har selv to barn med matintoleranse). Kan det tenkes at han får vondt i magen av mat han spiser? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 5-åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?Hadde det ikke vært for at gutten er så tynn, så kunne dere kanskje sett det an litt. Han spiser jo iallefall litt forskjellige ting. Men det at han er veldig tynn og slik du beskriver gutten, gjør at jeg får følelsen av at det kan være noe mer enn bare et kresent barn som er redd for å smake på nye ting. Ser jo at dere har oppsøkt hjelp flere steder, bl.a psykolog, uten å finne noen årsak til hvorfor han er sånn. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: 5-åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?Det at han "truer" i forkant KAN bety at han bruker det som maktmiddel, eller det KAN bety at han forteller sin mor om noe han gruer seg skikkelig for eller er fortvilet over. Det er ikke akkurat lett for selv slike flinke mødre som oss på Internettet å vite.
|
|
|
#12 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 5-åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?Jeg har lest tråden og skjønner problemet.
|
|
|
|
#13 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: 5-åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?Jeg har tenkt på dere i natt, og bet merke i at han likte nutramigen tidligere. Kan det være at han liker det fremdeles? I så tilfelle hadde jeg tatt det med til ham, da ville han ha fått i seg en del næringsstoffer og energi i det minste. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
saftig
|
Ja, seriøst helt på trynet. Dette innlegget gjør ikke særlig annet enn å forsterke inntrykket mitt. Kalle meg for "tulling" og "stokk dum", jaja.
|
![]() |
|
|