Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Odd Nordstoga

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Se resultatene: Liker du musikken til Odd Nordstoga?
JA! 46 36,80%
NEI! 29 23,20%
Sånn passe 45 36,00%
Odd hvem? (ikke hørt musikken hans) 5 4,00%
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-06, 23:20   #101
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Har ikke så veldig forhold til musikken hans, men synes det er en fin og trivelig melodi han synger til "Linus i svingen" i hvertfall

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 10:42   #102
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.219
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Men jeg har en bekjent som er veldig lik Odd Nordstoga, og jeg kjenner igjen den følelsen av å ville gå og brenne ned en kirke eller noe. Litt.

Jeg har en eks som ligner han Odd, og jeg skal love deg at det var ikke kirkebrenningslysten han vakte mest av ...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 01:37   #103
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns han er så sjarmerende at det bobler i magen og kiler i tærne bare jeg ser ham. Så han kunne spilt "skilles Johanne" for min del - jeg hadde sittet henført og glodd uansett.

Men jeg liker musikken også. Enkel, jordnær, melodiøs. Og mange fine tekster. Jeg syns han har et veldig tydelig bevisst forhold til språk, og det liker jeg.

Er så enig! Den siste CD'en blir bare bedre og bedre - for tekstene er "skikkelig go" som min 3-åring sier om det meste for tiden...

  Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 08:20   #104
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Blir litt sånn forelska i dialekta hans jeg...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 12:56   #105
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Har hørt en sang av Odd Norstoga med Klovner i kamp Den er ganske bra!

  Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 19:40   #106
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Dere som har den nyeste plata: Hva heter egentlig sang nr 6. Har hørt på den flere ganger i dag, og den er bare helt nyyydelig.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 11:06   #107
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Syns han er koselig jeg

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 12:12   #108
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.661
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Liker ikke

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 14:05   #109
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Ja, liker den sånn passe

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 03:38   #110
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Jeg bare elsker Frøken Franzen sangen. Den er så nydelig og treffer meg så midt i hjertet.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 03:50   #111
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Synes ikke noe om at en voksen mann synger om å reise "Heim te mor".

... men den musikalske tradisjonen han er inspirert av (Dylan, Springsteen etc.) er jo fin.

:sjåkk:

Sammenligner du Odd Nordsuger med min elskede Dylan?

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 20:26   #112
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

:sjåkk:

Sammenligner du Odd Nordsuger med min elskede Dylan?

Ikke egentlig jeg; men anmelderne. :elsker også Dylan:

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 16:26   #113
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Altfor mange lause ting, altfor myrke krokar, altfor mykje
skummelt rot, altfor store flokar, altfor store rom, altfor mange ord,
altfor mange gode råd gjev altfor mykje å tenke på.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 23:04   #114
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.219
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Altfor mange lause ting, altfor myrke krokar, altfor mykje
skummelt rot, altfor store flokar, altfor store rom, altfor mange ord,
altfor mange gode råd gjev altfor mykje å tenke på.

Den liker jeg kjempegodt! Og da den kom ut passet den så bra også, i en litt kaotisk tilværelse med mye innblanding..

Frøken Frantzen STORSMILER jeg av, fra begynnelse til slutt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 23:10   #115
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns den er helt grei. Ikke noe jeg verken elsker eller hater.

Samme her.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 21:49   #116
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Likte ikke Odd Nordstoga noe særlig før, men nå etter at kråka har begynt å se på Barne-tv har jeg virkelig fått sansen for han.
Jeg har kjøpt 3 cd`er av han i siste uka før jul, inkludert Jul i Svingen.
Musikken til Jul i Svingen er i alle fall koselig!

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 02:19   #117
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Jeg både liker og kjøper. Også tror jeg Ødd er en rimelig gild kar.

Spor seks heter forøvrig "Dagane".

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 14:04   #118
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Opprinnelig lagt inn av Note, her.


Spor seks heter forøvrig "Dagane".

Jeg fant det ut, måtte sjekke i platebutikken.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 14:46   #119
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Odd Nordstoga

Men hva handler egentlig den sangen om frøken Franzen om? Er det ironi eller er jeg korka dum?

Melodien er jo bare helt herlig da...

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no