Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvordan funker babykino i Oslo

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-09, 22:50   #1
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan funker babykino i Oslo

Jeg vurderer meg en tur ...
Noen som vet hvordan dette fungerer i praksis?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg vært på babykino i Bergen, og der var det slik at man fikk 2 seter til prisen av 1 liksom, og så var det begrenset plass til vogner, derfor måtte man være tidlig ute og kjøpe en slags "vognbillett" dersom man ville ha det med inn.

Men i Oslo: hvordan bestiller man billetter på nett? 1 voksen og 1 barnebillett f.eks? Eller er babyen gratis? Og får man ha med inn vognbag? Eller bilsete?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 23:03   #2
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan funker babykino i Oslo

Jeg tror det spørs veldig på hvor fullt det er osv. På Ringen har de god plass til vogner utenfor salen, men inne er det vel litt verre med mindre du sitter helt foran? Jeg hadde med vogna inn sist jeg var der altså, siden snuppa sov og vi har lagt vekk bagen.. Men da var det typ fire stykker der. Billettene vet jeg ikke, men tror man bare betaler for voksen.

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 23:07   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan funker babykino i Oslo

Svar: ikke noe særlig.

Jeg tror ikke du får med deg vognen inn, men den kan stå rett utenfor salen med døren åpen, for de som er komfortabel med å la barnet stå der. Ellers kan man ta med seg bag inn, men det er jo ikke særlig god plass hvis man ikke sitter helt fremst.

Jeg synes det er forstemmende, hele greiene, men det er jo aller mest konseptet. Dårlig lyd, masse mas og bråk og forstyrrende elementer.

Babyen er gratis, men det er altså egne forestillinger som heter babykino.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 23:16   #4
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 9.003
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan funker babykino i Oslo

De selger billetter med to seter til hver, alle vogner blir parkert inne, og bagene kan tas med inn. Hvis du ønsker å sitte helt foran, så er det lurt å være tidlig ute, hvis ikke så er det bare å kjøpe billetter på nett og komme når du klarer. Babyene er selvfølgelig gratis.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 09:44   #5
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan funker babykino i Oslo

Takk takk.
Vi har jo baby-TV hver kveld med skrik og hyl og gulp, så jeg tror vi er vel forberedt på babykino.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 19:44   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.110
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan funker babykino i Oslo

Jeg var mye på babybio med begge ungene. På Saga parkerer man vognene ute i gangen, men man får ta med baggen(e) inn. De er ikke egentlig sånn supernøye på setene, så hvis du trenger tre seter fordi du har med to bager, så går det nok fint. Hvis ikke filmen er superpopulær.

Jeg var der med en tvillingmor en gang, og vi passet vi andre litt når det var bæring inn og ut.

Men ett tips: se filmer som er tekstet (altså ikke norske filmer). Støynivået er til tider ganske høyt, så det kan være greit å ha mulighet til å lese tekstene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 19:53   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan funker babykino i Oslo

Ikke se norske filmer, nei. Det har jeg prøvd, fikk ikke med meg en shit.

Lykke til!
Alternativ 1: Kom deg til Bergen, så skal Tante Ru trille tvillinger mens mor er på kino.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 21:54   #8
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan funker babykino i Oslo

Tvillingmor melder seg.

På Saga så er det (som regel) en veldig hyggelig mann som gjerne hjelper til, eller ser etter vogna viss du ikke får med deg alt i en omgang. Som Tjorven sier, så må man parkere vognene på et eget område (rett ved siden av salen), men kan ta med bager inn. På Saga har de to midtrader som har mye bedre plass mellom radene + at seteryggen kan justeres. Vær litt tidlig ute og spurt frem for å ta seter der (viss du ikke vil sitte helt foran da, der er det jo veldig mye plass).

Jeg har faktisk vært på babybio alene med ungene, men det ble siste gangen. Ikke fordi jeg var alene for så vidt, men fordi de var blitt litt større enn på mine tidligere eskapader og hadde mye våkentid.

Ang seter osv, så hadde jeg aldri i livet akseptert å gi fra meg et sete dersom jeg trengte et ekstra fordi jeg hadde med to barn.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 19:34   #9
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan funker babykino i Oslo

Jeg skal på kino-date med mannen, da ... så vi skal nok klare av med dobbelt-unge-problemene. Alene på bio med tvillingene? Det hadde jeg aldri turt.

Men Ringen da? Er ikke den bra? Har lyst å prøve den, for jeg har ikke vært der.

Og hvordan løser kinoen dette i praksis/teknisk? Får man tildelt to seter? Eller er det fritt setevalg? Og er det i så fall derfor viktig å være tidlig ute? Selger de bare halvparten av billettene eller? :nysgjerrig:

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 19:41   #10
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 9.003
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan funker babykino i Oslo

Fritt setevalf (setevalg - så søt skrivefeil at den måtte bli stående )på saga. Først til mølla!

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no