|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Altså, jeg mente ikke at mor skulle bruke det. Jeg gjør mye rart, men jeg tar ikke sovemidler når jeg har ansvar for barn hvis jeg på noen måte kan unngå det.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Hva? Mente du ikke meg?
![]() |
#3 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Glitter: prøv i så tilfelle en gang med medisin før dere drar hjemmefra. Noen barn reagerer paradoksalt på slike medikamenter og kan bli hyper istedetfor rolig.
![]() |
![]() |
#4 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Man kan også kjøpe en oppladbar batteridings med USB-uttak som man kan koble iPoden til for lading; de er nok mer effektive. Jeg vet at de andre bruker MYE batterier.
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Nå har jeg ikke lest hva de andre har svart, men dette har vi med:
Som regel sovner Herremannen også på dagflyging da man som regel må stå opp tidlig (hvilket er bra i den sammenhengen). Han syns at det er greit å fordrive en flytur med å sove og har alltid gjort det egentlig. I tillegg snakker vi om at det er veldig lurt å sove så at man ikke blir så trett når man kommer frem og dermed ikke får oppleve så mye som man ønsker. Men han sover jo langt i fra hele veien på en dagfly. Jeg er usikker på BA og turistklasse for jeg har bare reist med BA i business på langtur, men jeg gjetter at man kan velge film, det kan man med alle de flyselskapene som jeg har reist med de siste årene. God tur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Peppy!
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Vi reiste BA i sommer, og da var det skjerm på alle setene. Det var 747 da, om det er av betydning. Vi fløy economy extra, så setene var ikke helt like, men jeg tror nok det var skjermer på de bak også altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Nå har jeg sjekket flyene, og det er skjermer og cartoon network til alle, samt activity pack som er Paddingtons koffert med tegnesaker og fingerdukker.
![]() |
#8 |
Peppy!
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?
Vi hadde ikke med matpakke, tenkte ikke på det en gang. Og det eneste vi fikk servert var Shepherd's Pie. Og like før landing fikk vi en grim sandwich. Så matpakke høres smart ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Sheperds pie hadde ikke vært en slager!
![]() |
#10 |
Off the map.
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?matpakke er lurt, gjerne litt kjeks, rosiner og kanskje pastiller. Noe for å få tiden til å gå også selvsagt. Jeg har ingen skrupler mot å kjøpe meg litt ro på en sånn tur med sånne virkemidler.
![]() |
#11 |
|
Nei, nei, nei, nei. Ikke noen pastiller på langflyvninger der jet lag er innberegnet. Man bør få ungen til å sove noe på reisen og blander man inn sukker så kan man som regel glemme det. Når man lander i USA så kan klokken være midt på natten i Europa og det er flott om barnet har sovet noe på reisen før man skal sette seg i taxi, få sjekket inn på hotell og kanskje få noe middag og spise (når klokken er 03 i kroppen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Ja, det er samme terminal.
![]() |
#13 |
Peppy!
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Passkontrollen i Miami svinset vi rett gjennom, max fem minutter, det var ikke kø. På Heathrow brukte vi litt tid på sikkerhetskontrollen. Men vi hadde fire timer å slå ihjel, så vi fokuserte vel ikke beinhardt på å velge den korteste køen heller. På returen fikk vi eskorte gjennom hele flyplassen fordi flyet var forsinket inn til London. Det var ganske spennende, vi fikk løpt litt da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Glitter, passkontrollene inn til USA går nok raskere nå etter at folk må registrere seg digitalt først. Det kan i verste fall ta en time, men som regel mindre. Helt avhengig av om man kommer etter et fly fra et eller annet land langt borte der ingen snakker engelsk. Og så kan du håpe at du ikke kommer etter noen med hvite lapper (i stedet for grønne). Det har nemlig vi og det tar alltid lenger tid for der må arbeidsgiver osv registreres og det blir en lenger prosess. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Glitter: Sånn USB-ladebatteripakke er jo ikke iPod/Apple-spesifikk; det tror jeg du vil kunne få i alle data/nerdebutikker. (Jeg har ikke en sånn).
![]() |
![]() |
#16 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?I blant blir man geleidet gjennom kontroller og slipper kø om man reiser med barn. Vi opplevde det på Heathrow.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Ja, jeg har også alltid med meg noe skift til Herremannen også en top til meg selv. Tannbørste og tannkrem tilgjengelig er også greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Ja, jeg har alltid nok i bagasjen til et skift, tilfelle noe skulle skje. Jeg fant linken forresten, i tillegg til masse sider som later som de er den ekte og krever penger for å søke.
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Oppdatering: Vi har nå reist, og alt gikk strålende. På veien ned var Glitterbarnet opptatt med filmer hele veien, og sov ikke et sekund. Han sovnet på armen til Glittermannen på tur gjennom passkontrollen, men våknet til sikkerhetskontrollen og var blid og fornøyd hele veien. Vi hadde med klistremerkebøker og en nyinnkjøpt bok fra flyplassen, og det ble brukt littegrann.
![]() |
#20 |
Impulsiv innimellom
|
Ja, jeg husker iallfall en i nær fortid. Jeg vet ikke hvordan glitterchick ser på det, men en slik pille i året har jeg ikke dårlig samvitighet for. Mannen var alltid med til USA da han var liten, og han kunne ønske at hans mor hadde gitt han og søskene slikt. De fikk beskjed om at nå var det natta, så da skulle de sove. Men han fikk aldri til å sove, så han underholdt foreldrene og resten av passasjerene med ablegøyer. Ikke så veldig populært.
![]() |
|
|