|
|
|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?bruksanvisningen til et Duplosett av en brannstasjon som vi har laget eventyr ut av |
|
|
|
|
#2 |
|
trøtt
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?I går begynte vi på "Leve mallinkene" av Ingebjørg Dahl Sem, som jeg fant på loftet fra min egen barndom. Jeg husker historien som veldig morsom, men det kom kanskje av at jeg hørte den som barnetimehørespill i tillegg til å lese boka. Jeg synes språket i boka er litt ... knirkete, men snart-seksåringen synes den er morsom hittil, i hvert fall.
|
|
#3 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Er det den historien om jenten som er syk og drar på besøk til folket på loftet og i kjelleren? Den elsket jeg da jeg var liten, lå i senga til mamma og hørte på den og jeg husker jeg ble så fornærmet for at jeg ikke ble liten selv om jeg gjorde akkurat sånn som hun i boken.
|
|
#4 |
|
trøtt
|
Det er den, ja! Sikker på at du sa riktig?
|
|
#5 |
|
Hertuginne
|
Tro meg, jeg sa riktig.
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg må bare fortelle igjen at Cornelia Funkes "Gespenstjäger"-serie har slått bedre an enn noe har gjort siden Harry Potter, den er både veldig morsom og akkurat passe skummel (og jeg får masse trening i å lese høyt på tysk!), så jeg bestilte en haug flere bøker av henne. På norsk finnes blant annet Monsterhistorier, som er for aldersgruppen 6 til 9 år, og sikkert er verdt å prøve.
|
|
#8 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg leser for begge samtidig nå for tiden, å akkurat nå leser vi
|
|
|
#9 |
|
TittelTøs
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi så Knerten-filmen i går, og da måtte jeg børste støv av en signert utgave av "Knerten politimann" for mellomsøster. (Storesøster leser selv.)
|
|
#10 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Da har storesøster (4,5) og jeg kommet igang med bøkene om Mormor og de 8 ungene og det er veldig gøy og koselig på samme tid.
|
|
#11 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?1000 fakta om dinosaurer.
|
|
#12 |
|
kamerat
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Roald Dahls Matilda. Stor suksess med første kapittel.
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi har lest ferdig Sølvrevene og har begynt på Hedvig.
|
|
#14 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?De siste kveldene har det gått i Til Huttetuenes land for den yngste. |
|
|
|
|
#15 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi hadde en veldig hyggelig tur på biblioteket i dag, og kom hjem med diverse bildebøker. Pulverheksa falt absolutt i smak, Lillesøster også. Men jeg ønsker meg også ei litt lengre bok uten bilder. Egentlig kunne jeg lest hva som helst; den er til bruk i senga, uten høreapparat, bare fordi litjtausa liker å høre ei stemme i bakgrunnen når hun sovner. Kanskje jeg skulle lest Blekkhjerte høyt på tysk? Det hadde vært bra uttaletrening.
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Mannen leser for tiden Alice i Eventyrland høyt for Poden. Det er visst morsomt.
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Historiene om "Ville Wilma" av Andrea Bræin Hovig er en høydare her i huset om dagen. Datteren min på 4 elsker det!!
|
|
#18 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg leser om Lotta i Bråkmakergata for min snart 3-åring. I går flyttet Lotta ut i skjulet og vesla var helt sjokkert: Jeg skal ALDRI flytte fra mamma og pappa! |
|
|
|
|
#19 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Her går det i Knerten for tiden. Vi begynte med Knerten og forundringspakken, og mamma måtte svelge unna klump i halsen da lillebror fant lille forundringspakken på kirketrappen og løp hjem med henne. Storebror var ikke like grepet. Nå er vi i gang med den første boka.
|
|
#20 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?For tiden er det slik at mannen leser for lillesøster og jeg for storesøster. Grunnen er at jeg og storesøster leser i Mormor og de 8 ungene, og da er det greit at vi leser den sammen hver kveld.
![]() |
|
|