|
|
|
|
#4 |
|
godt brukt
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi begynte på Roald Dahl og Charlie og sjokoladefabrikken i dag. Femåringen fikk hysterisk latterkrampe av sjokoladespalasset til prins Pondicherry som smeltet med prinsen i. |
|
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Den store boka om alfabetet. |
|
|
|
|
#6 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Harry Potter og de vises sten. Nesten ferdig. Vi har lesestoff for all evighet siden Ungen er helfrelst....
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Til eldste leser me Tonje Glimmerdal, og den boka har både store og små falt for. Herlige bok.
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Øyeblikk ferdig med Brødrene Løvhjerte. Den har vært en skikkelig Hit! |
|
|
|
|
#9 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Den store dikt- og regleboka. Litjtausa liker best Rune Belsvik, særlig om ungene som hopper i sølepytter. Jeg er veldig glad i Jacob Sande og Olav H Hauge:
|
|
#10 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Det er den draumen er mitt favorittdikt. Skrev analyse av det da jeg studerte nordisk.
|
|
#11 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?I dag skal vi begynne å lese Harry Potter og mysteriekammeret. Gleder meg. |
|
|
|
|
#12 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Da var Mathilda også lest. Poden godt fornøyd. Nå er vi igang med SVK av samme forfatter. Tror snart vi er gjennom alle barnebøkene til Roald Dahl.
|
|
#13 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Vi har også lest Mathilda - Roboten er løs, men av en eller annen grunn gikk den ikke hjem hos poden her i huset. Selv husker jeg at jeg elsket den boken da jeg var liten. |
|
|
|
|
#14 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Roald Dahl er populær hos seksåringen vår også for tiden. Vi leser oss gjennom den store Roald Dahl boker.
|
|
#15 |
|
flisespikker
|
Det er en annen Mathilda.
|
|
#16 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Ruffen for 1.klassingen.
|
|
|
#18 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Vi har lest et par, og de har vært populære. Får se om vi finner flere Lillesøster-bøker. Ellers har andre K-Grossmann-bøker vært populære. Vrimlebøker er helt toppen, både for 3-åringen og snart 6-åringen. Jeg syns også de er morsomme.
|
|
|
#19 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser "Folk og røvere i Kardemomme by". Ungene synes den er stor stas, og har den både i bokformat og på lydbok. Nå kan de den snart utenatt, men er slettes ikke lei.
|
|
|
#20 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi har en serie om Diddi, Jesper og Tellefanten som leses om og om igjen.....kan dem vel utenat nå, men snuppa på 6 år elsker de bøkene (som det er endel læring i) |
|
|
![]() |
|
|