|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Men hvis juicen ikke er tilsatt sukker, hvordan kan den da være mer sukkerholdig enn frukt? Jeg synes dette vitner om hysteriske holdninger, altså, når man betegner juice som bare hakket sunnere enn brus. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Fruktsukkeret er ikke så bra i store mengder, men det er jo selvfølgelig bedre enn tilsatt sukker og kunstig sukker. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Et eple metter mer enn tilsvarende mengde eplejuice. For min egen del blir det ofte til at jeg drikker mer juice enn om jeg skulle "spist den i frukt", og dermed får jeg i meg mer sukker. Jeg synes rett og slett det er en unødvendig påkjenning for tennene og en unødvendig kilde til sukker. I tillegg synes jeg vann slukker tørsten best av alle drikker. Praktisk. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Vi burde vel egentlig hatt mer juice enn det vi har. Gutta liker det godt, men vi glemmer å kjøpe det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?JEG syns det er en uting at man absolutt skal kalle alt ENTEN "sunt" eller "usunt". Noen ting er faktisk "sunt i passe mengder, usunt med mer enn litt hver dag!". Noen har en tendens til å tenke at "sunt" = "bare å tylle i seg så mye man orker".
|
|
|
#7 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Jeg drikker et glass eplejuice til frokost hver dag. Storebror får med seg en blanding av ca 50/50 eplejuice og vann på skolen. Rein juice er for tøft for magen hans, da han ikke tåler sukker noe særlig.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Jeg drikker somregel et glass for dagen i alle fall, enten på jobb eller hjemme. I noen perioder to, i andre ingen.
|
|
|
#11 |
|
Tankefull
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Begrenser til ett glass om dagen. Hvor stort glasset er varierer.
|
|
|
#12 |
|
saftig
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?
Nemlig!
|
|
|
#13 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Vi drikker sjelden juice i grunn. Noen ganger husker jeg å kjøpe det i helgene, men ikke ofte. Jeg sliter også med å få i Hannah grønnsaker, men både hun og Peder spiser godt med frukt i barnehagen. Dessuten er de veldig glad i smoothie. Så da lager vi som regel det istedet.
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Det er klart det er kvalitetsforskjeller, Elin, men det er ingenting som inneholder "sukkervann" eller "kulørfarve" som får lov til å hete juice - det var det som var poenget mitt. Og flere av drikkene i "barnejuice"-testen du linker til er ikke juice (og heter dermed heller ikke juice).
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Jeg skal forresten lage min egen juice jeg. Det blir saker tenker jeg. |
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Jeg skulle gjerne hatt en juicer. Men den må: |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Jeg ser for meg nå at jeg skal bruke økologisk frukt og grønt for å lage denne juicen. Selvsagt kommer jeg til å orke det til evig tid. |
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Jeg hadde en ordentlig juicer en gang, kunne lage juice av absolutt alt, fra gulrøtter og brokkoli til epler og vannmelon. Men jeg syntes juicene fikk en merkelig smak, ble aldri vant til konsistensen og smaken. Hjemmelaget juice blir liksom mer "skummende" og smaker veldig annerledes enn ferdigkjøpt. Selvpressede appelsiner er godt, men det smaker i grunnen ganske likt kjøpt appelsinjuice, appelsinjuice fra juicemaskin smaker og kjennes helt annerledes.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Jeg liker hjemmelaget fremfor prosessert any day. Det er så mye mer smak og langt mer fiber i den. |
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Ja det er jo bare positivt om man liker det bedre, jeg synes det smaker pjuk så da er jeg jo like langt.
|
![]() |
|
|