Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Det er jeg ikke så sikker på. Eller altså, det gikk ikke etter planen under valget, sant nok, men de har allerede fått over 400 nye medlemmer siden i går, ifølge Aftenposten; mye tyder på at de har fått både større respekt og velgersympati etter valgkampen og valget. Det kan godt hende de vil vurdere strategien til å være god som en del av den langsiktige strategien.
Jeg tenker at en slagen Sponheim på forsiden av landets største aviser OGSÅ kan være med på gi sympatimedlemmer. Strategien kan nok fungere i et lengre perspektiv, men da mener jeg at Venstre er nødt til å få en leder som makter å ha i det minste en brøkdel av den personligheten og karismaen som Sponheim har. Det partiet trenger nå virkelig en LEDER. De kan ikke tillate seg å være anonyme og ute av debattene i de neste 4 årene. Siden det er naturlig at en partileder også er av dem som sitter på Stortinget, seiler vel Skei Grande opp som eneste aktuelle kandidat. Har hun det som trengs for å ta Venstre til nye høyder tro