Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

1980-tallet, mimre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-09, 23:49   #1
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Å ja, Tuppen og Lillemor. I en periode på barneskolen kjøpte jeg det fast. Kom annenhver uke den ene uka Tuppen og neste Lillemor. Hadde hauger av dem, og ble (i hvert fall et kort øyeblikk) temmelig fortørnet da jeg fant dem mishandlet og istykkerlest/revet av små nieser på hytta.

Jeg har mine blader ennå og de voktes som gull.
Jeg har en liten bunke fremme av de store som kom ut. De små bladene ligger godt forvart i kjelleren hos mamma og pappa.
Jeg elsket Tuppen og Lillemor.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 11:13   #2
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg har mine blader ennå og de voktes som gull.
Jeg har en liten bunke fremme av de store som kom ut. De små bladene ligger godt forvart i kjelleren hos mamma og pappa.
Jeg elsket Tuppen og Lillemor.

Ja, jeg kunne fort blitt veldig opprørt, men bestemte meg for å tenke at "alt er forgjengelig" i stedet. Tuppen og Lillemor hører nok forøvrig heller til 70-tallet og barneskolen for meg.

Gammel 04-10-09, 10:43   #3
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Tuppen og Lillemor ja. Det leste jeg også, når jeg var på besøk hos ei venninne.

Det er så kjekt å sitte å mimre slik. Blir litt sentimental jeg.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 09:16   #4
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Denne hadde jeg også

Og denne, Mikke Mus som samlet egg hadde jeg da

Gammel 05-10-09, 09:57   #5
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Åh, jeg husker Starlet. På Tirsdagene (?) fikk broren min Donald og jeg fikk Starlet. Det var stas! Jeg var også med i Pennyklubben (Nå ble jeg født helt på slutten av 70-tallet og var ikek store jenta på 80-tallet)

Gammel 04-10-09, 18:09   #6
Skvetten
Passiv

Standard

Penny klubben.

Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 10:04   #7
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Ja, Starlet kom ut på tirsdagene. Jeg gledet meg voldsomt til det nye bladet kom.
Og jeg snikleste mamma sine Romantikkblader.

Gammel 05-10-09, 10:29   #8
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Også var jeg ihuga ABBA fan fra jeg lærte å snakke (det kom vel av at mamma og pappa hadde alle platene). jeg er fortsatt, i en alder av 30, skikkelig ABBA fan. Det gikk aldri over.

Gammel 05-10-09, 10:34   #9
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Jeg digger også ABBA.
Mamma og pappa hørte mye på ABBA, så jeg hørte musikken ofte og liker musikken fortsatt, akkurat som deg, Kate.

Mamma Mia filmen ble ikke favoritt hos meg, men musikken er jo bra.

Gammel 05-10-09, 10:37   #10
Kate

Kate sin avatar

Standard

Mamma Mia filmen er jo helt fantastisk.
Men det var litt rart å se Meryl Streep synge Agnetha sine sanger.

Gammel 05-10-09, 10:56   #11
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Ja, det er delte meninger om filmen. Den var jo ikke dårlig. Men mye av grunnen er vel at jeg aldri har hatt sansen for Meryl Streep.

Gammel 05-10-09, 13:20   #12
Kate

Kate sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Men mye av grunnen er vel at jeg aldri har hatt sansen for Meryl Streep.

Jeg synes hun er fantastisk! En av de beste nålevende kvinnelige skuespillerne. (Delte meninger ja )

Gammel 05-10-09, 23:52   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg synes hun er fantastisk! En av de beste nålevende kvinnelige skuespillerne. (Delte meninger ja )

Helt enig Kate.
Jeg tror hun kan spille hva og hvem som helst og det blir bra.
Gleder meg til å se Julia og Julia.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 09:30   #14
Kate

Kate sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

.
Jeg tror hun kan spille hva og hvem som helst og det blir bra.
Gleder meg til å se Julia og Julia.

Jeg også.

Gammel 08-10-09, 11:24   #15
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

En annen ting jeg husker var populært ei stund, var disse bodyene.

Noen som brukte dette?
Jeg hadde en eller to.
Men nå kunne jeg aldri gått med det.

Gammel 08-10-09, 14:18   #16
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

En annen ting jeg husker var populært ei stund, var disse bodyene.

Noen som brukte dette?
Jeg hadde en eller to.
Men nå kunne jeg aldri gått med det.

Jeg hadde en knallrosa med korte ermer og en sort med lange ermer da jeg gikk på videregående, og hullete 501 var byttet ut med tidsriktig 510 med høyere liv Veldig tidlig nittitall var dette. Og her om dagen kom jentungen hjem og sa hun hadde sett body'er for voksne på BikBok, helt sjokkert var hun, hun trodde nok jeg bløffa da jeg sa at jeg også hadde hatt body, det var ikke bare for babyer

Gammel 08-10-09, 11:27   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De bodyene er jeg rimelig sikker på at var 90-tallet.

Gammel 08-10-09, 14:18   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

De bodyene er jeg rimelig sikker på at var 90-tallet.

Sent 80- / tidlig 90-tall. Jeg hadde noen slike selv. Ikke akkurat kjekt når man skulle på do i fylla.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 14:38   #19
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Dette var fornøyelig lesing.
Noen som husker leppestifter i gul plast? Young Yellow's eller noe sånt`?

Ellers var jeg pastell- og hvitkledd til et stykke ut på ungdomsskolen, før jeg ble sort, mørk og dyster og så mørkt på livet.
I 8. klasse hadde jeg store, hvite plastbriller som dekket det meste av ansiktet, og STORE hvite, runde plastøredobber. Og hvit vinterjakke med DIGRE skulderputer.
Og mintgrønn bik bok-joggebukse som var trukket GODT opp både foran og bak. Det var tider, det.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 14:39   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Noen som husker leppestifter i gul plast? Young Yellow's eller noe sånt`?

Å ja, vær sikker! Min hadde hubba bubba-smak og var hvitrosa med perlemorskimmer.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.