Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-09, 22:05   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Holder på med jakke til storesøster. Ferdig med bolen og så vidt begynt på ene ermet. Håper å bli ferdig til neste helg, så kan hun bruke den når bestemor skal feire 60 årsdag....

Så langt:

Slik ser den ut ferdig da:

Men har også et par broderiprosjekt på gang...

Gammel 02-11-09, 18:29   #2
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Holder på med jakke til storesøster. Ferdig med bolen og så vidt begynt på ene ermet. Håper å bli ferdig til neste helg, så kan hun bruke den når bestemor skal feire 60 årsdag....

Så langt:

Slik ser den ut ferdig da:

Men har også et par broderiprosjekt på gang...

Strikket begge ermene på 3 nattevkater i helga, og monterte i dag, og kjøpte knapper.
FERDIG!
Har bløtt den og den ligger nå til tørk i litt bedre fasong. Bilde kommer når den er tørr.

Gammel 13-11-09, 02:16   #3
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Nå har jeg strikket to skjerf og ett par tovede ullvotter. Så nå er jeg igang med denne tunikaen i brun til tanteungen til jul:

Har strikket den i lilla til 8-åringen så å strikke den i str. 4 år skal nok gå som en drøm

Gammel 13-11-09, 10:47   #4
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Jeg holder på med denne jakken:

I denne fargen, Fabel 901:

Også er jeg nettopp ferdig med en monsterbukse i Free Style, ca str 4-5 år. Den vil ikke jenta mi ha, så den blir vel liggende til noen i passende str kan får den..

Sist redigert av Vind : 13-11-09 kl 11:17.
Vind er aktiv nå  
Gammel 27-10-09, 10:16   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er snart ferdig med drømmekåpa, har bare litt av hetten igjen og å få sydd fast bladene. Det har tatt tid, og jeg har gjort unna noen andre småprosjekter underveis, men nå har jeg tenkt å nekte meg selv å starte på noen nye prosjekter før jeg er ferdig.

Gammel 27-10-09, 10:26   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Her strikkes det MFK-luer til cupkampen

Gammel 27-10-09, 20:11   #7
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Her strikkes det MFK-luer til cupkampen

Oppskrift?!

Jeg strikker et Nøstebarn-babyskjerf.

Gammel 27-10-09, 20:35   #8
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mange er det egentlig som har satt igang med skjerf?
Så gøy. Må vi ha en egen skjerftråd kanskje? En skrytetråd.

Nin er ikke aktiv  
Gammel 27-10-09, 20:43   #9
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Kanskje det ja?

Gammel 31-10-09, 14:06   #10
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Ferdig med Nin-skjerf nr 1 og har startet på nr 2.
Det første blir mitt og det neste blir julegave.

Gammel 31-10-09, 14:15   #11
Left
Passiv

Standard

Men jeg får ikke rare skjerfet med bare 80 masker. Skulle ikke det garnet hete Sandnes mini Palett?? Superwash er det også, og veldig tynt og deilig.
Har jeg tatt feil garn kanskje? Jeg fortsetter nå bare å strikke til det er bredt nok, går ikke det da?

Gammel 31-10-09, 19:11   #12
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Men jeg får ikke rare skjerfet med bare 80 masker. Skulle ikke det garnet hete Sandnes mini Palett?? Superwash er det også, og veldig tynt og deilig.
Har jeg tatt feil garn kanskje? Jeg fortsetter nå bare å strikke til det er bredt nok, går ikke det da?

Sandnes mini palett, ja. Superwash. Bruker du pinne 8, da?

Jeg er i gang med mitt første nin-skjerf nå. I blått. Skikkelig TV-strikking

Gammel 27-10-09, 20:43   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Oppskrift?!

Den er laget lokalt, og selges på aandahl her i byen. Men jeg kan alltids faxe den til deg? Om du kan treffes på et faxnr? Strikkes på pinne 5,5 og med dobbel tråd, så det går fort! (ca en kveld og litt av neste).

Gammel 27-10-09, 23:43   #14
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke strikket på 18 år og dumpet av ukjente grunner over denne tråden. I morgen blir det innkjøp av garn og pinner og forhåpentligvis grått Nin-skjerf på sikt! Jeg er skikkelig utålmodig nå og gleder meg til å se om jeg husker det.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 27-10-09, 23:46   #15
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg har ikke strikket på 18 år og dumpet av ukjente grunner over denne tråden. I morgen blir det innkjøp av garn og pinner og forhåpentligvis grått Nin-skjerf på sikt! Jeg er skikkelig utålmodig nå og gleder meg til å se om jeg husker det.

WOW, det var skikkelig pause og det, på strikkepinnene altså.
Jeg slenger fra meg i noen måneder av gangen, som regel fra januar/februar og frem til høsten og innekveldene kommer. Da får jeg helt dilla, og det ene drar det andre med seg hver eneste gang.
Lykke til. Har man først lært å strikke så kan man det.
Og så gøy at du valgte skjerfet "mitt" å starte opp gamle kunster med igjen.

Nin er ikke aktiv  
Gammel 27-10-09, 20:52   #16
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Oppskrift?!

Isola: Nå ligger det bilde av lua i skrytetråd II.

Gammel 27-10-09, 22:52   #17
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg stikker også MFK-luer Er ferdig med fire luer og en MFK-genser til nå.

Så er jeg snart ferdig med den tunikaen Vimsen hadde bilde av tidligere i tråden her.

Gammel 28-10-09, 00:29   #18
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Isola: Nå ligger det bilde av lua i skrytetråd II.

Den var kul! Er ikke så stor fan av dusker da, men sånt kan man jo bare velge å droppe. Skal høre med mannen i morgen tidlig om han har fax på jobb!

Gammel 27-10-09, 11:19   #19
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg har nettopp oppdaget denne tråden så nå skal jeg pløye gjennom sidene og kommentere som en gal.

Gammel 27-10-09, 11:22   #20
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal også handle garn til skjerf i dag!

I tillegg er det vittig, for alt dette står på min "to do"-liste hva gjelder strikketøy i tiden fremover:
Denne kåpen (i julerød farge):

Denne kjolen:

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.