|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Joda, de lærer seg nok teknikker selv om de har bjelle på seg, og fanger nok mus/fugler da også. De fleste katter er jo ganske smarte.
|
|
|
|
#2 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Bort med alle katter ja.
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Vi har to katter. Begge med halsbånd
|
|
|
#4 |
|
By the Sea
|
Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?
Selvfølgelig.
|
|
|
#5 |
|
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vil bare korrigere at Mattilsynet ikke vil ha kattene i bånd eller med bjelle. Mattilsynet har inne et forslag om ID merking av katt samt registering av eier i et register. Hensikten med kravet er å bedre velferden for katter ved å forebygge at de blir eierløse. Denne forskriften kan komme til å tre i kraft fra 1.1.2010.
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Jeg synes ikke det skal gå utover katten at fuglen er domm som et brø.
Derfor valgte vi bare en av dem, og gikk for kastrering.
Jasså, gitt. Sa de at det var helt greit, altså?
Nemlig! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren nok
|
Selvfølgelig! Jeg prater da med mine egne katter
|
|
|
#8 |
|
Erfaren nok
|
Registrering tror jeg også er en god greie.
|
|
|
#9 |
|
can-jur
|
Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Et register og krav om chipmerking er faktisk genialt.
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Jeg er helt klart for et register. Som frivillig i Dyrebeskyttelsen ser jeg daglig katter som er kommet bort fra eier og det ville vært så enkelt å gjenforene katt og eier med et sånt register. |
|
|
|
#11 |
|
Erfaren nok
|
Vet. Vi har en plan altså.
|
|
|
#12 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Kan de ikke heller bare forby fuglene å sette seg ned der det kan være katter? :løsningsorientert:
|
|
|
#13 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Vi kan fore kattene til ulvene. :løsningsorientert:
|
|
|
#16 |
|
can-jur
|
Det var ikke jakt men et statlig bestemt og finansiert uttak av skadedyr.
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Ja, kall det hva du vil men en hel verden flirer rått over at norske bønder ikke er i stand til å la være å miste ørten sau til en ulvestamme som er forvinnende liten. I Italia hvor de har langt flere ulver klarer de det og helt uten å bedrive uetisk felling av nødvendig rovdyrstamme. :don`t get me started: |
|
|
|
#18 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Det er ikke ofte det er sånne kampanjer her i byen heller. Har sett en det siste året bare. |
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Hva var det som var fordomsfritt med dette, Floksa? Det er en kjensgjerning at norske bønder mister sau til rovdyr, og at det gjøres forsvinnende lite for å forhindre dette. Løsningen er faktisk ikke å skyte dyra som bare følger sine naturlige instinkter. |
|
![]() |
|
|