Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ari, deprimert alkoholiker eller mann med evnen til å lage snakk?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-09, 14:50   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ari, deprimert alkoholiker eller mann med evnen til å lage snakk?

Gammel 29-09-09, 18:40   #2
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Ja, hva skal man si.
Jeg har mange meninger, men Kirsebæret fikk meg til å tenke litt.
Mannen er tøff, som står frem og snakker så ærlig om livet sitt, det må jeg si. Om han snakker sant da. Men velger å tro det.

Det virker som han liker å stikke seg litt frem, liker oppmerksomheten. Og er ikke redd for å "dumme" seg litt ut.
Men å være åpen og ærlig slik han stort sett er synes jeg bare er positivt.

Men sånn ellers har jeg ikke så store meninger om hele Ari Behn. Ikke helt min type.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:56   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Sannheten er at jeg ikke hører hjemme sted. Jeg kunne ønske det var koketteri, men det er sant.

Sitat:

- Elsker du virkelig mennesker? Alle? Se og Hør-redaktør Harald Haave også?
- Det er ikke sant at jeg elsker mennesker.
- Det er du som har uttalt det, ikke meg.
Det var i så fall ikke sant. Jeg er som kjent latterlig flink til å snakke med folk, kommer i prat med hvem som helst og får så godt som alle til å åpne seg opp og fortelle hva det skal være. Jeg er god til å lytte og tror at jeg også er god til å gi råd, analysere og virke oppmuntrende på folk. Problemet er at jeg aldri virkelig åpner opp selv, til tross for at jeg later som også her. Jeg elsker aller minst meg sjøl, det er kanskje en av grunnene til at jeg virkelig aldri klarer å bli kvitt jaget og rastløsheten.

Sitat:

- Er du lykkelig?
- Nei. Kona og jentene mine er de fineste i verden, men som ektemann er jeg vanskelig å ha med å gjøre. Dessverre. Jeg er forferdelig dårlig på praktiske ting og det irriterer vettet av alle. Også meg selv.

Sitat:

Er du ensom?
- Ja. Mer og mer, ser det ut til. Ukjente folk blir nervøse når de møter meg, tror de vet alt om personen Ari Behn og det gjør det vanskelig for begge parter å møtes. Men igjen, jeg liker å være ensom. Det gir meg en stor grad av uforpliktende frihet.

Sitat:

Fantastisk! Hvordan tror du at du blir oppfattet?
- Overlegen og proppfull av selvtillit. Det er hver gang like forunderlig.
- Hvorfor er det forunderlig?
- Jeg opplever meg ikke som overlegen eller proppfull av selvtillit. Jeg forsøker kun å være oppriktig, men det oppleves kanskje som blærete og ufyselig.

Når jeg tror slike ting er ekte faller jeg pladask. Jeg føler på ett eller annet vis at jeg skjønner og forstår ham eller noe.

Gammel 29-09-09, 15:00   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kirsebær, når du fremstiller ham som det der så er det lett å la seg overvinne kjenner jeg. Det er bra jeg husker både hvordan gliset ser ut og hvordan stemmen lyder.

Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 15:00   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med Bæret her (også), altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 18:19   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er med Bæret her (også), altså.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 18:33   #7
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror det er litt for lenge siden Ari fikk oppmerksomhet fra media, så da må han finne på noe nytt igjen for å fremheve seg selv. Dette er tror jeg han kommer til å fortsette med i laaang tid fremover.

Gammel 29-09-09, 18:41   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg tror det er litt for lenge siden Ari fikk oppmerksomhet fra media, så da må han finne på noe nytt igjen for å fremheve seg selv.

Ari Behn slipper ny roman i disse dager. Det betyr at han er nettopp aktuell for profilintervjuer, og forlaget hans mer enn gjerne vil ha ham i media. Det er nok ikke slik at han har følt at han har fått litt lite oppmerksomhet i det siste, og derfor får partyfikserkompisen sin til å lage et intervju med ham ut av det blå, selv om jantenorge gjerne vil tenke sånn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 19:11   #9
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ari Behn slipper ny roman i disse dager. Det betyr at han er nettopp aktuell for profilintervjuer, og forlaget hans mer enn gjerne vil ha ham i media. Det er nok ikke slik at han har følt at han har fått litt lite oppmerksomhet i det siste, og derfor får partyfikserkompisen sin til å lage et intervju med ham ut av det blå, selv om jantenorge gjerne vil tenke sånn.

Jeg tenker også at det er flere ting på gang her. Man meler hverandres kake? Ari slipper ny bok, partyfikser trenger blest, forlag trenger blest, nytt magasin trenger blest, stylister trenger jobb og de har det sikkert gøy underveis.

Likevel synes jeg det var bittelitt underlig på grunn av hans inngiftede posisjon, men pytt, han slår jo ikke Sven O uansett.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 15:07   #10
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Hvis man virkelig mener de tingene der, Kirsebær, på 100% ekte, så rimer det ikke med å la seg avbilde slik han gjør. Han prøver så febrilsk å være så annerledes og mystisk at det bare ikke blir noe orginalt igjen, synes jeg.

Sivert Høiem, derimot. Han er mystisk og autentisk - i min bok.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 15:24   #11
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg liker Ari. Dessuten er han fryktelig pen. :shallow:

Samme her. :enkel sjel fra landet:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 15:18   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke enig med bæret. Jeg tror han faker. Sånn fra en som er flink å fake til en annen.

Gammel 29-09-09, 15:24   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det blir litt fjernt å synse om han har et reelt alkoholproblem eller ikke, bare fordi han snakker om det i media. Jeg er ganske sikker på at Ari Behn er ekte for Ari Behn, og jeg syns ikke dette intervjuet er spesielt rart, eller virker som det er løgn fra ende til annen. Han er steinerbarn, og ikke blant de verste.

Gammel 29-09-09, 15:34   #14
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Fritt etter husken; mener jeg leste i dag (rekker ikke sjekke nå) at han endte opp med Märtha og tre barn ut i fra en "prosaisk forelskelse i en vidunderlig Askerjente".

Jeg måtte faktisk sjekke ordboka for om "prosaisk" betyr det jeg mente det betyr.

Ellers klarer jeg ikke å engasjere meg særlig. Selv om jeg ble småimponert og sjarmert over at han hjalp meg med krykker en tilfeldig gang på en kafe i Oslo - pre Märtha og superkjendistiden. Og så lurer jeg på om han har diskutert innholdet i dette intervjuet med Askerjenta?

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 15:36   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Fritt etter husken; mener jeg leste i dag (rekker ikke sjekke nå) at han endte opp med Märtha og tre barn ut i fra en "prosaisk forelskelse i en vidunderlig Askerjente".

Sitat fra artikkelen:

Opprinnelig lagt inn av Massiv

I ettertid skulle jeg ha fortalt presse og menigmann hvordan det egentlig opplevdes som middelklassegutt å bli kastet til løvene på grunn av en prosaisk forelskelse i en deilig jente fra Asker.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 15:39   #16
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Sitat fra artikkelen:

Takk, Elinblu, da skal jeg moderere meg litt. Tror jeg.

Men jeg synes fortsatt at "prosaisk forelskelse" er et 100 % vanvittig utsagn i rekken av utsagn fra Floskelkongen.

Gammel 29-09-09, 15:53   #17
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det blir litt fjernt å synse om han har et reelt alkoholproblem eller ikke, bare fordi han snakker om det i media. Jeg er ganske sikker på at Ari Behn er ekte for Ari Behn, og jeg syns ikke dette intervjuet er spesielt rart, eller virker som det er løgn fra ende til annen. Han er steinerbarn, og ikke blant de verste.

Jeg aner ikke om Ari er ekte eller ikke, det er ikke det saken gjelder for meg. For meg er det naturlig å reagere når noen sier de er deprimert og drikker på dagtid når de har barn. Barn blir påvirket av foreldres alkoholinntak, og det er bekymringsverdig. Jeg skrev det med at det er mest vanlig å skamme seg og holde missbruk skjult og konkluderte med at det sikkert ikke er grunn til bekymring siden han kringkaster det. Det var en høyttenking rundt bekymringen min som jeg konkluderte med at jeg skulle legge fra meg.

Gammel 29-09-09, 15:39   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Men altså, hva er det å le av? Forelskelsen hans er vel ikke noe mer uvanlig enn andres? Følelsene er jo de samme om de går fra en forfatter til en prinsesse, eller en kontorarbeider i NAV til en lærer, liksom.

Gammel 29-09-09, 15:42   #19
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Standard

Men altså, hva er det å le av? Forelskelsen hans er vel ikke noe mer uvanlig enn andres? Følelsene er jo de samme om de går fra en forfatter til en prinsesse, eller en kontorarbeider i NAV til en lærer, liksom.

Jeg synes det var morsomt. Når jeg leser "prosaisk" om en forelskelse, så ser jeg for meg noe dagligdags, kanskje fjortisaktig, ikke dypt alvorlig og lignende. Når det kommer fra en mann som skriver bøker der det samme forholdet vel også har blitt beskrevet i retning av lysfontener etc (igjen; fritt etter husken - og det er ulempen med passe engasjement over disse menneskene) synes jeg ordbruken blir nokså latterlig.

Gammel 29-09-09, 15:45   #20
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at verden trenger sånne som Ari Behn og ikke bare A4-mennesker

Kanskje er fyren en skrue, men han skaper i alle fall liv og debatt. Til og med på FP

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.