Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Et spørsmål jeg rett og slett ikke finner overskrift til

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-09, 09:35   #1
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Et spørsmål jeg rett og slett ikke finner overskrift til

Og jeg er sannelig ikke sikker på om jeg klarer å formulere spørsmålet heller. Saken er den at min førsteklassing er helt hekta på en ting som involverer en ulltråd som er knyttet sammen i endene. Jentene lager innviklede mønstre med denne med de merkeligste navn ("koppen på fatet", "vispen", "mormors nøkler" osv.) der de andre skal "ta over" og lage nye mønstre. Skjønner? Jeg husker noe av det fra min egen barndom og klarer å få til å "ta over" en tre-fire ganger, før det stopper helt ved et visst mønster. Det skaper en viss frustrasjon hos den unge mønsterskaperen og jeg må jo se til å lære meg dette. Finnes det noen instrukser for dette på nett? Helst med step-by-step-instruksjoner og gjerne video for dummies i tillegg.

  Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 09:37   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål jeg rett og slett ikke finner overskrift til

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men da jeg leste dette dukket det opp minner fra barndommen som jeg hadde glemt. Jeg husket godt at vi drev med dette.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 09:39   #3
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.694
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et spørsmål jeg rett og slett ikke finner overskrift til

Ja, det holdt vi også på med, men jeg finner ingen oppskrift desverre.
Vispen og Himmelstigen husker jeg dog fortsatt.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 09:41   #4
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et spørsmål jeg rett og slett ikke finner overskrift til

Åh, dette husker jeg godt. Fisken på fatet, vispen mf. Oppskrift, nei, det var verre.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 09:44   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et spørsmål jeg rett og slett ikke finner overskrift til

Åååh, kopp og skål!!! Husker det godt, men vet sannelig ikke om jeg hadde fått det til nå altså ...og har dessverre ingen oppskrift å dele. Men - minner!!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 09:44   #6
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et spørsmål jeg rett og slett ikke finner overskrift til

Har var det noen ideer til bøker som omhandler emnet

http://haraldspiker.blogg.no/1233129202_trdlek.html

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 09:45   #7
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et spørsmål jeg rett og slett ikke finner overskrift til

Vuggen, tekoppen, kråketær (som er det samme som vispen).

Dette lærte jeg av min bestemor fra da hun var jentunge. Har aldri sett oppskrift på det dessverre.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 09:46   #8
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål jeg rett og slett ikke finner overskrift til

Det skal visst finnes noen tips i denne boka: http://www.mamut.net/epokeforlag/subdet28.htm

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 09:54   #9
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål jeg rett og slett ikke finner overskrift til

Så kult at de holder på med dette!

Jeg husker ikke hvordan man lager de.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 10:44   #10
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Et spørsmål jeg rett og slett ikke finner overskrift til

Ååå!
Husker mamma lånte en bok med masse forskjellige mønstre på biblioteket.
Må lære dette til storesøster!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 10:50   #11
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.469
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Et spørsmål jeg rett og slett ikke finner overskrift til

Englestien var den vanskeligste. :mimre:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no