Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gerd Liv Valla

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-07, 21:27   #1
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Jaja... men da er vi hvertfall informert om at dere har insideinformasjon Mim og Mams .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 20:35   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jaja... men da er vi hvertfall informert om at dere har insideinformasjon Mim og Mams .

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 00:52   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det verste jeg vet er unnskyldninger av typen "unnskyld at DU ble lei deg for det jeg sa!" Det er jo fullstendig verdiløst! Skikkelig psykopatunnskyldning: "Jeg er så lei meg for at du fikk meg til å banke deg!!"

Gammel 23-01-07, 11:12   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det verste jeg vet er unnskyldninger av typen "unnskyld at DU ble lei deg for det jeg sa!" Det er jo fullstendig verdiløst! Skikkelig psykopatunnskyldning: "Jeg er så lei meg for at du fikk meg til å banke deg!!"

Polyanna sa det så bra!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 14:58   #5
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 21:39   #6
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Det er en forbanna trageidie er at LO's ventreside nå står ribbet tilbake og høyresia gnir seg i hendene.( eu og privatisering here we come) og ærligtalt så ER Yssen inkompetent, men hun har desverre retten på sin side her.

Selv om jeg elsket Valla som politisk figur i LO kan ikke proletariatets øverste beskytter behandle sine medarbeidere på den måten uansett hvor inkompetente de enn måtte være dette burde sekretariatet ha tatt tak i for lenge sia, for det har da for %&/(/&(%#" ikke vært noen hemmelighet.

Nå har arbeiderbevegelsen mista en av sine sterkeste personligheter.
Jeg vil ha Valla ved forhandlingsbordet men som sjef *grøss*

Jeg kan ikke som fagorganiosert ha en leder av LO som bryter loven både skreven og uskreven i forhold til anstendig peronalebehandling, men jeg er redd for hva som skal skje videre- om LO glir nærmere høyre nå så er det bukken å havresekken og det kommer ikke til å bety at det blir lettere å være annsatt, spesielt ikke som kvinne.

Jeg har bare tre ting å si om saken; media Æsj, Yssen dobbelt Æsj og Valla tja jeg hadde heller delt livbåt med Stalin...konklusjonen er rett og slett FAEN.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 13:42   #7
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

......

Sist redigert av annemede : 22-01-07 kl 13:44. Årsak: nei, det ble for dumt, tror jeg
annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 13:59   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fellesforbundet ja. Bombe.

Sist redigert av Ru : 12-03-07 kl 23:23. Årsak: :kneblet:
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 22:24   #9
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Kan noen fortelle meg hva som er galt med Yssen? Er det noen her med inside informasjon som faktisk vet at hun utførte jobben sin på en dårlig måte?

Gammel 11-03-07, 02:19   #10
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Kan noen fortelle meg hva som er galt med Yssen? Er det noen her med inside informasjon som faktisk vet at hun utførte jobben sin på en dårlig måte?

Jobben hun hadde i LO gjorde hun alt annet en bra ja.
De som jobbet lengre ned i Internasjonalt utvalg slet blant annet med å få pengene de skulle ha til forskjellige prosjekt, siden hun ikke gjorde jobben sin.
Leser man ikke det man skal får man heller ikke skrevet under på det man skal.

Gammel 11-03-07, 10:27   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jobben hun hadde i LO gjorde hun alt annet en bra ja.
De som jobbet lengre ned i Internasjonalt utvalg slet blant annet med å få pengene de skulle ha til forskjellige prosjekt, siden hun ikke gjorde jobben sin.
Leser man ikke det man skal får man heller ikke skrevet under på det man skal.

Kanskje ikke så rart hun gjorde en dårlig jobb under de forholdene, Valla gjorde det vanskelig for henne og undergravde hennes autoritet som sjef for avdelingen?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 10:31   #12
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Kanskje ikke så rart hun gjorde en dårlig jobb under de forholdene, Valla gjorde det vanskelig for henne og undergravde hennes autoritet som sjef for avdelingen?

Ikke sant! Er litt nysgjerrig på om noen vet noe om at hun har gjort en dårlig jobb i tidligere roller? Altså med info fra andre steder enn media .

Nå har jo jeg knapt opplevd en god sjef i de organisasjonene jeg har vært, så jeg burde kanskje ikke ha så høye forventninger .

Gammel 11-03-07, 12:54   #13
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke sant! Er litt nysgjerrig på om noen vet noe om at hun har gjort en dårlig jobb i tidligere roller? Altså med info fra andre steder enn media .

Nå har jo jeg knapt opplevd en god sjef i de organisasjonene jeg har vært, så jeg burde kanskje ikke ha så høye forventninger .

De tingene jeg skrev om er fra hvordan hun var tidlig i jobben i LO, elelr under store deler før hun gikk ut i permisjon. Greit nok at hun ble undergravet, men hun burde i allefall gjøre noe av den jobben hun ble satt til.
Og det er ikke hentet fra VG eller andre media, men fra folk som jobbet i Internasjonal avdeling.
Om man klager på at man blir undergravet, så bør man i allefall påse at man i allefall gjør den jobben som påvirker andre sitt arbeid.
For når hun ikke gjorde det hun skulle så påvirket det de nedover i systemet også, for de måtte vente på hennes underskrifter.

Gammel 11-03-07, 01:12   #14
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg ikke lest hele tråden.

Jeg syns det var helt riktig at Valla gikk. LO kan ikke ha en leder som ikke evner å se hvordan hennes lederstil påvirker andre...og at hun ikke kan ta selvkritikk på det.

Jeg er enig med kritikerne som mener at media har drevet heksejakt og syns definitivt at media burde gå litt inn i seg selv. Tønne tok livet sitt for noen år siden. At Valla har klart å stå han av er utrolig... så langt.

Yssen virker hard ut, men uansett så fortjener hun ikke å bli behandlet dårlig.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 10:49   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Yssen har vel uansett ikke gått helt "rett tjenestevei" da.. med å ta dette til media. Det synes ikke jeg akkurat er en lojal egenskap hos en medarbeider.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 11:02   #16
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg orker ikke lese hele tråden,,,

Jeg syns det er trist at Valla måtte gå! Men det var det riktige i forhold til hvordan ting har utviklet seg. Yssen viser seg som en illojal og bitter kjerring. Ville ALDRI stolt på den dama! Hun er ingenting bedre enn slik hun fremstiller Valla.

Valla har gjort en god jobb som leder. Det vil alltid være "høyre-ekstremister" som ønsker å ødelegge LO uansett sjef. Noe jeg mener har skjedd i denne saken.

Og når det gjelder media: de har blitt vår andre statsmakt. En farlig utvikling.

Gammel 11-03-07, 11:12   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Yssen har vel uansett ikke gått helt "rett tjenestevei" da.. med å ta dette til media. Det synes ikke jeg akkurat er en lojal egenskap hos en medarbeider.

Hvor lojal skal man være under slike forhold da? Hvor lett ville det vært for Yssen å gått tjenestevei, med organisasjonen full av Valla-lojale folk? Tror du hun ville fått igjennom veldig mye, eller ville det blitt tidd ihjel eller tåkelagt for at LO-lederen skulle få fortsette uten kjepper i veien. Slik de har behandlet saken hitill med medias søkelys på seg, vil jeg tro viljen til å rydde opp uten media ville vært enda mindre. Jeg tror det var veldig bevisst at Yssen til slutt gikk via media, fordi hun visste at det var eneste måte å få skikkelig oppvask på. Hvis Valla har oppført seg slik som beskrevet mot Yssen og flere andre, og at mange har visst om problemene uten å gjøre noe, så skjønner jeg godt at det må ha føltes umulig å få noe gjort internt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 11:38   #18
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Hvor lojal skal man være under slike forhold da? Hvor lett ville det vært for Yssen å gått tjenestevei, med organisasjonen full av Valla-lojale folk? Tror du hun ville fått igjennom veldig mye, eller ville det blitt tidd ihjel eller tåkelagt for at LO-lederen skulle få fortsette uten kjepper i veien. Slik de har behandlet saken hitill med medias søkelys på seg, vil jeg tro viljen til å rydde opp uten media ville vært enda mindre. Jeg tror det var veldig bevisst at Yssen til slutt gikk via media, fordi hun visste at det var eneste måte å få skikkelig oppvask på. Hvis Valla har oppført seg slik som beskrevet mot Yssen og flere andre, og at mange har visst om problemene uten å gjøre noe, så skjønner jeg godt at det må ha føltes umulig å få noe gjort internt.

Jeg tror ikke hun ville oppnådd noe som helst ved å gå tjenestevei. En ting er at hun i utgangspunktet bare er ansatt og ikke tillitsvalgt (mens Valla var tillitsvalgt og sjæfen sjøl), og en annen ting er hvor viktig Valla har vært og blitt betraktet for å være ettersom hun har gjort en såpass god jobb i forhandlinger og mht policy.

Når det er sagt, har jeg selv vært glødende forbannet på media som statsmakt ved flere tilfeller, så jeg har forståelse for at de som identifiserer seg med LO og Valla er frustrert.

Gammel 12-03-07, 17:00   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det kan jo ikke bli sånn at DET er løsningen om man ikke når frem til leder?
Det blir helt feil. Og jeg vil tro at hun faktisk kunne gjort MER før hun gikk til media. Hun har jo uansett rett på hjelp fra tillitsvalgt. Og det går an å ta kontakt med arbeidstilsyne og mange andre distanser.

Det går an å gå ut eksternt om hjelp uten å nødvendigvis gå til media?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 17:57   #20
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men det kan jo ikke bli sånn at DET er løsningen om man ikke når frem til leder?
Det blir helt feil. Og jeg vil tro at hun faktisk kunne gjort MER før hun gikk til media. Hun har jo uansett rett på hjelp fra tillitsvalgt. Og det går an å ta kontakt med arbeidstilsyne og mange andre distanser.

Det går an å gå ut eksternt om hjelp uten å nødvendigvis gå til media?

Ifølge rapporten så var de i tvil, men de kom frem til at avisoppslagene var forsvarlige. Dette sto i Aftenposten på lørdag:

Sitat:

fordi Valla hadde stor makt og fordi LO manglet interne kanaler for å uttrykke misnøye, var det vanskelig å varsle internt

Så kanskje de ikke hadde noen tillitsvalgte, eller at vedk var i Vallas hule hånd
(puselanke, er vel mer rette ordet)slik at saken aldri ville bli diskutert internt?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.