|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?
![]() |
#2 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?Ja, det gjør jeg.
![]() |
#3 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?Ja, jeg kjenner noen som JEG synes overbeskytter, men som sikkert andre ikke synes overbeskytter.
![]() |
#4 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?Det skal være visst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?Har ikke tenkt noe over det egentlig, så jeg tror ikke noen av våre venner overbeskytter barna sine (etter min definisjon). Jeg synes noen av foreldrene i bhg er litt overhysteriske med tanke på mat, men ikke med tanke på farer.
![]() |
#9 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?Nei, jeg ser bare alle dem som er utrolig slepphendte.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?Nei, jeg kjenner ingen om overbeskytter barna sine. Jeg ser daglig eksempler på oppdragelse som ikke samsvarer med mine tanker, men jeg vil ikke kalle dem overbeskyttende.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?
Men hva definerer du som slepphendt?
![]() |
#12 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?Ja, det gjør jeg. Til tider er det vondt å observere det. Jeg har prøvd meg på noen små hint og velmenende råd, uten å ha nådd fram. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?Overbeskyttende vet jeg ikke, det er mulig det er et litt dårlig ord kanskje fordi vi tenker på hjelm på lekeplassen og barn som ikke får klatre i trær eller gå til skolen alene i fjerdeklasse. Jeg kjenner ingen sånne, men jeg kjenner flere som har et høyt servicenivå for ungene sine og stiller lite krav. Og som gjerne ordner opp for dem og kjører dem rundt og stiller opp overalt hvor det er mer eller mindre naturlig. Jeg vet ikke om det er så mye bedre å alltid ordne opp for barna og stille opp med tid og penger nesten før de ber om det enn å begrense dem fysisk, begge deler er med på å gjøre barna uselvstendige.
![]() |
#14 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
:noterer meg ikke-vellykket fjaseforsøk:
![]() |
#15 |
Introvert textrovert
|
Jeg tolket den som en morsom måte å si at man selv er overbeskyttende.
![]() |
#16 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?Ja, det gjør jeg.
![]() |
![]() |
#17 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?Jeg kjenner foreldre hvor jeg tenker at den høye omsorgsfaktoren (?)/servicenivået (?) kan gjøre at ungene får et litt hardt møte med voksenverdenen.
![]() |
#18 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?For å svare på HI. Nja, ikke egentlig. Selv om jeg lo så jeg datt av stolen da venninnenmin forklarte at hun hadde godterisaks i kjøkkenskuffen! For å klippe seigmenn og slikt i to for den 4-5 år gamle gutten sin! Ja, han fikk ikke spise knekkebrød før han minst 4 år heller pga kvelningfare.
![]() |
#20 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?Nei, jeg kan ikke komme på noen jeg synes er overbeskyttende. Ikke overdrevent slepphendte heller. Klart, i forumdiskusjoner treffer man ofte på folk som ser ting på en ganske annerledes måte enn man gjør selv, men med mindre jeg faktisk kjenner dem og barna deres og vet litt om dem, så regner jeg dem ikke med blant "folk jeg kjenner".
![]() |
|
|