|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jenter i styrer
Jeg blir rett og slett litt frustrert over argumentasjon som sier at kvinner bør få lederstillinger på grunn av det sosiale miljøet på arbeidsplassen.
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg er helt enig. Jeg så et intervju på TV av en eller annen finansmann som mente at "Ja, kanskje det ikke er så dumt med kvinner i styrer, de har sikkert mye å lære bort når det gjelder ydmykhet."
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Forresten: Snakker du om lederstillinger eller styreplasser? Hvorfor snakker folk om dette som mer eller mindre det samme? Dere vet at det er ekstremt uike roller?
|
|
|
#4 |
|
|
Jeg snakket vel egentlig om argumentasjonen som ligger bak det å kvotere kvinner inn i stillinger generelt. Mener argumentet mitt blir det samme uansett.
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Jenter i styrerJeg mener at det helt klart bør og skal være representasjon av begge kjønn i styrer. Begge kjønn har sitt å tilføre, og om man ikke kan finne passende kvinnelige styrerepresentanter, så får man lete litt til.
|
|
|
#6 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg er også for kjønnskvoterting i dag, men jeg håper at det ikke skal være nødvbendig om noen år. For meg er det ikke et mål at alle grupper/styrer/verv skal være delt likt mellom kjønnene. Men plassen i styret, vervet, gruppen bør automatisk tilfalle den som er best kvalifisert.
|
|
|
#7 |
|
Protonterapeut
|
Det aller beste hadde selvsagt vært at det var en likefordeling og at de som var der var der på grunn av det de kunne og ikke hva som var mellom beina.
|
|
|
#8 |
|
Viser tenner
|
Jeg er hjertens enig med Ru, men jeg skulle ønske vi var kommet så langt at kvotering var et nødvendig tiltak.
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Mener du å spørre om vi synes det er greit at det sitter kvinner i styrer (altså at det bør være lov for dem), eller om vi synes det er viktig eller bra at det sitter kvinner i styrer, eller om vi synes det skal være påbudt med kvinner i styrer?
|
|
|
#10 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Jenter i styrerJeg syns jeg er litt jente enda jeg da... Jeg får ikke helt kvinne- eller damebegrepet til å passe på meg.
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Jenter i styrerJeg ser absolutt ikke på meg selv som jente. Jeg er voksen, jeg har barn, jeg har leilighet, jeg har jobb, jeg har studert, jeg har lån og jeg har mann.
|
|
|
#12 |
|
Fortynnet
|
Enig. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jenter i styrerJeg er student, så jeg er jente enda. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Hvor: Rogaland
Jeg tror nok at det blir riktigst å kalle oss kvinner, men jeg omteler ofte meg selv som jente. Jeg sitter i et styre bestående av bare jenter, og ser at kulturen der er at vi omtales som det. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Jeg omtaler meg selv som jente, men det er muligens litt en dialektgreie. "Kvinne" er ikke et ord det faller meg naturlig å bruke muntlig i det hele tatt, og det virker merkelig for meg å kalle meg selv "dame".
|
|
|
#17 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg har alt du har, gjør alt du gjør (ja, ikke alt da...), men føler meg på ingen måte som en dame/kvinne.
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Nei, men jeg syns det er tåpelig av voksne mennesker å omtale seg selv om gutt eller jente godt opp i voksen alder. Det blir noe litt patetisk over det hele syns jeg.
Nettopp.
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Sv: Jenter i styrerJeg kaller for øvrig ikke voksne menn for "gutter". I alle fall ikke hvis de er på min alder og over. Da jeg (og kameratene mine) var i 20-årene gjorde jeg kanskje det. Jeg tror jeg hadde litt sperre mot å bruke "menn" om dem (men ikke så sterk sperre som mot å bruke "kvinner" om meg selv og lignende folk).
|
|
|
#20 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Jenter i styrerJeg er bestemor, og synes det er helt flott å bli kalt jente.
|
|
![]() |
|
|