Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skrytetråd III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-10, 20:25   #1
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd III

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Uglegenser i Mirasol fra DSA.

Åååh!

Salt er ikke aktiv  
Gammel 20-08-10, 18:51   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åh, Heiko!

Gammel 20-08-10, 21:51   #3
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har jeg virkelig vært effektiv og har sydd en ny variant av Eplekjolen, denne gang i str 42. Selvsagt fotografert i sitt rette element.

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 20-08-10, 22:40   #4
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

I dag har jeg virkelig vært effektiv og har sydd en ny variant av Eplekjolen, denne gang i str 42. Selvsagt fotografert i sitt rette element.

Knallfin kjole, jammen er du flink.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 21-08-10, 00:44   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

heiko: nydelig eplekjole!

Gammel 22-08-10, 15:47   #6
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Lace Saddle Tee fra Intwerweave Knits Summer 2010.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 22-08-10, 19:56   #7
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nesten i overkant å sy en ullkjole på en så fin sommerdag som denne, men jeg har nå en gang gjort det.
Kjolen er sydd i Aubergine ullboucle (40% Ull og 60% Viskose) og er en str. 42. (Jepp, det er den størrelsen jeg prøver å finne ut av om dagen.) Er glad jeg vasket stoffet før jeg sydde, for det krypet hele 20%!

Samme kjole, bare pyntet på forskjellige måter.

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 22-08-10, 23:05   #8
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Gosh, Heiko! Hvor høyt opp i størrelse syr du? Den siste der var bare aldeles nydelig!! Likte den første pynten utrolig godt!

Salt er ikke aktiv  
Gammel 22-08-10, 23:38   #9
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Standard

Tusen takk.

Salt jeg har så langt sydd kjoler i str 42 - 48/50, tror jeg. Jeg skal jobbe meg både opp og ned. Må bare få lagd meg mønstre etterhvert.

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 22-08-10, 23:55   #10
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Jeg er jo på vei nedover nå. Kanskje jeg må belønne meg selv med en kjole når jeg når 48? Hva tar du for dem?

Salt er ikke aktiv  
Gammel 23-08-10, 08:46   #11
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg er jo på vei nedover nå. Kanskje jeg må belønne meg selv med en kjole når jeg når 48? Hva tar du for dem?

Kjoler skal man alltid unne seg! Det gjør en godt. :gammelt jungelord:

Jeg syr lite på bestilling. Jeg blir bare stresset av slikt.

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 23-08-10, 00:07   #12
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Standard

Jeg er i siget.
Har sydd enda en kjole i str 42 nå i kveld. Stoffet er 80% ull og 20% Polyester, og fargen er støvet turkis. Armene er i naturhvit bomullstrikk. Nederst er det et sølvbånd (som ikke er festet skikkelig, da det må gjøres etter at kjolen er lagt opp i riktig lengde til den fremtidige eieren).

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 25-08-10, 10:32   #13
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Ufattelig flotte, Heiko!!
Hva slags stoff er det svarte i eplekjolen?

Gammel 25-08-10, 16:44   #14
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Standard

Takk Slarafen. Det er en sort bomullstoff fra Stoff og stil.

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 25-08-10, 16:50   #15
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Standard

En kjole om dagen gjør bra for, eh, magen? Jeg syr vist en kjole i døgnet nå, men nå er det stopp. Jeg må kanskje gjøre litt andre ting også.

Petrolfarget velourkjole.

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 25-08-10, 23:45   #16
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Endelig ferdig!

Hakket jakke i ull til småen, skikkelig tjukk og god. 4 store nøster gikk med til denne jakka! Fargegjengivelsen er bedre på Converse-skoene.

Mine forbedrede Converse, midlertidig med sorte lisser:

Salt er ikke aktiv  
Gammel 25-08-10, 23:46   #17
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Så flink du er Salt.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 26-03-11, 14:46   #18
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Endelig ferdig!

Hakket jakke i ull til småen, skikkelig tjukk og god. 4 store nøster gikk med til denne jakka! Fargegjengivelsen er bedre på Converse-skoene.

Mine forbedrede Converse, midlertidig med sorte lisser:

Salt: har du mønster på disse converse - skoene, eller kan du enkelt skrive den ned? Har en liten flokk tante og vennebarn som kommer utover sommeren, og hadde vært kult å gitt noe som ikke alle andre har.

Gammel 26-03-11, 21:07   #19
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Salt: har du mønster på disse converse - skoene, eller kan du enkelt skrive den ned? Har en liten flokk tante og vennebarn som kommer utover sommeren, og hadde vært kult å gitt noe som ikke alle andre har.

Har ikke det lenger, dessverre, men det ligger en gratis på Ravelry som er ganske ok!

http://www.ravelry.com/patterns/libr...-baby-converse

Salt er ikke aktiv  
Gammel 28-03-11, 23:30   #20
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferdiiiig!
Jeg skal aldri, aldri, aldri strikke noe som helst i Sisu noensinne noengang mer i hele mitt liv. Vi er så uvenner at det er helt blæh. Ujevnt ble det, men jeg håper en blokking fikser litt. Jeg kan ikke hekle, men fant en oppskrift på en blomst på nett, og improviserte litt over den Håper ingen ser for nøye på heklinga for der tror jeg det er litt av hvert gitt.

Men altså, ferdig, og så strålende fornøyd med akkurat det at jeg legger ut bilde pre-blokking og pre-bedre-lys.

Kjolen er storesøsterkjole av Tora Frøseth (som egentlig er ensfarget i oppskriften). Fargene er i virkeligheten helt knalle, og farger og motiv "Hello Kitty og blomster" er valgt av mottakeren ( ).

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bilde-40.jpg (189,9 KB, 22 visninger)
Filtype: jpg bilde-39.jpg (189,7 KB, 192 visninger)
m^2 er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.