Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-09, 23:12   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?

Vi har bare persienner i stuen (har 3 store vinduer og terassedør med vindu), og lukker dem igjen på kveldstid.

Gammel 30-10-09, 23:20   #2
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ett stort vindu i stuen. Der har vi persienne som vi tar ned på kvelden fordi det er innsyn fra det andre rekkehuset midt i mot. På andre siden av stuen er det ikke innsyn så der har vi ingenting. Eller, vi har panelgardiner i alle vinduer, men de kan vi ikke trekke for.

Gammel 30-10-09, 23:18   #3
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Nei jeg gjør ikke det. Har gardiner, men de får henge i ro

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:26   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en liftgardin som alltid er nede, den er delvis gjennomsiktelig. Jeg drar igjen gardina ved verandadøra, ellers er det åpent her. Egentlig er jeg en "sånn" som liker å dra igjen alt uansett om noen kan se inn eller ikke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:34   #5
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Vi har lameller foran de fleste vinduene i stua, men bare for,-ikke lukket. Det stenger innsynet nok.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:40   #6
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Vi har hvite persienner som trekkes ned, men ikke lukkes. Det skjermer litt innsyn uten å stenge helt igjen, synes jeg.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 00:01   #7
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Persienner som omtrent alltid er lukket. :nysgjerrig nabodame: Også får jeg litt noia av å tenke på om noen står utenfor i mørket og ser inn.

Gammel 31-10-09, 00:04   #8
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Her har vi ikke innsyn. Det er faktisk nesten litt irriterende å ikke vite hvem som kjører forbi på veien. :nysgjerrig:

Der vi bodde før hadde vi alltid persiennen nede i stua fordi vinduene vendte halvveis mot gata, og jeg liker ikke å sitte på utstilling.

Gammel 31-10-09, 01:25   #9
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Trekker ned persienene på det ene vinduet. Er veldig godt innsyn her også liker jeg ikke tanken at man kan gå på verandaen å titte inn.

Gammel 31-10-09, 07:16   #10
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Vi har ett stort stuevindu med utsikt mot veien. Vi trekker ned persiennene på det vinduet om kvelden og lukker dem sånn ca halvveis. Jeg vil ikke sitte på utstilling!

Ullsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 07:42   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er innsyn her om jeg står oppreist i stua, men jeg trekker ikke igjen likevel. Hadde jeg vært synlig mens jeg satt så ville jeg lukket alt ja.

Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 08:41   #12
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi sitter på utstilling for alle som går tur i området, noe som er MANGE. Jeg liker å ha oversikten og se ut, så jeg pleier ikke å stenge, men gubben drar alltid ned persiennene (dvs det er vel sjelden de dras opp på dagtid for tida) sånn at det er umulig å se oss.

Gammel 31-10-09, 08:51   #13
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har innsyn men ikke gardiner

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 08:54   #14
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det ikke noe innsyn, så gardinene brukes for det meste som solskjerming. Siden vi har morgensol på stuesiden vil det si at gardinene er for når jeg er grytidlig oppe med jentene og ser på barne-TV i den lyse årstiden

Der vi bodde før var det masse innsyn, så der trakk vi alltid for om kvelden for å slippe å sitte på utstilling.

Gammel 31-10-09, 08:56   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Gardinene kan ikke trekkes for. Vi er ikke plaget av innsyn.

Gammel 31-10-09, 08:56   #16
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Vi store vinduer og verandadør, men har lite innsyn rett inn i stua. Jeg så likevel da jeg gikk tur her en dag at man kan se litt inn om man virkelig vil, og vi har planer om å få opp lameller snart. Men ting tar tid! (Flyttet inn i juli)

Der vi bodde før hadde vi persienner, og de tok vi ned på kvelden som regel. Der var det innsyn fra gangvei/vei.

Gammel 31-10-09, 09:25   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde et veldig stort vindu i stuen i rekkehuset vi nettopp har flyttet fra. Der hadde vi persienner vi gjerne tok ned på kveldstid. Det siste året hadde vi sofaen stående foran, så det skjulte noe og vi hadde stort sett innsikt - det var ikke så mye de kunne se nettopp pga. sofaens plassering.

Gammel 31-10-09, 09:31   #18
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, nå har jeg akkurat fjernet gardinene så vi har ingen å trekke for. Men vi har ikke noe innsyn heller. Eneste plass vi har litt innsyn er på kjøkken, men der sitter vi sjelden på kveldstid.

Gammel 31-10-09, 09:46   #19
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi pleide å ha persiennene nede før, men det ble så innestengt, synes jeg. Nå har vi dobbel gardinstang med en tynn gardin innerst som er trukket for hele døgnet. Man kan se ut gjennom den på dagtid, og bare litt inn på kveldstid.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 14:35   #20
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Nei, jeg trekker ikke for gardinene. Har et stort vindu og terassedør, men kun en gardin på hver side så de hadde ikke rukket å møtes heller. Har vinduene ut mot en gressplen med noen trær og selv om noen sikkert kan kikke inn, så er det ikke noe "trafikk" utenfor her på kveldstid.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.