|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Vi har bare persienner i stuen (har 3 store vinduer og terassedør med vindu), og lukker dem igjen på kveldstid.
![]() |
#2 |
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Vi har ett stort vindu i stuen. Der har vi persienne som vi tar ned på kvelden fordi det er innsyn fra det andre rekkehuset midt i mot. På andre siden av stuen er det ikke innsyn så der har vi ingenting. Eller, vi har panelgardiner i alle vinduer, men de kan vi ikke trekke for.
![]() |
#3 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Nei jeg gjør ikke det. Har gardiner, men de får henge i ro |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Jeg har en liftgardin som alltid er nede, den er delvis gjennomsiktelig. Jeg drar igjen gardina ved verandadøra, ellers er det åpent her. Egentlig er jeg en "sånn" som liker å dra igjen alt uansett om noen kan se inn eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Vi har lameller foran de fleste vinduene i stua, men bare for,-ikke lukket. Det stenger innsynet nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superaktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Vi har hvite persienner som trekkes ned, men ikke lukkes. Det skjermer litt innsyn uten å stenge helt igjen, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Persienner som omtrent alltid er lukket. :nysgjerrig nabodame: Også får jeg litt noia av å tenke på om noen står utenfor i mørket og ser inn.
![]() |
#8 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Her har vi ikke innsyn. Det er faktisk nesten litt irriterende å ikke vite hvem som kjører forbi på veien. :nysgjerrig:
![]() |
#10 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
![]() ![]() |
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Vi har ett stort stuevindu med utsikt mot veien. Vi trekker ned persiennene på det vinduet om kvelden og lukker dem sånn ca halvveis. Jeg vil ikke sitte på utstilling! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Det er innsyn her om jeg står oppreist i stua, men jeg trekker ikke igjen likevel. Hadde jeg vært synlig mens jeg satt så ville jeg lukket alt ja. |
![]() |
![]() |
#12 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Vi sitter på utstilling for alle som går tur i området, noe som er MANGE. Jeg liker å ha oversikten og se ut, så jeg pleier ikke å stenge, men gubben drar alltid ned persiennene (dvs det er vel sjelden de dras opp på dagtid for tida) sånn at det er umulig å se oss.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Vi har innsyn men ikke gardiner |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Her er det ikke noe innsyn, så gardinene brukes for det meste som solskjerming. Siden vi har morgensol på stuesiden vil det si at gardinene er for når jeg er grytidlig oppe med jentene og ser på barne-TV i den lyse årstiden
![]() |
#15 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Nei. Gardinene kan ikke trekkes for. Vi er ikke plaget av innsyn.
![]() |
![]() |
#16 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Vi store vinduer og verandadør, men har lite innsyn rett inn i stua. Jeg så likevel da jeg gikk tur her en dag at man kan se litt inn om man virkelig vil, og vi har planer om å få opp lameller snart. Men ting tar tid! (Flyttet inn i juli)
![]() |
#17 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Vi hadde et veldig stort vindu i stuen i rekkehuset vi nettopp har flyttet fra. Der hadde vi persienner vi gjerne tok ned på kveldstid. Det siste året hadde vi sofaen stående foran, så det skjulte noe og vi hadde stort sett innsikt - det var ikke så mye de kunne se nettopp pga. sofaens plassering.
![]() |
#18 |
Javel
|
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Nei, nå har jeg akkurat fjernet gardinene så vi har ingen å trekke for. Men vi har ikke noe innsyn heller. Eneste plass vi har litt innsyn er på kjøkken, men der sitter vi sjelden på kveldstid.
![]() |
#19 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Vi pleide å ha persiennene nede før, men det ble så innestengt, synes jeg. Nå har vi dobbel gardinstang med en tynn gardin innerst som er trukket for hele døgnet. Man kan se ut gjennom den på dagtid, og bare litt inn på kveldstid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Nei, jeg trekker ikke for gardinene. Har et stort vindu og terassedør, men kun en gardin på hver side så de hadde ikke rukket å møtes heller. Har vinduene ut mot en gressplen med noen trær og selv om noen sikkert kan kikke inn, så er det ikke noe "trafikk" utenfor her på kveldstid.
![]() |
|
|