Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)
Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.
Det har jeg ikke tenkt på. At jeg kan veie opp på andre vis for den forurensingen jeg sparer miljøet for. 
Har du ikke hørt om kjøp og salg av klimakvoter?
Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.
Vi leverte i dag i barnehagen i hver vår etasje som vanlig. Da jeg kom ut fra avdelingen til minstemor, kjente jeg en skikkelig sterk "klor"-lukt, som da viste seg å være fra en bil med motoren i gang på barnehagens parkeringsplass tett ved barnehagen. Min mann ber mannen i bilen (en far) om å slå av motoren. Det skjer ikke noe. Han ber på nytt han om å slå av motoren. "Jeg hørte hva du sa første gang" svarer mannen surt, og slår da av motoren i det jeg kommer dit. I det vi setter oss inn og skal kjøre, slår han den på igjen.
Da snakker vi på parkeringsplassen til BARNEHAGEN, kalde biler, avgass fra forbrenning i motor er høy, mange små i eksoshøyde, og mye åpning av dører og bagasjerom.
Det er viktig å stå på krava folkens. Jeg håper denne faren var fornøyd med seg selv da han dro.
Så rart. Ser ut som jeg leser situasjonen på flere måter enn de fleste her.
Uten at du trenger å ta dette noe personlig, så hørtes det ut som trassen kom fra mannen din. For han er jo ikke i posisjon til å bestemme over andre. (Selv om han syntes valget den andre mannen tok var irriterende.) Vi alle tar jo tusenvis av valg hver dag. Noen bedre, mer gunstig for naturmiljøet, egen helse og andres helse. Men vi tar jo så vist mange valg som ikke er av de mest gunstige. Noen av de er jo til og med dårlige på noen områder. Enten det går utover nabomiljø, naturmiljø eller bekvemmelighet. (Dere alle har vel selvinnsikt til å vite dere tar flere dårlige miljøvalg i hverdagen??)
Til det jeg mener med trass fra mannen din. Det er noe med å vite sin egen plass..
Mannen din sin plass er jo ikke å være miljøagent ved å bestemme over andres voksne menneskers valg? Selv om man er medlem i Blekkulf, kan man rett og slett ikke tro at en har myndighet (eller rett) til å bestemme over andre. Men å prøve å påvirke andre i riktig retning er jo fint.
(Ps. i store bokstaver: Det trengs ikke å halshugge meg nå for dårlige naturmiljøvalg, da jeg har ikke kritisert gode miljøvalg. Men jeg ser muligheten for at valget jeg tok med å skrive dette nå i dette forummiljøet, kan telles som et dårlig miljøvalg da. )
|