Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor lang tid mellom når en må mellomlande?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-09, 01:04   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvor lang tid mellom når en må mellomlande?

Driver og søker på flybilletter for hele familien til sommeren. Har funnet en reise som passer oss perfekt med Czech Airlines med bare en mellomlanding. Men er litt skeptisk til kort mellomlanding som det blir foreslått på reiseruta ene veien. Vi vil lande i Praha kl. 09.50 og flyet vårt videre går kl. 11.15. Blir dette alt for kort tid? Det er Finn reiser og Supersaver som kommer opp med denne reiseruta, og så lenge en bestiller alt under ett så skal det vel gå? Og er det noen som kjenner til dette flyselskapet?

Noen som kan hjelpe meg med å skjønne på nettsiden om bagasjen blir automatisk videresendt med neste fly eller må vi sjekke den inn igjen i Praha? Jeg er ikke veldig stødig i engelsk, og fant ikke noe ut om det. Alt er jo med samme flyselskap, men er litt skeptisk til at kofferter klarer og komme med på så kort tid i mellom? Vi trenger vel ikke å gå ut for så og gå inn igjen på sikkerhetskontroller når alt er utland?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 02:01   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid mellom når en må mellomlande?

Nei, det er ikke for kort tid. Lufthansa har f.eks en "rute" fra Oslo via Düsseldort til Miami som bare har 40 minutters mellomlanding. En gang har det ikke gått for oss, men da får flyselskapet ordne nytt fly til deg (i vårt tilfelle ordnet de med et annet flyselskap). Forsinkelsen var også på vinteren og på grunn av mye snø på Gardermoen.

Jeg skulle ikke være urolig med så pass lang mellomlanding (jeg vil helst ikke ha lenger for det er jo bare slitsomt å sitte og vente). Flyet går jo på formiddagen og så tidlig på dagen er det som regel ikke mye forsinkelser å sommerhalvåret.

Jeg tror at dere ikke må hente ut bagasjen og sende den videre. Jeg har dog aldri landet på Prahas flyplass og der kan de ha forskjellige rutiner, men normalt så må du ikke hente ut bagasjen når du skal videre ut fra landet, med samme flyselskap/gruppe og det gjetter jeg at dere skal.

Jeg skulle ikke være det minste urolig her, skjer det noe så skjer det, da er det bare å spørre seg frem hvor dere kan få hjelp og se til å jobbe for å få første mulige fly videre.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 08:56   #3
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Hvor lang tid mellom når en må mellomlande?

Det burde gå fint. Bagasjen blir vel automatisk sendt med når det er samme selskap, det ville jeg regnet med. Sist gang jeg fløy byttet vi flyselskap i Amsterdam, og selv da ble bagasjen sendt videre automatisk.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 09:36   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid mellom når en må mellomlande?

Vi skal reise med samme selskap videre fra Praha, så da burde jo det gå bra da. Jeg er ikke erfaren med mellomlandinger, men fant frem på Supersaver sin side nå at de rutene som kommer opp som forslag skal ha margin for bytte av fly når det er det. Når vi skal hjem igjen så har vi 2 1/2 time når vi mellomlander, så det er jo litt bedre tid. Tror jeg tar sjansen på og bestille jeg. 9000,- kr for hele familie med alle oss 5 t/r er det billigste jeg har funnet midt i fellesferien. Apollo skal ha 25 000,- for akkurat samme flyturen bare uten mellomlanding.

Så lenge jeg bestiller en pakke med fly så har vi vel mulighet for avbestillig om det skulle bli noe endring på flytidene som ikke passer? Får betale med kredittkortet som vi har god reiseforsikring på. Det ser jo ut som en flyselskap med lang fartstid og ikke noe jallaselskap?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 13:52   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid mellom når en må mellomlande?

Husk også at om bagasjen blir forsinket så har de fleste en reiseforsikring som innebærer at man får en viss sum (ganske romslig) for å kjøpe ting (om bagasjen kommer mer enn 4 timer forsinket). Det er mange som glemmer å utnytte det. Man trenger jo kanskje et sett klær til alle, tannbørster og andre hygieneartikler.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 13:56   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid mellom når en må mellomlande?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Husk også at om bagasjen blir forsinket så har de fleste en reiseforsikring som innebærer at man får en viss sum (ganske romslig) for å kjøpe ting (om bagasjen kommer mer enn 4 timer forsinket). Det er mange som glemmer å utnytte det. Man trenger jo kanskje et sett klær til alle, tannbørster og andre hygieneartikler.

Jeg er bestandig føre var uansett når vi er ute og reiser, for skal hele familien til syden så har jeg bestandig badetøyet + shorts/t-skjorte/undertøyskift i håndbagasjen til alle sånn at hvis en skulle være uheldig så får en litt ut av første dagen også. Men skal da passe på og få kjøpt litt på reiseforsikringen om bagasjen ikke skulle komme.

Fikk mail fra flyselskapet nå om at bagasjen blir sendt direkte og at vi ikke skal behøve og tenke på det, og at vi skal ha god tid til og bytte fly. Praha var visst en liten flyplass, så begge gatene våre ligger i samme terminalbygg og det er 5-10 minutter og gå. Så nå er tur bestilt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 14:25   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.041
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid mellom når en må mellomlande?

Halvannen time tror jeg holder. Praha er vel ikke den aller største flyplassen heller.

Jeg skulle reise i våres og det på restplass kom det opp et alternativ hvor det bare var 45 minutter til transfer i Wien. Det turte jeg ikke, men halvannen time skal gå greit.

Det viktige er at det er samme flyselskap hele veien. Jeg mener å ha hørt at de da er ansvarlige for å få deg frem til rett sted.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 19:49   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid mellom når en må mellomlande?

En del flyselskaper opererer med korte "transitt-tider" mellom sine flyvninger, men som oftest er det 1 time som gjelder. Jeg ville ikke vært bekymret dersom jeg hatt halvannen time eller mer.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no