Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke verdier er viktige for deg i din hverdag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-09, 08:55   #41
Moonlight
prøver tilpasse seg livet
 
Moonlight sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1.360
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke verdier er viktige for deg i din hverdag?

Hva som må til for å bringe glede inn i livet til de rundt meg.. ikke ut i fra MINE synspunkter, men i fra deres ståsted.

" kjærlighet vil ikke si at du får noe du vil ha, men at du gjør noe for at andre skal ha det godt"

Aldri tenkt på før.. aldri.
Gått opp for meg nå de siste par ukene av livet..

__________________
~Moonlight~
M 20.09.02 ~ D 02.08.04
~ Engla- Linea 17.10.09~
Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 09:35   #42
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke verdier er viktige for deg i din hverdag?

Flott sagt Moonlight.

Jeg hadde en samtale med en kjær, og savnet venn for noen år siden. Han forklarte noe til meg som ga meg en stor aha opplevelse. Den kjærligheten jeg føler kommer av mine handlinger, mine følelser for andre mennesker. Jeg kan tross alt ikke føle på andres følelser. Når jeg er glad i noen er det min kjærlighet til dem som brenner i brystet, ikke deres kjærlighet til meg. Dette var ikke så elegant ordlagt som min gode venn presterte, men dog. Noen tar kanskje poenget. For meg så gav det veldig mening siden jeg hadde gått inn og ut av avhengighetsforhold i noen år, kun fokusert på hvem som likte og var glad i meg. Etter jeg skjønte det ovenstående begynte jeg å lete etter hvem jeg var glad i, og det resulterte i et helt annet knippe menn

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 10:57   #43
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke verdier er viktige for deg i din hverdag?

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Flott sagt Moonlight.

Jeg hadde en samtale med en kjær, og savnet venn for noen år siden. Han forklarte noe til meg som ga meg en stor aha opplevelse. Den kjærligheten jeg føler kommer av mine handlinger, mine følelser for andre mennesker. Jeg kan tross alt ikke føle på andres følelser. Når jeg er glad i noen er det min kjærlighet til dem som brenner i brystet, ikke deres kjærlighet til meg. Dette var ikke så elegant ordlagt som min gode venn presterte, men dog. Noen tar kanskje poenget. For meg så gav det veldig mening siden jeg hadde gått inn og ut av avhengighetsforhold i noen år, kun fokusert på hvem som likte og var glad i meg. Etter jeg skjønte det ovenstående begynte jeg å lete etter hvem jeg var glad i, og det resulterte i et helt annet knippe menn

For en fantastisk oppdagelse. Du brøt et mønster som du hadde fått uten at du var klar over det. Har du sett filmen "Yesman" med Jim Carrey? Den viser hva som skjer når Jim Carrey i denne filmen endrer gamle "mønster/handlinger". Han tar den jo helt ut som vanlig, men en kjempemorsom film hvor man kan reflektere litt over hvordan våre handlinger og hvordan vi møter "verden" kan endre utfallet.

Jeg vil også anbefale en bok jeg fikk låne for et par uker siden. Den heter "Kjærlighetens fem språk". Jeg har sett at DM har anbefalt den i en annen tråd. Her er en link til boka. Den har blitt digitalisert i Nasjonalbiblioteket: http://www.nb.no/utlevering/nb/a60eb...5d6b4b6225dd3d

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 11:02   #44
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke verdier er viktige for deg i din hverdag?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

For en fantastisk oppdagelse. Du brøt et mønster som du hadde fått uten at du var klar over det. Har du sett filmen "Yesman" med Jim Carrey? Den viser hva som skjer når Jim Carrey i denne filmen endrer gamle "mønster/handlinger". Han tar den jo helt ut som vanlig, men en kjempemorsom film hvor man kan reflektere litt over hvordan våre handlinger og hvordan vi møter "verden" kan endre utfallet.

Jeg vil også anbefale en bok jeg fikk låne for et par uker siden. Den heter "Kjærlighetens fem språk". Jeg har sett at DM har anbefalt den i en annen tråd. Her er en link til boka. Den har blitt digitalisert i Nasjonalbiblioteket: http://www.nb.no/utlevering/nb/a60eb...5d6b4b6225dd3d

Ja den filmen er lun og morsom!

Boka har jeg fått anbefalt, og den er på lista over bøker som skal leses en gang. Jeg sluker selvhjelpslitteratur

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 22:00   #45
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke verdier er viktige for deg i din hverdag?

"Kjærlighetens fem språk"

er en bok jeg trodde kom til å bli middels underholdende, men jeg ble overrasket over den. Jeg har begynt å tenke litt annerledes. Når ting ikke fungerer godt nok tenker jeg over om "kjærlighetstanken" er tom. Boken er verd å ta med seg og den er ganske raskt lest.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 07:44   #46
Moonlight
prøver tilpasse seg livet
 
Moonlight sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1.360
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke verdier er viktige for deg i din hverdag?

Boken har reddet meg tror jeg... rett og slett.

Står midt i noe som kan ende i ett samlivsbrudd, men jeg klarer ikke sørge over det enda fordi hverdagen er blitt helt fantastisk etter jeg leste den boken, og oppdaget det samme som zeppelin skriver i sitt innlegg.
Det er en herlig følelse å gå hele dagen å smile, le og ha det bra.. og kjenne varmen i brystet men vite at det er fordi jeg har det flott med meg selv, og at jeg klarer å gi den kjærligheten til de rundt meg som de fortjener.
JEG gjør det jeg kan, uten å gjøre det til ett prosjekt.. jeg bare nyter livet, for første gang i hele mitt liv..
Og det er virkelig en flott opplevelse.

Bruker ALT i boken, både på samboer, barn, venner og familie.. og det gir en fantastisk uttelling.


Og Zeppelin: Den boken er så lettlest at den tar du på ett par timer.
Jeg leste den digitalisert på nett med baby ammende på armen i løpet av noen timer, og kjøpte boken noen dager etterpå.
MÅ LESES!

__________________
~Moonlight~
M 20.09.02 ~ D 02.08.04
~ Engla- Linea 17.10.09~
Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 08:02   #47
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke verdier er viktige for deg i din hverdag?

Opprinnelig lagt inn av Moonlight, her.

Står midt i noe som kan ende i ett samlivsbrudd, men jeg klarer ikke sørge over det enda fordi hverdagen er blitt helt fantastisk etter jeg leste den boken, og oppdaget det samme som zeppelin skriver i sitt innlegg.
Det er en herlig følelse å gå hele dagen å smile, le og ha det bra.. og kjenne varmen i brystet men vite at det er fordi jeg har det flott med meg selv, og at jeg klarer å gi den kjærligheten til de rundt meg som de fortjener.
JEG gjør det jeg kan, uten å gjøre det til ett prosjekt.. jeg bare nyter livet, for første gang i hele mitt liv..
Og det er virkelig en flott opplevelse.

Takk for det du skriver! Det gjør alltid så underlig godt når andre setter ord på ting man selv føler, og opplever.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 10:29   #48
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke verdier er viktige for deg i din hverdag?

Moonlight: Så utrolig godt å lese. Det er en bok man kan ta fram igjen og igjen...

I et parforhold kan det være at den ene trenger kvalitetstid, mens den andre viser kjærlighet ved å gjøre ting for de man er glad i. Så forstår man ikke hverandre. Ved å lese denne boka så åpnet jeg opp øynene og jeg klarte å se mine barns behov, min mann og meg. Jeg så at noen av oss har ulike måter å vise kjærlighet på, og det er helt greit. Samtidig må vi strekke oss for hverandre ved å gi litt fra alle de 5 kjærlighetsspråkene. Det å få aksept og forståelse for at det kjærlighetsspråket som en føler fungerer er ok er viktig.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
hverdag, verdier


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no