Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilke retter byr dere helt i mot?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-09, 12:48   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?

Alt som inneholder sylteagurk. :blæ:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 19:15   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg var utrolig kresen som barn, og mine foreldre prøvde nok litt vel mange strategier for å få meg til å spise. Husker som det skulle være i går at noen tvang i meg en gaffel med fiskepudding på. Jeg kommer nok aldri i mitt liv til å spise fiskepudding.

Ellers liker jeg fremdeles ikke min mors kjøttkaker, min far liker dem tørre og brente og de smaker gresselig - selv om jeg liker kjøttkaker nå da. Og Joikakaker hadde vi ganske ofte, og det har jeg heller aldri spist mer etter at jeg flyttet for meg selv.

Gammel 22-11-09, 21:08   #3
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lever og rogn er noe jeg ikke klarer å spise. Det samme gjelder sild, makrell, lungemos og komler - det går bare ikke

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:16   #4
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble tvunget til å spise pinnekjøtt på julaften de årene min psykoidiotstygge tante var hos oss. Dermed var det en rett jeg nektet å spise i mange år. Men følte selv jeg måtte smake da jeg laget denne retten på kokkeskolen i da jeg var 17 år. Siden har jeg vært frelst!

Jeg takler ikke lutefisk. Det er en matrett som vokser i munnen på meg, og jeg klarer ikke å svelge.

Gammel 22-11-09, 21:28   #5
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Veldig tragisk å tenke på hvor mange som faktisk ble tvunget i mat i barndommen, tenk om foreldrene visste hva det egentlig gjorde med barna. Grusomt.

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Da jeg var liten fikk vi middag i barnehagen, hver dag. Alle måtte smake på alt, hver gang, og jeg husker ennå kvalmen i halsen de dagene det var røkt kolje eller lever.

Tror sånne folk - som tvinger i barn mat - at de gjør dem en slags tjeneste? For de må vel gjøre det i god tro? Eller kanskje noen bare vil ta igjen noe som skjedde i sin egen barndom? Ille er det i hvert fall, og jeg prøver å huske på dette både når vi serverer mat her hjemme og til barna i barnehagen.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har problemer med å tilnærme meg med mat som har sugekopper.

Jeg liker det meste, men her er jeg helt på linje med Veronal.

Ellers er jeg nesten litt sjokkskadet her når jeg leser at dere ikke liker de deiligste ting som pinnekjøtt, kokt torsk og vestlandslefse!

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:38   #6
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sild.Lutefisk.Lever i fløtesaus.Alt dette er æsj-mat big time.

Gammel 22-11-09, 22:31   #7
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Kjøttsuppe/bættasuppe...
...med påfølgende Lapskaus dagen etterpå *grøsser*
Alle slags gratenger(liker ikke smuler på mat, liker ikke makaroni som som regel er en stor del av gratengen- liker ikke grateng m.a.o.)
Jarlsbergtorsk (gammel "slager" fra barndommen som den dag i dag får meg til å føle meg uvell)
Grillet kylling *urk*

Gammel 22-11-09, 22:34   #8
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Fiskeboller.
Jeg vet ikke hva det er med dem, men jeg brekker meg av lukta...

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 01:26   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter med blodpudding etter jeg så bestemor røre i gryta med blod. Ellers liker jeg det meste av retter, men hvis noe er tilsatt selleri i en mengde hvor man kjenner en distinkt selleri-smak, sliter jeg.

Gammel 23-11-09, 19:08   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarer ikke blodmat, smalahoved, lever, torskerogn, potetballer eller raspeball, fleks og duppe, slike melboller i fersk suppe, og sikkert endel annet men det var dette jeg kom på i farten.

Gammel 23-11-09, 19:12   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fårikål.

Og middagsservelat.

Gammel 24-11-09, 19:29   #12
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tørre koteletter. Søndagsmiddag i barndommen.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 09:30   #13
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Tørre koteletter. Søndagsmiddag i barndommen.

Huff, ja, koteletter. Søndagsmiddag i barndommen. Skrekkelig!

Gammel 25-11-09, 10:12   #14
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke smakt følgende og kommer heller ikke til å smake det da disse rettene byr meg helt imot:

Lungemos
Blodpølse
Lutefisk
Sushi (jeg har lært å lage sushi, smakte på laksen som jeg trodde var røkt laks og kommer nok ikke til å gjenta den fadesen. Fisk skal stekes/kokes!)
Franske snegler

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 11:28   #15
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Det er mye.
Jeg er generelt ikke glad i norsk tradisjonsmat.
Mest mann & svigerfamilie stønner høyt i vellyst over pinnekjøtt, ribbe, lutefisk, fårikål med mer, synes jeg bare lukten er uapetittelig.

Mye som nevnes her, har jeg aldri smakt, og kan ikke tenke meg at jeg har lyst til å smake det heller.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 11:47   #16
ltb
Superaktiv

ltb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Mors koteletter. Det er noe av det tørreste jeg kan få! Derfor har jeg litt respekt for koteletter ennå, men nå er de ikke tørre lenger for de har fått en ny kokk og en ny oppskrift

Jeg spiste lungemos på brødskiva, men etter å ha kjent lukta av varm lungemos mens en selv ligger syk, har jeg ikke klart å spise det på flere år. Det er egentlig ikke noe savn!

ltb er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 17:20   #17
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Pølser, lungemos, blodpudding, sylte og griselabber. Egentlig ikke noe særlig mer. :matvrak:

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.