Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-09, 19:06   #1
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

Minste er 4 år, og har slitt med hard avføring og forstoppelse de siste to årene. Det siste året har hun fått laktoseredusert kost, noe som har fungert rimelig greit, men nå er hun blitt verre igjen, og alt av meieriprodukter er fjernet fra kosten.

Hun merker jo den forskjellen, før har hun kunnet få f.eks. Weetabix med laktoseredusert/laktosefri melk, men det er utelukket nå. Soya/ris/havremelk liker hun ikke, så det utgår. Hun er heller ikke så glad i brødskiver, så kostholdet blir ikke like kreativt.

Noen som har oppskrifter eller tips til noe som kan mykgjøre mageinnholdet noe? F.eks. smoothie? Banan utgår også, det virker jo heller motsatt.

Hun får rosiner, druer og spiser godt med grønnsaker, men uten stor virkning. Har prøvd diverse fra apoteket, men uten stor virkning.. Frokosten de siste dagene har vært havregrøt laget på bare vann, med litt linfrø eller psylliumfrø i, og litt rosiner.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 19:11   #2
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

Ha sviskesaft eller blåbær oppi havregrøten.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 19:21   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.666
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

Godt modne bananer binder ikke magen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 22:01   #4
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

Sviskesaft i grøten hadde jeg ikke tenkt på. Takk, det skal prøves! Blåbær er hun dessverre ikke så begeistret for..

Men da er det kanskje greit å bruke godt modne bananer f.eks. i smoothie da, vil jeg tro. Ananas er også effektiv mot forstoppelse, tror jeg får prøve å lage en smoothie med litt forskjellig som kan hjelpe, og se om jeg får i henne det på morgenen. Linfrø kan jeg vel også ha i smoothie, bare det ikke ser altfor udelikat ut.

Flere tips mottas også med takk

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 22:17   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.763
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

Grønne bananer binder magen, godt modne bananer løser den opp, og egner seg nok godt i smoothie ja. Og svisker er gode greier. (Jeg gir guttungen sviskemos sammen med kveldsgrøten hver dag, rent forebyggende) Linfrø kan du vel bruke ja, men de skal vel helst ligge i vann først, og ser sånnsett gjene ikke superdelikate ut, mener jeg... (Mannen i huset valgte heller å bare strø dem tørre over frokostblandingen sin. Men er var ikke melk noe problem da...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 22:29   #6
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

Hva med havregryn med syrnet melk (biola, youghurt...)? Eller utgår det også? Havregryn som ikke er kokt fungerer bedre for tarmen enn i grøt, har jeg blitt fortalt av en lege. Videre fortalte han at noe av det aller beste for fordøyelsen var ananas, så dersom du f.eks kunne lage en frokost med havregryn, rosiner, eplebiter (som visstnok også var bra, i motsetning til eplemos), linfrø og ananasbiter burde det være noe av det bedre. Her bruker vi havregryn som basis blandet med noen "puffer" av noe slag av rug, husker ikke hva de heter. En egen kornblanding, mao.

Alternativt har jeg også sett at det går an å lage havregryn på juice, mulig at ananasjuice med fruktbiter har en effekt?

Ellers kan jeg fortelle at jeg kjenner til problematikken.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 22:33   #7
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

Alt av meieriprodukter utgår, har prøvd med biola og laktosered. yoghurt, men det gjør også vondt verre.

Kan jo kanskje blande havregryn og linfrø i smoothie, sammen med ananasjuice, eplebiter og litt til... Må vel bare prøve meg frem, og se om jeg får det til å se delikat ut..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 22:37   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

kokosmelk, gjerne blandet med litt vann.
Det er jo helt forskjellig smak fra melk, men godt allikevel

I begynnelsen da lillegutt var liten måtte jeg svelge endel kameler ift smak på soya/rismelk til lillegutt - ernæringsfysiologen anbefalte faktisk å bruke sjokolademelk i begynnelsen, også bruke mindre og mindre for å venne han til smaken hvis han ikke ville ha. Fordi det var viktig å ha en melkeerstatning (og da også med tanke på tilsatt kalsium) ift kostholdet vi vanligvis spiser her i Norge.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 22:38   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

havregryn og linfrø gjør seg også fint i muffins
Havregryns i både søte muffins og matmuffins (og vafler forsåvidt)- linfrø kanskje helst i matmuffins da.

movicol - har du prøvd det? Du kan begynne med høy dose én eller to ganger, også gi vedlikeholdsdose opptil 3mnd.
Lactulose kan du begynne med samtidig. Om du har et godt utgangspunkt kan laktulose/duphalac bidra (litt). Men hun kan kanskje ikke få det når hun ikke skal ha laktose?
Parafin funker, men er litt klinete. Går greit til bleiebarn men kan bli litt klinete å forholde seg til hvis hun går i truse synes jeg.


Sist redigert av m^2 : 02-11-09 kl 22:46.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 22:44   #10
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

Kokosmelk skal prøves. Kan kanskje brukes litt i smoothie også det da?

Matmuffins skal jeg også lage, det var lurt. Vafler også, ikke lett å variere når utvalget minsker og mottakeren er kresen...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 22:48   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

hehe, har du sett lillegutts dietttråd?

Ellers la jeg inn litt mer i det forrige innlegget også

Kokosmelk gjør vel ikke magen noe bedre den ene eller den andre veien tror jeg, men det er sånt som redder mange matretter. Kan brukes i risgrøt f.eks, blir kjempegodt! Til sauser, smoothier, sjokolademelk eller kakao, til puddinger, til vaniljesaus

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 23:09   #12
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

Laktulose og movicol er prøvd, uten særlig effekt. Har jo slitt med dette et par år, og det beste er vel uansett å prøve å kontrolllere det med kosten, hvis man klarer..

Da skal jeg se om jeg får tak i kokosmelk. Vet de har de små bokser, men finnes det i større også? Hadde jo vært supert om hun kunne få egen grøt i bhg til jul osv. I dag hadde de grøt til lunsj, så hun fikk jo da brødskiver, og det var litt trist..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 23:13   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

Movicol uten effekt...? Hvor mye har dere brukt? Lillegutt får opptil 6pk hvis det er tett (og da blir det aldri tett lengre hvertfall!), opp til 2 ganger, også 1 pose om dagen redusert til 1/2 om dagen etter noen dager også opprettholder vi det ca. 2-3 mnd.

Kokosmelk får du kjøpt på innvandrerbutikker i kartonger

Eteer dietten han står på nå er han bortimot overhodet ikke plaget med forstoppelse forøvrig... har ikke helt funnet ut hva som gjorde susen.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 23:19   #14
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

Hun sliter jo mest med hard avføring, selv om det kommer noe som regel hver dag. Så det viktigste er å få den mykere, for å si det slik. Men det er nok i perioder hun er forstoppet også, så hun har mye press på grunn av at avføringen er hard, og kjenner ikke alltid at det kommer litt.. Men hun er flink til å gå på do, selv om det gjør vondt.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 20:07   #15
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Grønne bananer binder magen, godt modne bananer løser den opp

Modne bananer er vel stoppende? Det samme mener jeg om blåbær, vafler, ris og pasta osv.

Tørkede frukter mener jeg er drivende. (Svisker, rosiner, fiken). Avocado, pære eller kiwi er vel også fint? Hvetekli fungerer jo godt, men da må man være veldig sikker på at barnet drikker nok. Ellers blir det vel bare vondt verre.

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 19:59   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.763
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

Jeg har lært (og sånnsett erfart) at godt modne bananer ikke binder magen.

Maxine: noen fremgang?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 22:54   #17
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

Nå har hun ikke fått i seg melkeprodukter i det hele tatt på 8-9 dager, og vi ser stor bedring ja. De siste dagene har hun hatt normal avføring, vi hører jo at det er lettere å gå på do. Ikke er hun så sår heller, hun har ofte klaget på at hun klør bak.. Før kunne hun sitte en god stund på do, og gi en del lyder, for å si det slik. Ingen uhell i trusa, altså ingen små lekkasjer, som hun har hatt før.

Så vi fortsetter med dette, og jeg kommer ikke til å gi henne noe med melk i på lenge. Hun fikk soyasjokolademelk her en dag, det likte hun hvertfall. Kom på at det får så være om det er sjokolade i det, for som m^2 nevnte, er det sikkert bra å få i noe med kalsium ja. Kokosmelk var hun ikke spesielt begeistret for, men havregrøt blir jo bedre med det i, blir fyldigere og mer smak Ikke fått tak i annet enn små bokser med kokosmelk, men det er da greit så lenge.

Hun har fått både kiwi, rosiner og ananas i matboksen denne uken, og vi har laget smoothie hjemme noen ganger, noe som falt i smak. Tror jeg skal lage smoothie i isformer til henne, da blir det kanskje enda mer interessant

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 20:42   #18
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Melkefrie oppskrifter mot forstoppelse - barnevennlige

Det går mye bedre med magen til vesla. Hun er ikke lenger forstoppet, og avføringen er blitt normal. Hun er fortsatt litt oppblåst synes jeg, men klager mindre enn før!

Har redusert på rosiner, kiwi osv, for det er tydelig at det er melkeprodukter som gjør at magen blir hard. Så hun spiser ganske normal kost, bare helt melkefritt, og trenger ikke noe ekstra da.

Hvor får jeg kjøpt store kartonger med kokosmelk? Vi bor på bøgda, så det finnes ikke innvandrerbutikk på milevis. Hun er glad i havregrøt, så vi bruker litt kokosmelk i det, noe hun synes er godt. Drikker fortsatt litt soyamelk med sjokoladesmak, alt annet smaker høgg, synes hun. Har ikke prøvd å lage risgrøt med kokosmelk, men må nok det snart, for å se om hun kan få sin egen porsjon når de skal ha nissefest i barnehagen osv

Så tips til andre erstatninger for melk tas fortsatt imot med takk, da dette nok kommer til å vedvare.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no