Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Defekt tørketrommel

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-09, 08:26   #1
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Defekt tørketrommel

Det er sikkert noen her inne som har peiling på tørketromler? Vår trofaste tørketrommel har sluttet å tørke klærne våre. Trommelen går rundt, og klærne blir litt varme, men ikke tørre. Det lyser på "filter dør", men det har jeg selvsagt tømt. Har også tømt et annet filter inni der og sørget for at vanndingsen er tom (dette er en kondenstørketrommel).

Vi har hatt en reparatør til å se på det og han ville bytte motor, så etter bestillingstid og ventetid kom han her og skiftet motor. Men den virker ikke noe mer for det. Jeg innbiller meg at problemet er at det ikke "blåser" inni tørketrommelen? Skal det ikke det? Har aldri vært inni en når den går så jeg vet ikke helt hvordan den egentlig fungerer.

Noen som har noen ideer? Og betaler vi for reparatørens tid + ny motor når det ikke var dette som var problemet?

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 08:32   #2
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Defekt tørketrommel

Ikke noe oppløftende svar herfra egentlig, men vi har opplevd det der med 2 tromler, og hver gang har vi endt med å kjøpe ny etter å ha hatt reparatør her for å skifte termostat den ene gangen, uten hell, og den siste trommelen var dårlig på mange måter så den gadd vi ikke prøve å reparere mer heller når den brukte 4 timer på å varme opp tøyet nok til at vi kunne henge opp og få tørka det i løpet av kvelden.
Nå har vi kjøpt trommel som varsler at det er på tide å rense varmeutveksleren (var det ikke det den het mon tro) og jeg ser at med vårt bruk gjorde vi det alt for sjeldent med de gamle, og jeg tror nok det var grgunnen til at de var helt gjengrodd av lo i alle kriker og kroker som var helt umulig å få fjerna uten å demontere hele maskinen. Nå må vi nemlig skylle den annenhver uke, og før tror jeg det var noe vi gjorde noen ganger i året.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 08:52   #3
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Defekt tørketrommel

Kan det være at en sånn metalldings med mange tynne plater er varmeutveksleren? Når jeg ser på den er den helt tørr, og den burde være våt etter at jeg prøvde å tørke noe her i går. Det kan godt være at den er full av gørr, men jeg ser ikke hvordan jeg kan få den ut jeg. Kan man det altså? Vi har forresten en AEG maskin.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 08:54   #4
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Defekt tørketrommel

Det er liksom en liten dør i forkant nedenfor trommelen, og der kan jeg ta ut et filter og skylle, en slags skumgummidings. Den har jeg renset. Men på innsiden av den er det den metallgreia er. Og her er det en del støv, selv om jeg har pillet litt ut manuelt innimellom. Ser ikke helt hvordan jeg skal klare å få den ut. Hm.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 09:21   #5
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Defekt tørketrommel

Ja, det høres ut som om det er varmeutveksleren, den pleier jeg å ta ut ved å løfte på håndtaket eller dytte på noen kroker (kommer litt an på hva slags maskin man har) og så tar jeg den i dusjen og spyler den fra alle kanter og det kommer alvorlig mye lo ut av den. Det gjør ikke noe om den er våt når man setter den tilbake igjen heller, og så er det lurt å ta en litt lang børste og skrape løs lo og klumper som sitter fast i kriker og kroker inni der hvor denne sitter før du setter den på plass igjen. Det gjør i alle fall underverker for tørketiden her.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no