Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Biff

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-09, 19:36   #21
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Biff

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Kan godt være det er godt , da, fordi det har ligget i en uke. Vi bruker ofte å kjøpe rimelig kjøtt, og la det ligge til siste forbruksdato i kjølen. Blir så godt, atte.

Jeg ville iallefall heller spist det nå enn for 14 dager siden.

Jeg blir fristet til å sjekke med de jeg kjenner som er næringsmiddelteknologer og jobber i mattilsynet. Jeg tror ikke de ville vært bekymret her heller. Man snakker over en uke til holdbarhetsdato her. Litt avhengig av hvor lenge de lå varmt selvsagt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 19:57   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.708
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Biff

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg bryr meg ikke om dato når mat er frosset, det er opptiningsmåten og lengden på tiden etter det har vært tint jeg stusser på.

Opptining på benken er det eneste jeg også er usikker på, det er derfor jeg ville gått for luktprøven, og muligens gjennomsteking av kjøttet.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 22:25   #23
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Biff

De var enda harde i midten når hun la dem i kjøleskapet, så de har ikke ligget varme.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 22:27   #24
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Biff

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

De var enda harde i midten når hun la dem i kjøleskapet, så de har ikke ligget varme.

I så fall hva er problemet?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 01:14   #25
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Biff

At de har ligget så lenge etter opptining. Jeg hadde aldri spiste dem. :hysterisk:

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 01:25   #26
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Biff

Disse hadde jeg glatt spist. De har jo ikke gått ut på dato, og de blir vel ikke dårligere om de har vært fryst en gang!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 01:29   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biff

Jeg hadde også spist de, om de luktet bra og det gjør de nok. Dessuten; jeg steker jo alltid biffen helt gjennom til den blir skosåle så faren for det meste av bakterier er vel eliminert.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 01:33   #28
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Biff

så lenge det er hele kjøttstykker og ikke kjøttdeig, så holder det at de får en skikkelig stekeskorpe. Bakteriene sitter på utsida, ikke inne i kjøttet.

Jeg får litt hetta av å lese at du Iset som er så matglad og flink steker godt kjøtt så det blir skosåler. Da synes jeg du bør holde deg til kylling eller noe sånt. ;-)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 07:27   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biff

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.


Jeg får litt hetta av å lese at du Iset som er så matglad og flink steker godt kjøtt så det blir skosåler. Da synes jeg du bør holde deg til kylling eller noe sånt. ;-)

Jeg overdrev jo litt, det blir ikke skosåle, men jeg steker alltid biffen helt gjennom så det ikke er noe rødt inni. Jeg liker det bedre, får hetta av å spise blodig mat. Svigerfar skal helst ha biffen så rå at man kan gjenopplive dyret på tallerkenen. Jeg steker alltid biffen til mannen medium, selvsagt. ANDRE trenger jo ikke å spise gjennomstekt biff fordi jeg liker det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 07:56   #30
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Biff

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

At de har ligget så lenge etter opptining. Jeg hadde aldri spiste dem. :hysterisk:

Kommer det flere bakterier til ved frysing da mener du. Frysing og tining kan vel forringe kvaliteten, men det gjør jo ikke kjøttet farigere. Om noe så bremser vel frysingen forråtnelsen av kjøttet. Her er det jo frosset lenge før holdbarhetsdato. At de da skal være farlig å spise kjøttet en uke før fersk holdbarhetsdato (fordi det ha vært frosst) virker jo helt skrudd.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 08:45   #31
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Biff

Hadde ikke betenkt meg i det hele tatt. Lukt på dem - du kjenner det med en gang om de lukter surt.

Og lær henne at man virkelig ikke tiner kjøtt på benken. Da slipper det all kraften.

  Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 09:55   #32
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.797
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Biff

Ingen bekymringer. De kunne jo like godt ligget i kjøleskapet hele tida. Dessuten skal de jo stekes! Lukt og spis!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 12:35   #33
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Biff

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Kommer det flere bakterier til ved frysing da mener du. Frysing og tining kan vel forringe kvaliteten, men det gjør jo ikke kjøttet farigere. Om noe så bremser vel frysingen forråtnelsen av kjøttet. Her er det jo frosset lenge før holdbarhetsdato. At de da skal være farlig å spise kjøttet en uke før fersk holdbarhetsdato (fordi det ha vært frosst) virker jo helt skrudd.

Nei, det mener jeg ikke. Jeg er bare hysterisk.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no